Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan gi katten min et nytt hjem?

Krelise

Recommended Posts

Tidligere i år fikk jeg meg en pusefrøken på da 11 uker. Jeg visste at det ville bli vanskeligere å finne et sted å bo ved eventuell flytting, men ikke at det skulle bli helt umulig. Har lett og lett etter et sted å bo hvor jeg får lov å beholde Nala, men til ingen nytte..desverre. :lol: Jeg har vært naiv og har bare meg selv å takke, er klar over det.

Så nå trenger jenta mi et nytt hjem. Ingen familie, venner eller bekjente har muligheten til å ha henne. Har spurt alle jeg kan komme på. Annonse ligger ute på Omplassering.no og Dyrenett.no. Problemet mitt er at jeg flytter inn i ny hybel 1. juli og trenger et sted til henne innen da.

Er det noen her på sonen som bor i Trondheimsområdet som kunne tenke seg en liten pusefrøken?

Nala er en huskatt født 02.11.06 og er nå altså 7 1/2 mnd. Hun er sterilisert, vaksinert og chip-merket. Til nå har hun vært innekatt, men kan godt bli ute/innekatt i trygge omgivelser. Har hatt henne ute i sele og bånd noen ganger og det blir visst bare mer og mer spennende :D

Hun er veldig tillitsfull mot mennesker. Kommer løpende å skal hilse når vi kommer hjem (tror visst hun er en hund, hehe) og elsker å ligge på fanget. Hun er også svært leken og sier klart ifra når hun synes det er på tide at vi er med å leker. Prater mye, men ikke støyende. Ingen jamring eller hyling.

Diverse utstyr som vaksinasjonskort, mat- og vannskål, klatretårn, leker, "hule", klosaks, kattekasse m.m. følger med etter behov.

Nala er kort sagt en kjempefin liten katt som jeg har blitt veldig glad i, men som jeg desverre ikke kan beholde.

Hvis noen er interessert eller lurer på noe mer er det bare å spørre :lol:

E-mail: k_krovel@hotmail.com

eller send meg en PM

post-1183-1182093961_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er og legge en annonse i avisa eller en plass at du ønsker ett sted å bo men har katt... Du får respons da det kan jeg love deg...Satte inn selv og jeg har hund og jeg fikk mangen respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner en løsning hr ja. Jeg sleit med å finne hjem til meg og en hund og en katt da jeg flyttet for snart 3 år siden, og endte opp med en annonse i lokal avisa. Da fikk jeg plutselig 3 valgmuligheter.

Nå må jeg flytte igjen, huset jeg bor i skal selges, og plutselig sitter jeg med 3 katter og en hund, så antar det må en annonse til her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen melder seg bør du ta kontakt med Foreningen for Omplassering av dyr og Dyrebeskyttelsen i Trondheim, de har begge omplasseringshjem. Det er vel lite trolig at noen av dem har plass til lille Nala, men de har sikkert noen tips om hvordan du skal gå fram. Det er jo også mulig de kan ha henne en periode hvis det ikke har løst seg når du flytter? Det er verdt et forsøk. Lykke til. Hadde jeg ikke hatt 4 stk fra før skulle jeg tatt henne med øyeblikkelig virkning. Flott dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Takk for alle gode råd :)

Det ordnet seg heldigvis til alles beste. Nala bor nå med en ny familie litt utenfor byen ;)

Er veldig letta over at jenta mi har fått en stabil tilværelse igjen. Savner henne masse, men trøster meg med at hun har det kjempebra der hun er.

Skulle ha kommet med denne oppdateringen tidligere, men har vært en periode uten internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg så bare kjapt gjennom ingredienser på to random utvalgte varianter fra hver, og synes det var lite kjøtt i Markus Muhle.   Købers ser bra ut.   ..fra en kjapp, overfladisk titt på ingredienser. Så var det den mer kompliserte biten med næringsstoffer og biotilgjengelighet: Et for med lite kjøtt KAN være et godt for allikevel, og et for med mye kjøtt KAN være et dårlig for, det kommer veldig an på sammensetning og prosessering av innholdet, og selvsagt også den individuelle hunden. Jeg vil tro en finsk Lapphund er mer "urhund" i fordøyelse og metabolisme enn f.eks. chihuahua og fransk bulldog, som kan ha langt høyere toleranse for mindre prosesserte korn og grønnsaker, så om jeg hadde plass i fryseren ville jeg også forsøkt råfor uten kylling og svin (fra MUSH og V&H) til finsk lapphund, og legge en neve blåbær på det for antioksidanter.   
    • Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...