Gå til innhold
Hundesonen.no

Seint husrein

MegaMarie

Recommended Posts

Jeg har en vennine som har en Chihuahua på 2 år. Hun har hatt problemer med å få henne husren og jeg lurer da på om dere har noen tips?

Hun kan tisse ute og gjør aldri dette inne mer. Det sluttet hun med i normal alder.

Hun sluttet å bæsje inne litt senere men nå i det siste har hun begynt igjen. Hun tror at det skjer mens hun er på skolen og faren og moren er på jobb og søskene også på skolen. For med en gang hun kommer hjem finner hun bæsj gjemt i en krok eller bak en stol.

Om morningen lufter hun hunden med gang og gir den så frokost mens hun spiser frokost selv. Så tar hun å lufter hunden igjen og gjør seg klar til å gå på skolen etter på og går til skolen. Så hunden får 2 lufte turer om morningen. Hun ser at hunden bæsjer om morningen før den har fått mat, men ikke alltid etter den har fått mat. Den går så 8 timer eller mindre uten å gå på do.

Faren jobber sånn offshore eller hva det heter og når han er hjemme blir hun luftet mer. Hun bæsjer ikke inne da.

Noen ide på hvordan hun kan få henne stueren?

Kanskje en ekstra lufte tur rett før hun går på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kuttet ut frokosten jeg.. Og fòret han rett etter hun kom hjem fra skolen, og sent på kvelden (så han fremdeles får to måltider). Det er jo tydelig at han vet han skal gå på do ute siden det ikke skjer når faren er hjemme og lufter han mer, men at han ikke klarer å holde seg så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje være en ide å stå opp 15 min før og ta hunden på en 15 min tur så den får igang systemet litt?

Det er ikke noe problem med en gang om morningen da bæsjer den. Men det er etter at den har fått frokosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fôr bruker hun? At hunden bæsjer to ganger eller flere i løpet av så kort tid høres veldig mye ut. Kanskje det kan hjelpe å bytte til et mer konsentrert og opptagelig fôr, som f.eks. Norwegian Polar? Jeg ville også kutta ut frokosten, og heller gitt hunden mat når hun kommer hjem og på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hunden få mat to ganger om dagen? :ahappy: Hvis Jeg skulle delt Fibis mat på to måltider, ville det jo blitt nesten ingenting.... Støtter ellers forslaget om en litt skikkelig morgentur og ingen mat om morgenen. Hilsen en som egentlig ønsker seg hage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med en del andre her: dropp frokosten, og gi eventuelt de to måltidene senere på dagen.

Det er selvfølgelig ikke nødvendig å fôre to ganger om dagen, men på mange hunder er dette gjerne bedre. Min for eksempel, er veldig småspist, og hadde definitivt ikke spist så mye alt hvis han fikk hele dagsrasjonen sin på en gang. Her må vi fordele over to måltider for at han skal få i seg nok mat i løpet av dagen. Selv om det ikke ikke alltid fungerer heller riktignok, hobbyanorektiker som han er :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den spiser ikke alt opp om den får for mye på en gang.

Kan være at det er noe med foret også...

Tror hun bruker labb og royal kanin (bruker hovedsakelig labb men hun holder på å tømme posen med royal kanin som den spiste før men hun ville heller ha labb. Hunden likte det bedre).

Jeg skal si at hun kan prøve å kutte ut frokost og heller spise middag og kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian Polar , V&H passer vel til de fleste raser sålenge foring instruksene følges. Forøvrig, V&H gir lite avføring i min erfaring, og mer fast, "lukt-løs" avføring i forhold til endel tørr-for som får hunden min til å spyle brunt til tider, lite festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da blir det vell bytting av for da. Så får vi se om det går bedre.

Anbefaler du det derre Norwegian polar eller hva det het?

Hvilken raser passer dette foret til?

Jepp :ahappy: Norwegian Polar (http://www.norwegian-polar.no - http://www.norwegian-polar.com) passer for alle raser. Om hun kjøper pølser (disse kan sendes i posten), så er de lette og skjære opp i passende biter i frossen tilstand (del fx i to deler). Tar så opp en bit og legger i kjøpeskapet, holder seg i minst 8 dager, med konsistens som leverpostei. Vi har nettop begynt med det, men har hørt masse skryt av det, og det skal blant annet gi lite og fast avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :ahappy: Norwegian Polar (http://www.norwegian-polar.no - http://www.norwegian-polar.com) passer for alle raser. Om hun kjøper pølser (disse kan sendes i posten), så er de lette og skjære opp i passende biter i frossen tilstand (del fx i to deler). Tar så opp en bit og legger i kjøpeskapet, holder seg i minst 8 dager, med konsistens som leverpostei. Vi har nettop begynt med det, men har hørt masse skryt av det, og det skal blant annet gi lite og fast avføring.

Hvordan fungerer det å sende våtfor i posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må jo passe på å ikke mate den for sent på kvelden heller da.. For da må den jo holde seg HELE natta igjen...

Hundene her får mat 1 gang om dagen.. Rundt kl 17..

E

n annen ting som kan være en ide er jo kanskje at den ikke får gått rundt i hele leiligheten.. Stenge av så den har litt mindre plass å være på.... Funker for noen.. Funka for hunden min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...