Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase blir din neste hund?

turbogutten

Recommended Posts

Skrevet

:o En Toller! var faktisk i dag og besøkte noken som skal begynne med toller-oppdrett. Har så lyst på en toller, men blir nok ikkje før om noken år. Har jo ein hund som kreve ganske så mykje av meg. Og no har vi tenkt til å prøve oss på gjeting òg. :o

Andre raser som eg kan tenke meg i framtida, når livet blir litt meir stabilt er enda en Kelpie, Schäfer, flat, en spaniel type. Men alt er usikkert, spørs kva eg synst er mest spennande av hundesportane og korlesi livet mitt blir sjåandes ut. :o

Jaktgolden er veldig pene, og sikkert noe eg kjem til å ønske meg, og kanskje ein aussie? Kven veit, det er jo så maangen raser å velge mellom...;)

• Svar 139
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

etter laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaang tids grubling, er det en malle som havnet øverst på lista. Har nå virkelig lyst på en Ferrari hund. Passe størrelse, lyn rask og arbeidsjern/lyst til tusen

Skrevet

Hos meg kommer det til å gå i Jack Russell Terrier. Er helt frelst for denne lille, men super tøffe rasen :o

Skrevet

Rimelig usikker her. Vil nok ikke ha dachs igjen men

jeg og samboer diskuterer mellom dalmis, springer spaniel og cocker spaniel. Har mest lyst på en cocker spaniel jeg da..

Skrevet

jeg har chihuahua - og den neste hunden blir nok chihuahua det også :o skal nok ha en annen rase etterhvert også, og valgene står mellom CC naken, whippet og mops. men det er nok en god stund til.

Skrevet

Hmm, kanskje en aussie? Eller labrador med mye futt i? Men nå det er jo forholdsvis lett å frelse meg til de fleste raser, da :o :o

Skrevet

Min neste rase blir:

Border collie

Papillon/Phalene

Pyreneisk gjeterhund

Jeg vil også gjerne ha en gang i fremtiden Malle og jaktgolden. Og kanskje toller!

Guest Christine
Skrevet

Nå fikk jo jeg netopp hund nummer to så det blir en god stund til neste hund iallefall.

Irsk rød og hvit Setter

Pointer

Weimaraner

Toller

Aussie

Belgisk Fårehund

Er iallefall noen jeg er helt lost i..

Desverre er jeg redd for at jeg ikke har så mye erfaring for å takle iallefall sistnevnte enda...

Skrevet

Hva neste rase blir er virkelig ikke godt å si, det blir jo uansett noen år til enda! Litt tidlig å si om aussien er min rase enda. Jeg har jo en svakhet for gruppe 7 hundene jeg da, og særlig Breton og Grosser. Men så lenge jeg ikke driver med jakt så kommer det nok ingen fuglhund i hus ;) Men skulle jeg bestemt meg nå så hadde det enten blitt en aussie eller en belger. Men nå var jo jeg fast bestemt på Staby i 2 år også da, og når det nærmet seg fødsel så byttet jeg plutselig rase :) (og er forøvrig strålende fornøyd med valget ;))

Skrevet

Tja helt 100% er jeg ikke enda, men det blir en ny pyrre en eller annen gang, gjerne en sort herremann fra Belgia.

Også har jeg nesten bestemt meg for BC, må bare få litt proffhjelp til å finne de "rette" linjene for meg :)

PRT/kooiker/AK/border terrier/shelti står på kanskje-listen

Skrevet

Min neste hund blir en lagotto romagnolo. Har hatt lyst på det i noen år nå, og min neste hund blir utvilsomt en lagotto. :icon_fun:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...