Gå til innhold
Hundesonen.no

Du!... Og hunden(e)...

TineSimbaNana

Recommended Posts

Skrevet

Fornavn: Tina

Alder: (snart) 17

Bor: Tananger, 20 minutter fra stavanger

Interesser: Alt som har med dyr å gjøre (spesielt hund, kanin og hest), dyrevern, fotografering, venner, musikk.

tinaogphoeben.jpg

HUNDEN

Navn: Playtime`s friends enough (Phoebe)

Alder: 11 mnd

Hva brukes den til: Familiehund, først og fremst. Utstilling, muligens agility senere, og lydighet.

Phoebe11mnd003.jpg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

MENNESKET:

Fornavn: Maria

Alder: Snart 18 (juli)

Bor: Fjellhamar i Akershus, ikke langt fra Oslo

Interesser: Hund, data, foto, håndball (ikke aktiv for øyeblikket :)), venner, sang og gitar samt masse annet. Liker å drive med mye forskjellig med og uten venner.

Meg på sykkeltur i slutten av mai :hyper: (til venstre)

mariasykkelturhj4.jpg

Meg og ei venninne (til venstre)

mariaogcathrinesl6.jpg

HUNDEN

Navn: Golden Water's Bj Chesea of Eastsea, aka. Chessea (uttales Chessi)

Alder: 2 år

Hva brukes den til: Først og fremst familiehund. Hobbylydighet. Planer om å prøve søk/rundering, og agility etter å ha tatt bronsemerket i lydighet. Vurderer også å satse litt på vannarbeid.

Chessea - akkurat 2 år gammel

chessea2aarcopyhm1.jpg

Chessea apporterer

chesseajobbervz9.th.jpg

Guest Christine
Skrevet

DEG

Fornavn: Christine

Alder: Ble 15 i Mars

Bor: Trondheim

Interesser: Hund, fest, foto, venner, basket, shopping

Bilde:

HUNDENE

Navn: Milo

Alder: Ble 5 i April

Hva brukes den til: Agility og lydighet på hobbybasis, jakt

Bilde:

DSC05726.jpg

Navn: Vegas

Alder: 2 mnd på Lørdag

Hva brukes den til: Foreløbig kun leking og kos :) Men planen er ag, lp og jakt. + småaktiviteter som kløving osv

Bilde:

DSC05858.jpg

Skrevet

DEG

Fornavn: Marie

Alder: 16

Bor: Malvik, Sør trøndelag

Interesser: Hund, dyr, foto og friluftsliv med hund.

Bilde:

utennavn1.jpg

HUNDEN(E)

Navn: Ask

Alder: 3 år

Hva brukes den til: Hobby LP, familiehund. :)

Bilde:

2005_0208asksept20185.jpg

Skrevet

Helt enig IW. Folk ligner virkelig på hundene sine!

DEG

Fornavn: Marie (mange som heter det her inne)

Alder: 14, blir 15 i år

Bor: Bergen

Interesser: Hund, hest, venner, gutter, fotografering, andre dyr og pc

Bilde:

i179455797_41239_2.jpg

HUNDEN(E)

Navn: Dobs Only Blondie, "Blondie"

Alder: 2 år

Hva brukes den til: Utstilling, Lydighet , skal begynne med Agility nå, freestyle for morro skyld og venn.

Bilde:

i197247573_5922_2.jpg

Skrevet

DEG

Fornavn: Camilla

Alder: 18 år

Bor: I Sandefjord sentrum

Interesser: Hund, musikk, venner

Bilde:

Meg

HUNDEN(E)

Navn: Joy

Alder: 4 år

Hva brukes den til: Å trene mamma! ^^

Bilde:

Joy

Navn: Bullebo's Game Over, Baghera

Alder: 6 år

Hva brukes den til: Har lyst å stille han ut etterhvert, men foreløpig bare litt hobbylydighet.

Bilde:

Baghera

Skrevet

DEG

Fornavn: Ellen

Alder: 17 (atten år 11. Juli! :) )

Bor: Haugesund

Interesser: Hund, friluftsliv, data, musikk, festing, lese bøker og shopping!

Bilde:

post-1800-1183086995_thumb.jpg

HUNDEN(E)

Navn: Rambo

Alder: 6år

Hva brukes den til: Fotvarmer, turkamerat og som pute!

Bilde:

post-1800-1183087138_thumb.jpg

HUNDEN(E)

Navn: Absolute adorable Abby

Alder: 4mnd.

Hva brukes den til: Utstilling i framtiden og kanskje agillity!

Bilde:

post-1800-1183087284_thumb.jpg

• 1 month later...
Skrevet

MEG

Fornavn: Karoline

Alder: 13 år, snart 14 :)

Bor: Haugesund

Interesser: Elvis (valpen min), venner, hunder, dataen (sonen), trene, tegne o.s.v :(

VALPEN

Navn: Elvis

Alder: 2 mnd

Hva brukes den til: Kosehund, turkamerat(snart),Trøstekompis xD, skal på agility .. :(

post-2591-1188329711_thumb.jpg

post-2591-1188330112_thumb.jpg

Skrevet

DEG

Fornavn: Carina

Alder: 24

Bor: Ålgård (Rogaland)

Interesser: Det er stort sett hund det.. Ellers er det litt av alt uten at noe noen gang blir gjennomført. Hundetrening er den eneste noenlunde strukturerte hobbyen jeg har. :rolleyes:

Bilde: Meg med Varja på armen.

Carina.jpg

HUNDENE

Navn: Elgtråkkets Bruce Willis - 'Willis'

Alder: Snart 4.

Hva brukes den til: Jakt, jaktprøver og turkompis.

Bilde:

Willis.jpg

Navn: Nanduhrias Caranthir - 'Cane'

Alder: Straks 7 måneder.

Hva brukes den til: IPO og rundering (nbf) og turkompis.

Bilde:

070813-03.jpg

Skrevet

MEG

Fornavn: Benedicte

Alder: 16

Bor: Trondheim

Interesser: Hund, festing, gode venner og konserter

Bilde:

l_c3463a9c51af22b1c9131ed84f74daa9.jpg

HUNDENE

Navn: Ki-Ro-Ma's Excellente EviTia - "Tia"

Alder: 12 mnd

Hva brukes den til: Lydighet, agility, utstilling, blodspor og litt rundering

Bilde:

jsjsjs.jpg

P1014285.jpg

oppstilt.jpg

Navn: Cita

Alder: 5 år

Hva brukes den til: Lydighet, blodspor og litt agility

Bilde:

ss.jpg

Navn: Rugdelias Ozc Memphis - "Memphis"

Alder: 5 mnd

Hva brukes den til: skal brukes til jakt og utstilling

Bilde:

P1013785.jpg

P1013782.jpg

Og så meg og Tia sammen:

0190.jpg

Foto: Marianne Johnsen

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...