Gå til innhold
Hundesonen.no

mobilabonnement

ingrid_92

Recommended Posts

Hei :P

I dag, så fikk moren min en fantastisk svær mobilregning som "tilfeldigvis" stod på nummeret mitt, på godt over tusenlappen :rolleyes: Det er 3 mnd på rad det samme skjer, og jeg har nå erfart at foreldre blir ikke spesielt blide av så høye regninger :icon_confused:

Siden jeg skal ha meg ny mobil i sommer, så har jeg funnet ut at da tror jeg at jeg skal få meg nytt abonnement også, for å slippe å tenke på at jeg ikke kan sende mer enn 100-200 sms i mnd. for det klarer jeg ikke uansett hva jeg gjør :Laugh:

Abonnomentet jeg har nå, er et Telenor Djuice-greier, der vi betaler 70 kr i mnd for 100 sms, og bruker man over det, så må man betale det ekstra man bruker i tillegg. Og som dere sikkert har skjønnt, så sender jeg laaaangt over 100 sms i mnd.

Det jeg da lurer på, er om det finnes et Telenor/Djuice-abonnement (helst telenor/djuice, siden de andre i familien har det, og vi har sånn Fri-familie), med en fast pris i mnd, der man kan sende så mange sms man vil uten å betale mer? :P

Så litt på djuice nonstop, men skjønnte ikke helt hva det var :P

Noen som kan hjelpe? (kom gjerne med tips til gode mobilen man kan få med det abonnementet også ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hva du bruker mest penger på, og finn et abbonnement som passer til det, dvs skriver du mye sms, finn et med lave sms-priser. Her er en test hvor du legger inn hvordan du bruker mobilen din, og så finner den det abonnementet som passer deg best.

Vi har chess king, og jeg får regning på under 200/mnd, det samme gjør typen. Kjemperasende billig, og god dekning. Kjøpte abonnementet for 1 kr på en netthandel, egentlig koster det 900 første året, og så blir det billigere eller uten års-avgift, mao slapp vi å betale 900 kr. Har også prøvd sånne der man fyller på på nettet, og det har fungert helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hva du bruker mest penger på, og finn et abbonnement som passer til det, dvs skriver du mye sms, finn et med lave sms-priser. Her er en test hvor du legger inn hvordan du bruker mobilen din, og så finner den det abonnementet som passer deg best.

Vi har chess king, og jeg får regning på under 200/mnd, det samme gjør typen. Kjemperasende billig, og god dekning. Kjøpte abonnementet for 1 kr på en netthandel, egentlig koster det 900 første året, og så blir det billigere eller uten års-avgift, mao slapp vi å betale 900 kr. Har også prøvd sånne der man fyller på på nettet, og det har fungert helt greit.

Ble Telenor Djuice nonstop på den testen også :rolleyes:

Det som er så dumt visst jeg skulle hatt chess, tele2, eller lignende, er at da ville jeg ikke kunne ringe/sende sms gratis til familien min, og da blir det vel rundt 100 sms ekstra og betale for.

Har også snoket en del inne på Telenor sine hjemmesider da, og jeg må si at jeg er overasket over at det ikke er flere abonnement som er god pris på for oss som sender et par tusen sms :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Djuice nonstop, og det lønner seg som en sa tidligere om du sender mer enn 500? meldinger i mnd. Og ikke ringer altfor mye.

Da betaler du 300 kr i mnd og sender så mange sms og mms du bare vil. Men det du ringer for kommer i tillegg til de 300 kr...

Men siden jeg sender mindre enn jeg gjorde, og gjerne vil ringe kommer jeg til å Bytte til Djuise Control i løpet av sommeren. (da går abonnementet ut, og jeg vil ha ny tlf). Det fungerer som Netcom youngtalk. 200 kr i fast beløp i mnd, som du kan ringe og sende meldinger for. Og trenger du mer enn det kan du lade opp med kontantkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har djuice nonstop med frifamilie ting og er veldig fornøyd med det.. Kommer bare sånne fine regninger nå som jeg har det :icon_confused:

Før hadde jeg Netcom sms mania, men det var litt dyrere... Men anbefaler deg å skaffe djuice nonstop.. Da kan du sende så mange meldinger du vil og 100 gratis mms i måneden ;)

Ganske praktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i laaangt over 500 meldinger i mnd ja.. gjerne 3dobbelt :Laugh:

Det gamle abonnementet mitt går ut nå i sommer, så vurderer da å skifte til Djuice nonstop, siden det er anbefalt her, og høres ut som noe som kan passe til min ekstreme sms-sending :rolleyes: . Ringer nesten ikke i det hele tatt, da jeg foretrekker å sende sms :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...