Gå til innhold
Hundesonen.no

Griseflaks på jakt

Artemis

Recommended Posts

Etter tre timers jakt, skjøt Jamison Stone (11) dette beistet på 480 kilo med en pistol.

http://www.bt.no/kuriosa/article365097.ece

Er det bare jeg som synes at det er uansvarlig å la en 11 år gammel gutt gå på jakt? Synes dessuten at det er mishandling å la det gå 3 timer fra dyret blir skutt første gang til det drepes.

Jeg mener at det er litt trist at de tar de største dyrene. Det er ikke de største dyrene som bukker under først i naturen, derimot er det ofte de som er størst og sterkest som får føre sine gener videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker det heller ikke. Men det er jo helt klart store forskjeller mellom Norge og Amerika når det kommer til bruk av skytevåpen generelt og ideen om skytevåpen og barn...

Selv om jeg klart reagerer på den 3 timers jakten etter de åtte skuddene var avfyrt, så har jeg absolutt ingen kjennskap til jakt og bør kanskje ikke uttale meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nei skal man på jakt så skal dyret drepes med en gang. Bare tanken på å bruke en pistol på en slik jakt... :P

forresten så mener jeg å huske en dokumentar om Hogzilla om at bilde der var falskt og at grisen aldri ble vist fram til noen. Bare gravd ned.. Noen andre som husker noe slikt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten så mener jeg å huske en dokumentar om Hogzilla om at bilde der var falskt og at grisen aldri ble vist fram til noen. Bare gravd ned.. Noen andre som husker noe slikt ?

Jepps, gikk på Discovery.. De gravde opp et skjelett der grisen ble gravd ned.

Skjelletet viste en gris som var langt mindre enn det de hadde utgitt. (Hvis man ser på bildet de har tatt av Hogzilla, står mannen lengre bak grisen.. på den måten kan de på en måte skape en illusjon av at den er større)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Den ser ekte ut da ??? eller er det en annen gris vi prater om nå :)

Prater om Hogzilla, om dere leser linken så er Hogzilla nevnt der. Det var den grisen som tidligere var "den største". Men en dokumentar på Discovery beviste at den ikke var fullt så stor som anntatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Beklager at jeg tar opp en gammel tråd, men ganske så interessant:

http://www.start.no/filter/filter.php?fid=1991

I denne ukas Vi Menn var det bilde av denne grisen. Hadde faktisk en diskusjon med sambo'n i går om hvorvidt det bildet var ekte eller ikke. Jeg fikk rett i følge denna linken for å si det sånn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...