Gå til innhold
Hundesonen.no

River Nova Beware of Bono Poika!

Hanne Marit

Recommended Posts

Lille Bono, (som er broren til Tekla som også har en tråd her) er en Toller. Han er født i Råde hos Lillian, og han har fått en kjempefin oppvekst der. Idag er han akkurat ni uker gammel, og vi skal hente ham på lørdag. Dette er noe både jeg og samboer Syver har sett frem til lenge! :P

Bono var den eneste hannen med sort snute, så jeg synes jo han var ganske unik fra starten av, så han har vel vært min favoritt hele veien. Og når valpetesten viste at han nok var den mykeste av de tre hannene så ble han vår, siden vi er vandt med Kooiker fra før av. Så om mindre enn tre dager er han vår.

Bono skal brukes til litt av hvert, men jeg håper først og fremst på at han vil like agility og kanskje litt freestyle. Om han liker det så skal vi nok gå noen kurs, og kanskje en dag blir vi gode sammen! :P

Her kommer noen bilder av nydelige lille Bono, som kanskje noen av dere har sett før i en annen tråd?

post-1499-1181149406_thumb.jpg

post-1499-1181149541_thumb.jpg

post-1499-1181149460_thumb.jpg

post-1499-1181149629_thumb.jpg

post-1499-1181149220_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Ja, nå går tiden sakte altså..! :P Sitter kun på hundesider hele tida. Idag har jeg satt opp buret i stua og gjort klart det meste, så nå er det bare å komme! Åhh..! Tiden går for sakte! Men dog, vi gleder oss jo, så det er jo en god ventestund!

Det kommer nok absolutt flere bilder etterhvert, kjøpte meg speilrefleks for noen uker siden, så det blir nok tatt noen tusen bilder fremover..! :P

Men jeg gleder meg-gleder meg-gleder meg-gleder meg til lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre bruttern. <3

De siste dagene går nok raskt skal du se. Utrolig glad jeg slapp de siste 4 ventedagene på Tekla - det hadde vært rimelig hardt tror jeg.

Gleder meg til å treffe dere igjen, og å høre hvordan det går når han kommer hjem. :P

(Du må rette tittelen forresten - beWare :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Helene' date='20:49 - 06.06.2007' post='361764'

(Du må rette tittelen forresten - beWare :P)

uff.. ja, nei, skrivefeil skal vi ikke ha noe av..! Fysjom! Er bra du sier i fra! Jeg håper på at siden Syver har fri på dagtid (jobber kveldsvakter) nå åtorsdag og fredag, så kommer vi til å finne på litt forskjellig, så da går jo ventetiden fortere da..! :icon_fun: Jeje! håper-håper..! :P

Tsst - kunne dere ikke henta han da a? :P:P Hihi, Helene vil ha oppdateringer om brodern. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg blir helt dårlig av å se det røde, tykke nøstet der:)

Du synes tiden går sakte!? Blir ikke noe valp på meg før neste år. Og her hos meg skal jeg si tiden går sakte her så mange valper som blir lagt ut for salg om dagen!

Samboer holdt på å få meg med å "bare se" her om dagen, men går ikke ann å "bare" se på valper til salgs vettu:) Og nettopp så jeg annonse på canis om en tispevalp som hadde blitt avbestilt så den måtte få nytt hjem.... ahhhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg blir helt dårlig av å se det røde, tykke nøstet der:)

Du synes tiden går sakte!? Blir ikke noe valp på meg før neste år. Og her hos meg skal jeg si tiden går sakte her så mange valper som blir lagt ut for salg om dagen!

Samboer holdt på å få meg med å "bare se" her om dagen, men går ikke ann å "bare" se på valper til salgs vettu:) Og nettopp så jeg annonse på canis om en tispevalp som hadde blitt avbestilt så den måtte få nytt hjem.... ahhhh.

Ja, nå er det bare noen timer igjen, litt under 28 faktisk..! Skal hente min kjære på jobb nå når han er ferdig kl. 21. og så reiser vi nedover til Østfold. Skal sove der i natt, og så på kooikertreff og valpehenting imorgen! Jej! GLEEDEER MEEG! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det bare noen timer igjen, litt under 28 faktisk..! Skal hente min kjære på jobb nå når han er ferdig kl. 21. og så reiser vi nedover til Østfold. Skal sove der i natt, og så på kooikertreff og valpehenting imorgen! Jej! GLEEDEER MEEG! ;)

Ikke glem å oppdater meg! ;) Ok, kan kanskje ikke kreve det, etter så dårlig jeg var på å oppdatere deg. ;) Man får på en måte fullt opp den første dagen. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var han hjemme! =) Nå ligger han under pulten min mellom bena mine og sover! Nurket.. kaller han lilleknirk om dagen, for han går rundt å piper stadig vekk, ikke nødvendigvis fordi han kjeder seg eller er lei seg tror jeg, men han snakker liksom..! :P Tror han skal få det bra her ihvertfall. Bajaz synes han er litt kjip foreløpig, så jeg tror det er bra at han bor hos mamma og pappa..! Passer på å gi ham masse oppmerksomhet nå da, siden vi passer ham i helga. Tror det har hjulpet oss en del med Bono, for han er jo litt "storebror"!

Legger ut bilder imorgen, jeg skal i en bursdag nå i kveld, så jeg har ikke tid nå, så da kommer dem imrogen, da skal jeg ikke gjøre så mye fornuftig uansett..! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Bono vært hjemme en liten stund, og det virker som han liker seg, det eneste som ikke er topp er vel varmen, han er veldig utslitt og vil helst bli båret ute. :icon_cry: han setter seg bare ned og så er det ikke snakk om å gå lengre..! Hehe..!

tok noen bilder av ham i forigårs, så her er noen av de:

post-1499-1181577802_thumb.jpg

post-1499-1181577825_thumb.jpg

post-1499-1181577851_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Tusen takk for fine ord alle sammen! =) Jeg stortrives me'n ihvertfall! Han piper mindre og mindre for hver dag, så nå begynner han nok å skjønne at det er her han hører hjemme..! :icon_cry: Jeg gleder meg også masse til treffet, det blir gøy å møte noen andre valper! Tror Bono gleder seg også! hadde han visst hva han gledet seg til tror jeg han hadde blitt litt sånn: :D Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra de siste dagene..! Har ikke vært så flink med kameraet, men det er jo litt deilig å bare leve i nuet, og ta bilder når man får lyst..! :blink:

post-1499-1181819256_thumb.jpg

Han har allerede blitt glad i buret, og sover gjerne der på dagtid også, så døra står alltid åpen!

post-1499-1181819268_thumb.jpg

ute på tissetur, men har ikke så veldig lyst til å tisse...!

post-1499-1181819290_thumb.jpg

Fant ut at det var godbiter i denne lomma her...! :P

post-1499-1181819308_thumb.jpg

oppe ved det lille bassenget på toppen av st.hanshaugen, hoppa utti gjored han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...