Gå til innhold
Hundesonen.no

Har vært hos dyrlegen med Hugo


Recommended Posts

ja jeg tror kanskje jeg skal det...kan ikke du ta det på pm...lurer på hva som er "galt"med der jeg går?

hun er jo ung da...så kanskje du bare mener hun er uerfaren?

Jeg har hørt mye bra om Tu...men føler at det at de er snille og bra på et område,betyr ikke alltid at de har den kompetansen man trenger på sånne ting...

hun virkert hvertfall veldig avslappet.

Men tenk om hunden er omplassert mye fordi den feiler noe,slo det meg...

De hadde kjempetravelt med å bli kvitt ham...vi kunne egentlig ikke før helga etter,men de insisterte og kunne levere på døra.

Mulig det var andre grunner til det...de skulle jo på ferie,og ville ikke sette ham på kennel...

men jeg spekulerer i mye nå..siden ingen ser ut til å ha hatt han mer enn 2 mndr..

JA- han har seperasjonsangst..og han åpner og klorer opp alle dørene om han blir forlatt(bare jeg går å do så er han på døra helt desperat)...og han driter /tisser inne om du går fra han i mindre enn 1 time(er rett ute i hagen og rydder litt,og har vert på lang tur i forkant)...selv om han har selskap med broremann og co..

Og han stjeler mat rett fra neven vår,og rett foran nesen på bordet...dersom vi ikke ser etter..

Og han hopper rett opp og kutter tunga di om du ikke er på passelig,for han er så glad og spretten.

Men herregud...dette er jo bare småting...

Jeg skal se om jeg ikke får tid hos veterinær igjen idag,eller morgen...jeg stolte på det hun sa og hun virket avslappet i forhold til hunden.Men man vet jo aldri..JEg stolerpå dem bare de "heter" dyrlege,men burdte vite bedre da jeg av erfaring har sett litt dårligere dyrleger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tror kanskje jeg skal det...kan ikke du ta det på pm...lurer på hva som er "galt"med der jeg går?

hun er jo ung da...så kanskje du bare mener hun er uerfaren?

Jeg har hørt mye bra om Tu...men føler at det at de er snille og bra på et område,betyr ikke alltid at de har den kompetansen man trenger på sånne ting...

hun virkert hvertfall veldig avslappet.

Men tenk om hunden er omplassert mye fordi den feiler noe,slo det meg...

De hadde kjempetravelt med å bli kvitt ham...vi kunne egentlig ikke før helga etter,men de insisterte og kunne levere på døra.

Mulig det var andre grunner til det...de skulle jo på ferie,og ville ikke sette ham på kennel...

men jeg spekulerer i mye nå..siden ingen ser ut til å ha hatt han mer enn 2 mndr..

JA- han har seperasjonsangst..og han åpner og klorer opp alle dørene om han blir forlatt(bare jeg går å do så er han på døra helt desperat)...og han driter /tisser inne om du går fra han i mindre enn 1 time(er rett ute i hagen og rydder litt,og har vert på lang tur i forkant)...selv om han har selskap med broremann og co..

Og han stjeler mat rett fra neven vår,og rett foran nesen på bordet...dersom vi ikke ser etter..

Og han hopper rett opp og kutter tunga di om du ikke er på passelig,for han er så glad og spretten.

Men herregud...dette er jo bare småting...

Jeg skal se om jeg ikke får tid hos veterinær igjen idag,eller morgen...jeg stolte på det hun sa og hun virket avslappet i forhold til hunden.Men man vet jo aldri..JEg stolerpå dem bare de "heter" dyrlege,men burdte vite bedre da jeg av erfaring har sett litt dårligere dyrleger også...

Du vet selvsagt best selv hvor mye jobb og problemer du har lyst og kapasitet til å takle med denne omplasseringshunden - DET skal ikke jeg legge meg oppi i det hele tatt.

(Men jeg synes det er veldig, veldig merkelig at det skal være vanskelig å få nok mat i en hund som er så glubsk at den stjeler mat ut av hendene dine - det er jo bare å pøse på da - alt den orker og vil spise?)

Dog synes jeg du skal ta kontakt med Håvard på Hafrsfjord Smådyrklinikk så raskt som overhode mulig (det betyr ) for en grundig helsemessig vurdering av hunden du har påtatt deg ansvaret for.

