Gå til innhold
Hundesonen.no

Burde jeg kjøpe dette burdet til hamsteren min?


Jon Martin

Recommended Posts

  • 3 months later...

Det har jeg tengt å kjøpe hamsterene mine ! :icon_fun:

Så du hadde et annet innlegg om hamstere kan være flere ilag, jeg har 2 gutter ilag å de lekesloss å vasker hverandre, men de tror jeg er søsken. Men vil ikke anbefale å ha 2 i samme bur man vet jo aldri hva som kan skje :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det skulle ikke hvert lov til å selge hamstre i dyrebutikken egentlig!

Ehh.. Hamstre beveger seg ikke SÅ j*vla mye! Og i dyrebutikkene har de fleste hamstre like stort bur som rotter og marsvin - og disse trenger mye større plass! Spesielt rotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Ehh.. Hamstre beveger seg ikke SÅ j*vla mye! Og i dyrebutikkene har de fleste hamstre like stort bur som rotter og marsvin - og disse trenger mye større plass! Spesielt rotter.

jeg henger meg på denne. har prøvd mange størrelser på bur, og det virker ikke så veldig om hamstern har et space bur eller et 4 etasjers bur. så lenge du har mat,vann, løpehjul og kjærlighet er de fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. Hamstre beveger seg ikke SÅ j*vla mye! Og i dyrebutikkene har de fleste hamstre like stort bur som rotter og marsvin - og disse trenger mye større plass! Spesielt rotter.

Beklager, men jeg er lei for at flere tror som deg. For det finnes ikke sant det du sier.

Hamstere beveger seg når de har plass å bevege seg på.

At rotter trenger større plass er bare tull. Det er bare det at rotter trenger mye mer stimulering for å ikke kjede seg og bli aggressive, fordi de er mye mer intelligente og sosiale dyr enn et hamster.

Du tror hamsteret beveger seg lite, fordi de er nattdyr, som sover i reiret sitt om dagen.Derfor ligger de i ro når du er våken.

På natten derimot elsker de å løpe rundt å lete etter mat som de kan ta med "hjem" og hamstre. Hamstere kan løpe flere kilometer hver natt ut fra rent instingt.Derfor bruker de løpehjul som står i buret selv om de ikke kommer av flekken. Behovet for å løpe er et så sterkt instingt.

Et hamster som har et stort bur der det er mat gjemt i flere kroker, på fler nivåer, og som har et løpehjul i tillegg, er et lykkelig hamster.

Har ikke forståelse for at det er likegyldig med størrelsen på buret til hamsteret så lenge det får kjærlighet, vann og mat. Det tror jeg er innbilning.Jeg tror nok heller at "tjukken" som har god erfaring med å ha hamsteret i både stort og lite bur er flink til å ta hamsteret ut og la det få løpe/undersøke utenfor buret.

Skaff så stort bur du overhode kan.

Buret på bildet du viser er flott :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Helt enig med MinnieMus! :rolleyes:

Syntes det var et kjempefint bur jeg, hamstern din hadde nok

elsket å klatre, løpe, leke og utforske buret :)

Også hadde den nok ikke kjedet seg så fort, + at hvis du legger

ut gobiter, og grønnsaker og frukt (Ikke sitrusfrukter) rundt om kring

i buret, hadde nok hamsteren synes at det hadde vært artig og

snuse rundt og finne dem :P

- Lykke til :P

--------------------------

Hilsen Wilma :hund_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...