Gå til innhold
Hundesonen.no

Gällivare INT 30.6- 1.7

Inu

Recommended Posts

Etter 2 dager i Gällivare kunne vi reise fornøyde hjem!

Søndagens utstilling ble en litt merkelig opplevelse. Vi var ferdige med å stille ut, hente premier, hadde tatt en runde i slagsteltene før vi var ute av utstillingsområdet igjen klokken 9.15. Vanligvis er vi jo ferdig i ringen på den tiden, men denne utstillingen startet altså klokken 08.00!

Søndag stilte vi akita

BIR og BIR veteran gikk til 9,5 år gamle N Uch Toshiko's Griz-Ke Lille Tigern som ble S Uch

BIM gikk til min N Uch Ak-inu-bas I-ma-ru Eikou no Hoshi, som også fikk med seg et CACIB og S UCH

Eikou startet skikkelig røyting på torsdag, og la igjen en stor haug med hvit ull i Sverige...

Lørdag stilte vi lagotto og med hele 19 påmeldte, var vi ganske spente på resultatet.

Bare 6 hunder fikk CK (3 i hvert kjønn), av dem var 5 norskeid eller norsk oppdrettet!

Vi fikk med oss BIR m Cacib, 3BTK m resCacib, 2BHK m resCacib på "våre" 3 hunder. Hannhundcertet gikk til en norskeid hund.

Alle CK tispene kom fra samme oppdretter, og dommeren uttalte at det var godt å se at iallefall NOEN hadde skjønt hvordan rasen skulle se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
    • Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...