Her finner du dem:

http://www.hafrsfjord-smaadyrklinikk.no/

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han stjeler det han vil ha,men vil ikke ha det han blir tilbudt..aner ikke hvorfor...selfølgelig er pølse,koteletter og annen grillmat mye bedre enn det han har av mat..Det er alltid bedre med det andre har...hehe..og det og stjele er jo helt topp!

Vi vil jo helst ikke bare fore hampå pølser og koteletter...men han har fått både det ,tørrfisk og andre ting.Men han har jo ikke vondt av egen kjøttmat og tørrfor mix mener jeg..må jo lære seg å spise det og..

Han slutter nok og hoppe på dørene etterhvert...det har blitt litt bedre..jeg har stått på lur å sagt nei flere ganger...

Så han trenger nok bare litt tid..Jeg har hele dagen,da jeg er hjemmeværende(grøss og gru og ha ham viss ikke)..så jeg bryr meg ikke om han er sånn...de andre har ikke merkelige fakter...hadde vert verre om de var problematiske i tillegg...men siden han er alene om det er det lettere...

Stakkar..han må jo få en sjangs,han er jo kjempe forvirret sikkert...

Gir pokker ikke opp en hund jeg har tatt til meg av de små årsaker...jeg fordrar ikke sånn kastefille greier...Rart han er merkelig...?MEn han er god som gull...Jeg dør ikke av å tørke bæsj...men det er jo dumt om han føler for å drite når han blir forlatt...kan jo være tilfeldig...men han hadde vert på tur..

Eneste...han hadde jo vondt i magen...men å tisse i heeeeele stua var litt drøyt for en hund som har tømt seg godt..JAja...

Men,jeg klager ikke;)...bare konstanterer fakta...det vil nok kreve litt ekstra,han er en uoppdragen stor valp...som rekker opp til kjøkkenbenk og dører..hehe...Vi har begynt å låse alle dørene.Det resulterer i flere skraper,men vi overlever det...han får hvertfall ikke prøvt seg på søpla..

hehe..jeg må stikke å fylle på telefonen og se om jeg ikke får time på hafsfjord da;)

...trodde jeg var sikret at han var okei...men føler meg tryggere om han blir vurdert av en til ja...

ikke så gøy om de sier noe annet,da blir jeg lei meg og sur på forrige veterinær:(

Men skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd...

avgårde kåre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff..jeg hadde glemt at sambo skulle i begravelse idag..han sa det jo igår og gikk tidligere fra jobb pga det...vi skal dit imorgen istedet...jeg orker ikke ta en så tynn og relativt ny hund på bussen å styr ut der(folk kan jo begynne å lure,og jeg vet ikke hvordan han er på buss)...så imorgen har sambo fri på dagen og kan kjøre,da har vi bedre mulighet...

Han har igjen vert hjemme alene i max ein time og pisst og drete,selv om jeg var over 1 time ute rett før jeg gikk...er dette fordi han har vondt i magen eller kan hunder faktisk drite bare fordi du går fra de? lurer på om jeg så noe om det på tvn...men jeg håper det går over...han blir overlykkelig når jeg kommer tilbake...tar å leier hånden min og skvetter som en gal...hehe...sjarmør..

Jeg kjøpte en ny shampo for å lindre kløe...den heter damaged coat,så jeg tenkte å prøve det...pelsen ser bedre ut etter det badet...men sikkert ikke når den blir tørr...

Oppdaterer imorgen når jeg har vert hos han på hafsfjord...:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegen sa det samme som den forrige faktisk.

Det var ikke en mann(halvard?),men ei dame...(husker ikke navnet)

Jeg fortalte henne at jeg ville ha en undersøkelse ekstra for å forsikre meg.

Jeg sa også hva forrige veterinær hadde sagt...og lurte på om hun hadde en annen mening..

Hun mente at det den forrige veterinæren hadde sagt var fornuftig tenkt,og så heller ikke vitsen med flere undersøkelser.

Han har ikke parasitter,og virker fin i formen ellers...

Hun sa at hunden nok var underernært og hadde hatt mye stress.

Dette med at Hugo bæsjer inne når jeg er borte i kort tid tyder på stress og separasjonsangst.

Hun sa at valpepelsen i tillegg var i ferd med å forsvinne...(Marco har mye mer valpepels og er ikke så stiv som Hugo)og at et dårlig for ville gjøre pelsen stygg.

