Gå til innhold
Hundesonen.no

Sitter her å ser på Ungdommene med hundene på TVN


Inustaff

Recommended Posts

Jeg synes dette virket interessant,nettopp fordi det skulle dreie seg om hunder sammen med plagede ungdom.Fordi det handler om en ny måte og hjelpe ungdom,og de klarte det bra!

Etter å ha sett første episode fikk jeg en følelse av at noen kom til å ta med seg hunden hjem og satse på mere fornuftige interesser.Jeg ser hvordan disse ungdommene lyser opp og er stolte over at de har klart det "lille" ved å opptre med hundene.Det hjalp på deres selvtillit...de hadde aldri hatt eller holdt på med hund før.De har tatt hundene med seg hjem(samtlige) og de har tatt ansvar for hunden og seg selv.

Skuffet over at jeg ikke har fått sett mer av hvordan de trente,og at de fikk litt lengre tid...

Ellers er jeg kjemperørt...og synes det var fælt og se at den ene jenta ikke fikk lov å ta med seg hunden hjem.Vet ikke hvilke grunner moren hadde for dette,men håper de er bra gode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun dama burdte ikke vert så sær..de kunne hatt ei mer positiv dame,med andre metoder og en ryddigere opplæring for å hjelpe ungdommene.Hun virket ikke oppmuntrende på dem,og jeg blir desto mer "stolt"over at de klarte det så bra som de gjorde...

Og jeg forventet at de skulle ta de med seg hjem..Noe annet hadde virket feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
NEI, jeg glemte programmet i dag! Men da skjønner jeg jo hvorfor det var så stille på sonen nå... Dumme meg :rolleyes:

Oi, meg og. Går det i reprise mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men måtte ikke chanel bruke hunden til ei annen da? var det den hunden hun ville ha med?

(jeg fikk ikke settidag)

Hvis jeg ikke husker helt feil (dårlig hukommelse <_<) tok hun lydighetstesten med sin egen hund, men hun måtte trene og opptre med hunden til hun andre. Og det var sin egen hund hun ville ha med hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var faktisk utrolig flott å se hvordan både ungdommene og hundene endret adferd på de ukene. Og jeg snufset i vei da vi fikk se at de fleste ungdommene hadde overtatt hunden de hadde ansvaret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de opptråtte på Crufts satt jeg å klappet og snufset ;)

I USA bruker mange psykologer å hjelpe ungdom og innsatte i fengsel ved hjelp av hundetrening ;) Der bruker de valper/unghunder og trener de opp til hjelpe hunder ;)

Man ser jo at det virker positivt inn, men likevel vil ikke Norge bruke denne metoden. Det er nemlig billigere å dope ned "problembarn" på medisiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...