Gå til innhold
Hundesonen.no

Jente med downs syndrom som ikke får lov til å konfirmere seg kristelig av KIRKEN!

turbogutten

Recommended Posts

Beklageligvis Aya, så er det nok ikke "bare" en forskrudd prest sin mening som kommer til syne.. ikke så rent få av de skinnhellige, preker nestekjærlighet og praktiserer det motsatte.. logik.png

Så var det det med å være fordømmende igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det med å være fordømmende igjen da..

Hvis du mener at jeg er fordømmende, fordi jeg påpeker det faktum at ikke så rent få av "de kristne" mer enn gjerne preker om nestekjærlighet men ikke praktiserer det, ja da ER jeg fordømmende.. :closedeyes:

Ett tenkt eksempel Loke; hvis vi var naboer og jeg titt og ofte prekte til deg hvor viktig det var å være nestekjærlig men banket kjerring og unger like ofte, ville du være å anse som fordømmende hvis du tillot deg å bemerke til meg, at det var et visst sprik mellom liv og lære hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at jeg er fordømmende, fordi jeg påpeker det faktum at ikke så rent få av "de kristne" mer enn gjerne preker om nestekjærlighet men ikke praktiserer det, ja da ER jeg fordømmende.. :closedeyes:

Ett tenkt eksempel Loke; hvis vi var naboer og jeg titt og ofte prekte til deg hvor viktig det var å være nestekjærlig men banket kjerring og unger like ofte, ville du være å anse som fordømmende hvis du tillot deg å bemerke til meg, at det var et visst sprik mellom liv og lære hos meg?

Jeg tror det Loke og Aya prøver å si, er at du i denne tråden er like fordømmende som disse "kristne" du er ute og fordømmer? :P Merkelig nok så er det like mange forskjellige kristne med forskjellige meninger og fordommer som det er forskjellige ikke-kristne, skjønner du.. Og du fordømmer "alle kristne" like hardt som "alle kristne" (ifølge deg) fordømmer homofile..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det Loke og Aya prøver å si, er at du i denne tråden er like fordømmende som disse "kristne" du er ute og fordømmer? :P Merkelig nok så er det like mange forskjellige kristne med forskjellige meninger og fordommer som det er forskjellige ikke-kristne, skjønner du.. Og du fordømmer "alle kristne" like hardt som "alle kristne" (ifølge deg) fordømmer homofile..

Takker og bukker :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg hvor jeg har skrevet ALLE kristne?? Det er en grunn til at jeg skrev "de kristne" i anførselstegn.. :rolleyes: Jeg er fullstendig klar over at ikke ALLE kristne er like forstokkede... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg hvor jeg har skrevet ALLE kristne?? Det er en grunn til at jeg skrev "de kristne" i anførselstegn.. :rolleyes: Jeg er fullstendig klar over at ikke ALLE kristne er like forstokkede... :closedeyes:

La oss se hva du har skrevet iløpet av diskusjonen her..

Hvis dette virkelig stemmer, så er det bare enda et eksempel på kristen nestekjærlighet i praksis.. Og Loke, hvorfor blir det så anderledes med homofile?

En del av de, akk så nestekjærlige geistlige. mener jo at det er helt greit å være homofil, så lenge man ikke utøver sin kjærlighet...

Ja, jeg leste hva hun skrev..Vennligst forklar meg hvordan det straks blir anderledes , fordi etter ditt usagn) "veldig mange kristne IKKE mener det er medfødt" ? Hvordan i alle dager kan det bli feil å snakke om kristen nestekjærlighet, så snart det blir snakk om homofile?? Er det "de kristne" eller Gud som skal sette seg til doms over andre mennesker?

Tror du homofil legning er et valg? I så fall , så forundrer det meg storligen at de som tar livet av seg, pga holdningene de møter som homofile, ikke heller velger å bli heterofile?? Det må da være mye mindre drastisk og enklere?

Beklageligvis Aya, så er det nok ikke "bare" en forskrudd prest sin mening som kommer til syne.. ikke så rent få av de skinnhellige, preker nestekjærlighet og praktiserer det motsatte.. logik.png

Ut fra hva du har skrevet her, så ser det ut til at du har store problemer med kristne folk generelt, i mine øyne.. At du skriver "de kristne" virker bare som et forsøk på å holde ryggen rein, et slags alibi - du skriver jo tross alt ikke "alle" - for å ikke være like intolerant og fordømmende som de du beskylder for å være intolerant og fordømmende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss se hva du har skrevet iløpet av diskusjonen her..