Hun stod fast på at med riktig mat,og masse kjærlighet ville Hugo se mye bedre ut etter en mnd tid.

Hun betvilte ikke det som de andre sa,hun gjorde faktisk ikke noe annet enn å si det samme.

Så kanskje det er meg som har overreagert...Men uansett føles det bedre og sjekke det ut enn å tro egne ting...Man vet jo aldri..

Men jeg står fast på at han ser shabby ut..Lurven..

Men nå spiser han og drikker så det suser i forhold til før hvertfall.

Og jeg gikk berserk på Tropehuset igår med snacks og diverse...hehe

Så han får masse snacks..

Jeg har "forlatt" ham 3 ganger idag...ca 3 minutt for å kaste søppel,ca 5 minutt for å gå på shell å kjøpe enda et ringekort,og tilbake for å bytte det i riktig type kort..hehe..ca 10 minutt der.

Han hadde ikke bæsjet på den tiden...wow...mirakel!

Han lar meg også gå på toalettet,i dusjen,på kjøkkenet eller på soverommet for å kle meg...UTEN at han manisk er etter meg og åpner døren...Det føles litt digg å ikke bli forfulgt hele tiden må jeg si..

Det kan bli litt mye..selv om jeg ikke blir sint..Det er vel heller at det er greit med litt pusterom..

Så det bedrer seg.Jeg våknet inatt av at han knasket maten sin...det var herlig å høre:)...

Ellers er han ikke så innhult i magen,da han spiser jevnt...Han fikk slem diare av surmelk(men har vert litt i ulage ellers også i magen)..det var ikke gøy,men det er vel kanskje sånn i begynnelsen...Han har jo spist mye rart,bare for å få i seg noe..

Jeg har smått begynt å klikkertrene..har lest den boken fra canis,men ikke tatt det i bruk før nå..

Har også et program jeg har kjøpt fra en som heter Dean Rankin..her er det lydbøker,steg for steg.Mye lettere forklart enn den tungleste canis boken..

Det funker veldig bra...jeg slet litt med å se hvordan jeg skulle motivere de der beistene..

Men pølsetilbudet på Obs(3 pakker for 57 kr) gjorde susen...Jeg har vel snart bare pølser i frysen:/

Jeg vurderte å kjøpe noe vitamintilskudd på tropehuset..glemt ut hva det heter allerede..Pro -et eller annet? Er det bra? Må vel det være...

I bunn å grunn er jeg fornøyd nå..Jeg kommer til å gå tilbake til veterinæren om en mnd.Slik at de kan se om det ser bedre ut..Er lettere for dem å se det,enn meg som går med hunden hver dag.

Føler meg trygg på at det er iorden nå hvertfall..Klart jeg tenkte kanskje jeg ikke burdte sagt at jeg allerede hadde vert hos veterinær...da de av "lojalitet" kanskje ikke vil motsi den andre..men så tenkte jeg at de kunne likegodt høre hva den andre trodde...

Regner med om meningene var helt forskjellige såville de ha undersøkt nærmere likevel..uten å snakke hveradre etter munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hunden. :unsure: Etter å ha lest noen innlegg i denne tråden tenkte jeg det kanskje kunne vært en idè å drevet på med en del ting som i mye enkel trening og ting med godbiter, da av den "sunne" sorten, som et godt for eller et eller annet som man kan ha på siden? Norwegian Polar? kokt/stekt V&H? Og godbitsøk, rett og slett slike ting hvor hunden gjør noe og spiser samtidig. Da får man i dem næring imellom måltidene også, og man får en veldig god kontroll på hvor mye mat man gir. :D

God bedring til Hugo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest igjennom tråden så ser jeg at en del mener brød og pasta er bare vomfyll. Min og andres erfaring tilsier at det ikke stemmer. Dvs. pasta og spaghetti har jeg ingen erfaring med men sier en oppdretter , som har drevet med rasen i 20 år, at det er bra for å få vekt på hunden, så tror jeg faktisk at jeg ville hørt på han..

Når det gjelder brød derimot, så er både min og andres erfaring at det er bra for å få vekt på "skranglebikkjer". Lag brødskiver med litt leverpostei på, det tåles utmerket av de fleste hunder og gir også resultater, så lenge det ikke er noe galt med næringsopptaket til hunden. Brød gir mye karbohydrater og det blir til fett, både på folk og hunder :)

Lykke til med Hugo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...