Gå til innhold
Hundesonen.no

savner hunden "min"!


Cezaree

Recommended Posts

;) Monica som eier stallen der hesen min står ringte meg en kveld for noen måneder siden og sier at foreldrene til Arne (mannen hennes) har vært i en bilulykke. faren er død, og moren vet ingen noe om hvordan det vil gå med. dette er trist nok i seg selv, men nå har det seg sånn at foreldrene til Arne bodde på et småbuk langt ifra andre folk, med masse dyr. Disse dyrene trenger stell hver dag og dette får de fiksa, men nå har det seg sånn at de også har en liten hund som ingen kan ta seg av. Monica og Arne har 3 hunder og 2 barn, så for dem er det ikke mulig å ha henne siden Pia ikke liker barn og ikke er vant med andre hunder. Så vi bestemmer oss for at jeg kan ta henne. Pia er somsagt ikke vant med hverken dyr eller mennesker og hun har levd på kattemat, fete sauser, melk (sånn rett fra kua) og alt anna som hunder egentlig ikke burde spise så mye av fordi hun "ikke likte hundemat". som dere sikkert skjønner var hun ikke akkurat tynn når hun kom til meg. neida, hun var faktisk så feit at dyrlegen var redd hun ikke kom til og overleve hvis det fortsatte som det gjorde...

da Pia kom til meg var hun avhengig av Arne, og synes egentlig ikke det var så kult og komme til meg som hun egentlig ikke hadde sett før. men dagene gikk og hun fikk ikke noe anna og spise enn hunde-mat. hun måtte også gå turer minst 3 ganger om dagen (noe hun ikke hadde gjort siden hun var valp for 5 år siden) hun var også med meg på stallen nesten hver dag der hun kunne hilse på Arne og Monica, men etterhvert var det ikke så nøye og hilse på disse mer, bare hun visste at jeg var i nærheten var hun fornøyd. ukene gikk og jeg og Pia ble mer og mer knyttet til hverandre, men en dag kommer Monica og Arne ut og sier at nå kommer Ivar (broren til Arne) og henter Pia. dette var det ingen av oss som visste noe om, og Monicaog Arne var ganske så sure. moren til Arne skulle nemlig bo hos Ivar en stund, og da skkulle Pia få være der. dette visste vi om, men Ivar sa ingenting til noen om at han skulle hente Pia før han var på vei. jeg rakk ikke hjem og si hade før Pia dro engang. Monica og Arne har kranglet med Ivar, så jeg har ikke fått hilse på Pia igjen.

jeg savner Pia noe helt siiiinsykt og tenker på henne hver dag. hun er en hund så utrolig mye for meg at det gjør helt vondt når jeg tenker på henne (veit dette høres skikkelig dumt ut, men jeg klarer ikke å beskrive det på noen annen måte)

grunnen til at det ikke er noe kult at Pia er til Ivar er at han ikke liker Pia og han har 2 barnsom er litt sånn "over alt hele tiden" Pia liker ikke små barn og biter hvis det blir for mye for henne. Ivar har prøvd og avlive Pia en gang før, så derfor jeg synes dette er litt ekkelt.

må bare si at Pia er noe jeg aldri kommer til og glemme uansett og gråter nesten bare jeg tenker på henne, for jeg vet at hun nå ikke har det så bra som hun fortjener og ha det. :icon_confused:

håper virkelig jeg får se igjen Pia-min snart...

og er det noen som har en dvergpinsher jeg kan få låne blir jeg veldig glad :rolleyes:

vet ikke helt om dette passer inn her, men måtte bare fortelle hele historien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da... Høres jo ikke ut som om hun har de beste forutsetningene nå da... Hva med å fortelle klart og tydelig at du mer en gjerne er villig til å ta over ansvaret for henne. Selvom et kanskje ikke er aktuelt nå blir de kanskje lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da... Høres jo ikke ut som om hun har de beste forutsetningene nå da... Hva med å fortelle klart og tydelig at du mer en gjerne er villig til å ta over ansvaret for henne. Selvom et kanskje ikke er aktuelt nå blir de kanskje lei?

der er der problemet er... mora til Arne er kjempeglad i Pia, og det er "det eneste" hun har igjen etter at mannen hennes (faren til Arne) døde. Derfor vil hun ha Pia, og Ivar vil jo selvsagt gjøre alt han kan for at mora dems skal ha det bra. Men jeg har sagt ifra, at skjer det noe, så kommer Pia til meg igen, der hun skal få bli til hun er gammel.