Ut fra hva du har skrevet her, så ser det ut til at du har store problemer med kristne folk generelt, i mine øyne.. At du skriver "de kristne" virker bare som et forsøk på å holde ryggen rein, et slags alibi - du skriver jo tross alt ikke "alle" - for å ikke være like intolerant og fordømmende som de du beskylder for å være intolerant og fordømmende..

2ne, du har tydeligvis bestemt deg for at jeg mener alle kristne, og er like fordømmende som en del av de.. Ja men da er det jo ikke mer å diskutere, for du vet jo selvfølgelig bedre enn meg, hva jeg mener... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne, du har tydeligvis bestemt deg for at jeg mener alle kristne, og er like fordømmende som en del av de.. Ja men da er det jo ikke mer å diskutere, for du vet jo selvfølgelig bedre enn meg, hva jeg mener... :P

Det var da svært så såpeglatt svar du kom med her da?

Jeg har ikke bestemt meg for noe jeg, ei heller veit jeg bedre enn deg hva du mener.. Det jeg skreiv, var at i mine øyne ser det ut som du har store problemer med kristne generelt.. Men klart, om jeg har et poeng og du syns det blir vanskelig å svare, så er jo såpesvaret ditt veldig bra det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så såpeglatt svar du kom med her da?

Jeg har ikke bestemt meg for noe jeg, ei heller veit jeg bedre enn deg hva du mener.. Det jeg skreiv, var at i mine øyne ser det ut som du har store problemer med kristne generelt.. Men klart, om jeg har et poeng og du syns det blir vanskelig å svare, så er jo såpesvaret ditt veldig bra det :P

Jeg kan forsikre deg 2ne, at på generelt grunnlag har jeg ikke store problemer med kristne.. :P Jeg må bare beklage, nei du har ikke ett poeng, så jeg finner det ikke særlig vanskelig å svare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget mitt er at dette ikke har noe med religionen kristendom å gjøre (i dette tilfellet), det har med en gruppe dumme, ignorante mennesker som kaller seg kristne, men som ikke vet hva det egentlig handler om. Derfor blir det feil å snakke om kristen nestekjærlighet på et generelt grunnlag som du gjør. Som 2ne sa: det er like mange forskjellige mennesker og meninger innenfor kristendommen, som ellers i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget mitt er at dette ikke har noe med religionen kristendom å gjøre (i dette tilfellet), det har med en gruppe dumme, ignorante mennesker som kaller seg kristne, men som ikke vet hva det egentlig handler om. Derfor blir det feil å snakke om kristen nestekjærlighet på et generelt grunnlag som du gjør. Som 2ne sa: det er like mange forskjellige mennesker og meninger innenfor kristendommen, som ellers i samfunnet.

Mange religioner hadde vært helt utmerkede, hadde det ikke vært for utøverne.. :P Men uten utøverne, heller ingen religion, vil jeg tro..Så å splitte religionen og utøverne, er nok ikke helt kurant..

Ja, det stemmer at det finnes alle "sorter" innen kristendommen(som det her var snakk om) men desverre er det de ingnorante og intolerante som gir mest lyd fra seg.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ harregud. Blir så irritert at jeg ikke gidder å lese alle innleggene en gang.. Tror de i kirken at alle som komfer seg gidder å følge med??.. For det gjør de nemlig ikke. Å Gud jeg blir irritert på mange kristne folk. Jeg er glad jeg ikke er kristen selv. De diskriminerer jo folk. Hever seg over alle og skal liksom omforme dem til deres religion.. Tror de er best og bestevenn med Gud. Kristendommen handler jo om at alle som vil skal kunne være med. Det er en verdsreligion, der du kommer inn gjenom trua..Og dåpen da men...

Vi lever i 2007!

Dette gjelder jo bare noe få da :) . Nå skal ikke jeg si at alle er slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien er religion (ikke bare kristendom, men all religion) en veldig bra ting. Problemene kommer når mennesker skal prøve å utøve disse teoriene i praksis.

Akkurat som med mange av -ismene. For eksempel kommunismen. Idèen om at alle skal ha like mye og ha det like bra er kjempe bra den! I teori... I praksis fungerer det ikke...

Det jenta du forteller om opplever her er vel bare et bevis på at religion i praksis ikke akkurat er noe alle får til å fungere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...