Gå til innhold
Hundesonen.no

Sitter her å ser på Ungdommene med hundene på TVN

Inustaff

Recommended Posts

Jeg synes dette virket interessant,nettopp fordi det skulle dreie seg om hunder sammen med plagede ungdom.Fordi det handler om en ny måte og hjelpe ungdom,og de klarte det bra!

Etter å ha sett første episode fikk jeg en følelse av at noen kom til å ta med seg hunden hjem og satse på mere fornuftige interesser.Jeg ser hvordan disse ungdommene lyser opp og er stolte over at de har klart det "lille" ved å opptre med hundene.Det hjalp på deres selvtillit...de hadde aldri hatt eller holdt på med hund før.De har tatt hundene med seg hjem(samtlige) og de har tatt ansvar for hunden og seg selv.

Skuffet over at jeg ikke har fått sett mer av hvordan de trente,og at de fikk litt lengre tid...

Ellers er jeg kjemperørt...og synes det var fælt og se at den ene jenta ikke fikk lov å ta med seg hunden hjem.Vet ikke hvilke grunner moren hadde for dette,men håper de er bra gode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun dama burdte ikke vert så sær..de kunne hatt ei mer positiv dame,med andre metoder og en ryddigere opplæring for å hjelpe ungdommene.Hun virket ikke oppmuntrende på dem,og jeg blir desto mer "stolt"over at de klarte det så bra som de gjorde...

Og jeg forventet at de skulle ta de med seg hjem..Noe annet hadde virket feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
NEI, jeg glemte programmet i dag! Men da skjønner jeg jo hvorfor det var så stille på sonen nå... Dumme meg :rolleyes:

Oi, meg og. Går det i reprise mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men måtte ikke chanel bruke hunden til ei annen da? var det den hunden hun ville ha med?

(jeg fikk ikke settidag)

Hvis jeg ikke husker helt feil (dårlig hukommelse <_<) tok hun lydighetstesten med sin egen hund, men hun måtte trene og opptre med hunden til hun andre. Og det var sin egen hund hun ville ha med hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var faktisk utrolig flott å se hvordan både ungdommene og hundene endret adferd på de ukene. Og jeg snufset i vei da vi fikk se at de fleste ungdommene hadde overtatt hunden de hadde ansvaret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de opptråtte på Crufts satt jeg å klappet og snufset ;)

I USA bruker mange psykologer å hjelpe ungdom og innsatte i fengsel ved hjelp av hundetrening ;) Der bruker de valper/unghunder og trener de opp til hjelpe hunder ;)

Man ser jo at det virker positivt inn, men likevel vil ikke Norge bruke denne metoden. Det er nemlig billigere å dope ned "problembarn" på medisiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...