Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi venter på lille Eija

~katrine~

Recommended Posts

Skrevet
Kjempesøte! :P

Koselig med jevngamle, like store hunder i nærheten da! litt slitsomt med liten hund at det er litt vanskeligere med sosialisering (i forhold til hunder) for en litt stor labradorvalp kan yte mye skade. Men som sagt, heldig du!

jepp,håper de klarer å være venner videre da.. :Laugh:

vi kommer til å gå i hundeklubben 1 gang i uken,der driver de mye med miljøtrening.

svigers har jo en svær "ponni" på 7 år fra før av,så jeg er spent på hvordan det skal gå med en liten en i tillegg.. :unsure:

• 2 weeks later...
Skrevet

vi har vært på besøk igjen!

her er Eija og søsteren Bella på besøk hos oss på hytta (5 minutt gåing unna mamman :rolleyes: )

de er 6 uker og tre dager gamle nå :wub:

bildene er tatt med mob.,så de er litt uklare..

DSC00625.jpg

DSC00624.jpg

DSC00622.jpg

DSC00619.jpg

DSC00620.jpg

DSC00617.jpg

DSC00616.jpg

DSC00614.jpg

DSC00613.jpg

DSC00612.jpg

DSC00610.jpg

Skrevet

har vært på besøk igjen :P

hadde eija og søsteren bellapå hytta til svigers i 4 timer både lørdag og søndag :rolleyes:

frem til vi reiser på ferie om to uker,skal vi besøke henne ca. hver tredje dag,og ta henne med oss på hytta noen timer :P

synes det er supert at vi får blitt så godt kjent med valpene før de blir med hjem!

når vi har vært på ferie tar vi henne med oss hjem. gleder meg som en unge! :P

Eija og søsteren Bella 7 uker og tre dager gamle:

DSC03511.jpg

hun Elsker valpesenga jeg kjøpte :Laugh:

DSC03504.jpg

liiiiitt stort halsbånd? :Laugh: (har fikset det nå )

DSC03497.jpg

Svigers sin 7 år gamle blandingsgutt bryr seg ikke..

DSC03495.jpg

halsbåndet klør... :Laugh:

DSC03496.jpg

linselus? logik.png:Laugh:

DSC03482.jpg

såååååå nydelig <3

DSC03459.jpg

DSC03460.jpg

Skrevet
Ååå hun var så skjønn! Hvor lenge er det til du skal hente henne? :P

vi henter henne så fort vi er hjemme fra ferien-rundt den 23. juli - 26.juli :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie?
    • Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...