Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det noen typer mat/drikke dere skulle ønske dere likte?


Turnip

Recommended Posts

Jeg skulle ønske jeg likte fetaost og oliven, fordi all vegetarmat man får kjøpt på restauranter, kafèer osv er dynget ned med feta, oliven og pinjekjerner, og det er litt pinlig når jeg spør om de kan fjerne det sånn at jeg bare sitter igjen med salatblader og brød...

Dessuten hadde det sikkert ikke gjort noe om jeg hadde likt konsistensen på bønner bedre slik at jeg hadde spist det oftere og fått i meg mer proteiner (som jeg ikke får fordi jeg ikke eter kjøtt og fisk).

Også skulle jeg ønske at jeg likte sånne merkelige oster som man får kjøpt i kjøledisken. Og at jeg likte å drikke melk.

Ah, ja, de merkelige ostene skulle jeg gjerne likt og. Er så fancy med ost, kjeks og vin! Mindre fancy med kjeks og vin :rolleyes: Har smakt blåskimmelost, og det var IKKE godt. Og den har skremt meg fra å prøve andre typer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte vært tomat og slike farris og vann med kullsyre. Tomat fordi at folk skal stappe de greiene oppi alt mulig rart, og farris må da være godt i varmen.

Det er mye jeg ikke lager til meg selv, men som jeg spiser om jeg blir servert det et sted. Ellers er største ønsket at jeg tålte litt mer mat enn det jeg gjør, og ikke blir dårlig hver gang man går på restaurant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Melk. Det er sunt, men utrolig fælt. Jeg greier å tvinge i meg litt i ny og ne.

- Løk. Siden det brukes til det meste. Føler meg så dum når jeg driver å pilker ut løken fra maten. Men sprøstekt løk liker jeg.

Og sikkert mye mer, siden jeg er så kresen når det gjelder mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kaffe

-Øl

-Fisk?

-Løk.

-PAPRIKA

-Tomat

Og mye mer...

Kaffe hadde vært greit å kunne drikke en gang imellom når øynene blir smale, men det smaker jo dritt! Øl hadde vært noe å drukket i mine tidligere ungdomsår når jeg drakk alkohol, da hadde jeg nok ikke blitt så dritings hver gang... Men øl smaker jo bajs?

Pappa var fisker da jeg var mindre, men jeg har aldri likt fisk. Fiskekaker og fiskeboller går greit. Ordentlig fisk blir "ekkelt"

Løk er det jo på nesten alt man bestiller av mat, og det er ikke rent lite heller, og det er kjedelig å pelle av maten. Det gjelder paprika og tomat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa var fisker da jeg var mindre, men jeg har aldri likt fisk. Fiskekaker og fiskeboller går greit. Ordentlig fisk blir "ekkelt"

Stikk motsatt av meg det der! Jeg takler ikke fiskeboller og fiskekaker, mens ordentlig fisk derimot, det er nam :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det meste, ikke kresen i det hele tatt, men jeg skulle ønske som flere her at jeg likte oliven.

Kylling er jeg heller ikke overbegeistret for, kan spise i salater og hvis det er tilbredt med gode ingredienser, men bare grillet kylling, da snur det seg virkelig i magen min.

Ellers spiser jeg ikke blodpudding, lever og sild, og det skulle jeg ikke ønske at jeg likte heller for jeg virkelig hater det... det er de ENESTE tingene jeg ikke liker itillegg til kylling og oliven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som ikke liker fisk, prøv å lage fisk engang. Bare prøv å gjøre den litt mer delikat enn stekt tørr på en stekepanne. Noe som vi her i huset elsker, er lakse/ørret filet (nesten benfri) biter/stykker som du pakker i folie, og rundt fisken (inne i folien) har du det du liker av grønnsaker; purre,løk,paprika,champignon, you name it (om du liker noe da) så putter du det i ovnen i ca 40-50min (varmluft bruker jeg, ca 200grad). Server gjerne med salat, hasselbackpoteter/pommes frites/ båtpoteter/potetsalat/ris, ja egentlig det du måtte ønske. Så har du litt rømme e.l. lignende til. Evt en saus. Smaker himmelsk!:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...