Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs


zorbas

Recommended Posts

Som overskriften sier, hva syntes dere ett valpekurs bør innholde?

Hva var dere mest fornøyd/missfornøyd med på valpekurs?

Mulig denne diskusjonen har vært oppe før, men da drar jeg den opp igjen.

Mange kommer missfornøyde hjem fra valpekurs, de har betalt masse for. Og hadde større forventninger til kurset. Og det finnes utrolig mye hundeklubbber med helt forskjellig trenings metoder og prisene varierer veldig fra sted til sted. Andre kommer strålene fornøyde hjem og kurset overholdt helt klart forventningene.

Og ut i fra hva du for igjen på ett valpekurs, hva syntes du er en ok pris og betale for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 2 valpekurs med valpen min, det første var jeg ikke fornøyd med. Det slet virkelig med et problem og det var at han bjeffet på andre hunder når båndet strammet, dette gjorde han fra dag 1 på kurset. Jeg var ganske fortvilet, og spurte om hjelp til dette, de sa da at jeg måtte henvende meg til en profesjonell og at det mest sansynlig gikk over, men nå sitter jeg her med en hund på 15 måneder som fortsatt bjeffer på andre hunder når han er i bånd.

Det andre valpekurset var jeg veldig førnøyd med, vi trente mye kontakt, inkalling, sitt, dekk og lineføring ++ Mye lek og morro, veldig bra oppfølging, fikk alltid masse hjelp når jeg lurte på ting. De prøvde å hjelpe meg mest mulig med det problemet jeg hadde, noe bedre ble det, men ikke stort. men nå har jeg begynt med klikkertrening, og det har virkelig hjulpet :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialisering (gjerne i form av miljøtrening i by o.l), kontakt trening (og bevisst gjøring på hvor viktig kontakt er), (valpe)innkalling, passivitets trening, bånd trening, håndtering (for hverdagen, vetrinær undersøkelser, lydighet og utstilling) og teori om alle disse temaene.

Sikkert noe jeg har glemt som jeg også mener burde være med, men dette var det jeg kom på nå. Øvelser som "sitt" og "dekk" på valpekurs er mindre viktig for meg, det kan man heller ta på senere kurs og/eller hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...