Stakars lille hund... Det er ikke så greit for henne heller dette her. Tenk deg... I 5 år bodde hun hos mora og faren til Arne, så en dag kom ikke de hjem etter maks 2 timer borte, neida, de var faktisk borte hele dagen, og da noen endelig kom så var det Monica og Arne som kom og tok henne med hjem til seg der det var 3 andre hunder, 2 små barn og mange folk hele tiden. Her var hun en natt før det kom en jente hun såvidt hadde hilst på kvelden før, og tok henne med seg hjem. Her bor hun noen måneder før hun ser den gamle matmoren sin noen tmer en dag innimellom, før hun en dag blir hentet av en mann hun er redd for som tar henne med seg hjem til seg, der han har 2 barn, som hun ikke liker i det hele tatt, fordi de herjer så mye med henne...

Så her bor hun nå, med en mannn hun er litt redd, 2 barn som herjer så mye med henne at hun blir nervøs av det, kona til Ivar som jeg egentlig ikke vet noe særlig om og mora til Arne som er så glad i hunden sin at hun stapper i henne noe godt hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at du har gjort livet til Pia bedre når du hadde henne, og trist å høre at de tok henne tilbake.

Håper du får henne tilbake igjen, men ha bein i nesen og si at du da vil ha eierskapet over henne.

Da slipper du at de tar henne tilbake igjen når du har fikset evt. problemer hunden har, og de får lyst på henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da Pia kom til deg.. Hun var jo STOR! Sorry at jeg sier dette, men hun var en fet liten hund.. :)

Men, etter som tiden gikk, så gikk hun jo ned i vekt, og etter det jeg har hørt fra deg og Monica så tror jeg Pia er på samme stedet i dag.. Liten & Fet...

Litt synd at folk gir hunden "fet" mat, de blir jo overvektige.. Med lite tur gåing...

En gammel "nabo" gjorde det, og hunden hans døde av hjerte problemer.. Som var en følge av "overvekt" av hunden.. Folk burde tenke litt over hva de gir hunden sin :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt redd de synes jeg "utmagra" henne når hun var hos meg og at jeg var streng som lot henne få være hund og ikke et lite barn, men som faktisk kjefta på henne når hun gjorde ting hun ikke fikk lov til, og som ga henne godbiter bare når hun fortjente det...

men nå kommer den andre broren til Arne nedover til helga, og da skal han/m fam og mora dems og Pia bo på gården noen uker. da får jeg forhåpentligvis se min kjære lille Pia igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noe forslag på hva jeg da evt kan si for å få henne tilbake? jeg veit jo at hun ikke har det noe spess bra der hun er nå, men kan jo ikke bare gå å ringe på døra og si "hei, du jeg tror ikke Pia har det noe bra hos dere jeg, så jeg tar henne med til meg for der tror jeg hun har det mye bedre" ehhm.. er jo ikke så selvgod liksom :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noe forslag på hva jeg da evt kan si for å få henne tilbake? jeg veit jo at hun ikke har det noe spess bra der hun er nå, men kan jo ikke bare gå å ringe på døra og si "hei, du jeg tror ikke Pia har det noe bra hos dere jeg, så jeg tar henne med til meg for der tror jeg hun har det mye bedre" ehhm.. er jo ikke så selvgod liksom ;) hehe

Jojo, men så sier du "Gi meg den faans bikkja, ellers så ringer je purken" :)

Nei da, bare vent, Ine... ;) Monica fikser dette :) Når hun ser Pia, og hun ser "dårlig" ut, så tar Monica med seg hunden, det har hu jo sagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

joda, kan gjøre det, men det var jo liksom alltid meningen at jeg bare skulle passe henne frem til moren ble frisk, og nå er hun frisk, så da passer jeg bare Pia mens hun er borte. Nå skal heldigvis moren til Arne flytte da, så da blir det mye bedre for Pia også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...