Gå til innhold
Hundesonen.no

En god sele?

Tina

Recommended Posts

Mange tak for forslagene :D

Jeg skal ikke bruge en trekksele, bare en til at gå tur i og måske spor, ved ikke helt med det med spor.

Og det skal selvfølgelig ikke være en af de der der gør ondt på hunden om den trækker.

Jeg skal kigge på de du foreslog Silje. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Webmaster selen elv, men hatt hund på besøk her med den selen på. Syns ikke den var vanskelig å få på jeg iallefall. Må løfte litt labber og sånn, men ikke noe problem.

Har lyst på den selen selv jeg, men får vel klare meg med det utstyret jeg allerede har til dyret. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Enya med selen på :D det er ikke så lett å få skikkelig inntrykk av selen med en langhåret hund... det ser ut som om selen er for liten, men det er bare en illusjon på grunn av pelsen :D

Selen erl ett å få på, man trenger bare å løfte på ett ben :P

Her er selen fra siden (Enya ser ikke helt fornøyd ut :P )

DSCF3638.jpg

Og her er selen sett forfra... men kanskje ikke så veldig lett å se :P

DSCF3640.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er super :) Og så har den et lite håndtak på ryggen, så dukan hjelpe hunden opp de heftigste skråningene, eller opp av vannet :)

Her er linken til canis:

http://www.canis.no/redirect.php?target=/n...hp?id=RW012_var

Her er en annen link til om selen, med andre bilder også :) litt lettere å se på en korthåret hund :) og skal du ha den i large, så er den bittelitt billigere her :)

http://www.zoosupply.no/Webmaster-Sele-Uts...lg-p-16356.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....xx large da? :) Ikke ar jeg VIL ha ulvehund som trekker men :)

Hehe :) har hun brystmål somer større enn 121 cm, så passer nok ikke webmaster selen nei.. :)

Men denne selen er jo ikke en ren trekk sele da, den er en all round sele, jegbruker den til sykling, tur og spor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
    • Kondolerer❤️💔 Er vondt å miste sin beste venn🌸
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...