Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva tar du?

Marianne&Bianca

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Passer naboens/venners hunder gratis jeg. Får 200,- for en helg, men de blir jeg nesten tvingt til å få.

Skrevet

Det kommer vel litt an på om det er familie eller nære venner. Da ville jeg ikke tatt noen ting... Er det litt fjernere og dere er et alternativ til kennel, ville jeg tatt femhundre kroner uka, kanskje. Billig kennel :ahappy: .

Skrevet

Jeg tar ingenting for å passe venner sine hunder, eller familie men hadde det vært en jeg skulle passe og jeg bare hadde kjent dem litt så hadde jeg kanskje tatt rundt 50 kr dagen :ahappy:

Skrevet

Jeg passer en Schäfer hver onsdag, det får jeg 500 kr mnd for. Har jeg henne mer får jeg også mer men det er ikke noen fast pris vi har. Hører med til historien at eieren og jeg er venninner også da og at når hun passer jentene mine mer så får jeg også mindre av natulige årsaker :ahappy:

Skrevet

Dette er ikke venner eller familie, de bor i Ålesund og ønsker å betale vanlig kennelpris..

Nå tenkte jo ikke vi at vi skal ta kennelpris, men for vanlig hundepass.

Takknemlig for flere forslag, og takk til dere som har svart :ahappy:

Skrevet

Jeg tar mellom 100 og 150 kr for pass sånn generelt. Hunden jeg passer fast får jeg 100kr dagen for, litt mer avogtil, og litt mindre avogtil. Det syns jeg er helt passe. Fremmede hunder tar jeg 150 kr for. Venners hunder passer jeg selvsagt gratis.

Skrevet

Vi som trener i lag har en avtale på dette, vi passer hverandres hunder gratis. Når det gjelder ukjente folk kan du faktisk ta endel. Vanlig kennelpris nå ligger på 150-250 kr per døgn. Jeg vet at folk pleier å betale mer for privat pass, enn kennel.

Jeg liker ikke å ta i mot penger for pass, og prøver derfor å lure meg unna så mye som mulig. For noen år siden betalte jeg 1000 kr uken for at ei venninne passet Tassa. Hva som er vanlig, det vet jeg ikke :ahappy:

Skrevet

Jeg skal passe tibben til ei venninne i 10 dager i sommer. Jeg har aldri tenkt på å ta noe fpr det egentlig...

Skrevet

Ønsker dere og være billigere?

Som nevnt så burde "hjemmepass" kost mer enn kennel.

Ville kanskje tatt 100kr døgnet eller noe...

Skrevet

150 kr døgnet eller noe kanskje? Pluss mat og alt sånt som hunden trenger, men det er vel en selvfølge. :Laugh:

Syns prisene burde ligge i alle fall på samme som vanlig kennel, hunden du passer for jo tross alt ett mye bedre tilbud enn om den skulle vært på kennel, sammen med MANGE andre hunder. Er helt sikkert en mye bedre opplevelse for hunden å få være hos privatpersoner enn på en kennel der det er mange som deler på oppmerksomheten, pluss at det er mange flere skremmende og nye lukter der.

Huff, ble fryktelig dårlig skrevet dette her :glare: men dere skjønner vel hva jeg vil frem til :ahappy:

Skrevet

Hvis du ikke kjenner de noe særlig ville jeg tatt ca 150,- i døgnet (kanskje en billigere ukes-pris). Det blir et billigere alternativ enn å sette hunden på kennel (eller... noen steder koster det liksom 120,- mens andre steder koster det bort i mot 300,-!).

Det kommer også an på om du dekker fôr og har alt nødvendig utstyr. Hvis du ikke har det burde du ikke kunne ta mer enn 120,- synes jeg... Det er jo ikke helt hvite inntekter...

Skrevet

Jeg syns egentlig at man burde betale mer for at noen skal passe hunden hjemme i sitt eget hus enn det de tar på kennel. For i et privat hjem vil hunden få mye mer oppmerksomhet og blir med en gang en del av familien. Pluss at det er mye mer krevende for en privat person å få en ny hund i hjemmet enn det det er for en kennel med utegårdet o.l som hundene er i...

Skrevet

Et døgn på kennel koster mellom 100 og 400kr. Jeg ville kanskje tatt fra 50 til 150 pr døgn. Mat og tyggebein bør følge med når dere passer valpen, altså at de betaler/ordner med det.

Guest Belgerpia
Skrevet

Vi har av og til pensjonshunder, og vi tar kr 100,- pr. døgn - vi tar ikke noe i tillegg for leker, tyggebein og mat. De fleste har med seg mat, men har de ikke det så er maten inkludert i de 100,- kronene.

Jeg synes ikke man skal ta noe mer jeg. Mange her mener at man skal ta mer for å ha hunder hjemme - men det synes ikke jeg. En kennel har ansatte som skal ha lønn, de betaler moms og skatt osv. Det gjør man ikke når man passer hund på privaten.

Familiens hunder har vi gratis, det samme med fôrvertshunder osv. Valpekjøpere betaler det samme som pensjonærer - altså kr 100,-

Hos oss inngår vanlig turer, kos og mat. Er de riktig heldig får de til og med sove i sengen *ler* Altså - hunder som ter seg får lov til å være en av vår "hundefamilie" - hunder som er litt vanskligere bor i kennelen men får turer morgen og kveld og også kos og godbiter.

Skrevet

Omtrent som jeg skulle ha skrevet det selv Belgerpia.. 100,- pr døgn (med eller uten mat), men jeg tar bare imot eget oppdrett, fortrinnsvis kun en av gangen, og jeg er avhengig av at den går sammen med mine egne (dvs at ingen kragler)..

Sånne korte pass - ett døgn eller to, tar jeg ikke noe for (det er jo faktisk valpekjøperne mine), men ved å i alle fall ta "litt" så gjør folk en liten ekstra jobb for å finne en annen som kan passe hunden sin. (Jeg har dessverre ikke SÅ stor glede av å ha en ekstrahund i familien i ukesvis hver vår, sommer og høst...)

Børst og bad kommer evt. i tillegg, men det løser man hvis det er aktuelt (eller nødvendig).

Susanne

Skrevet

Jeg har passet venner sine hunder over alt i fra 1 til 4 døgn. Jeg har aldri tatt betaling for såpass få dager. Jeg ser på det som et gode å få lov til å passe hunder som ikke gjør noe negativt ut av seg, for eksempel Zira til Silje. Når hun er på besøk er jeg bare glad til. :P Jeg koser meg med to portiser i hus, spesielt når jeg går turer og alle jeg møter spør om de to er søsken eller mor og datter.

Forøvrig kan det være jeg ville tatt en eller annen form for betaling dersom det dreide seg om 1, 2 eller flere uker. Igjen kommer det an på hvor godt jeg kjenner hundens eier. En forutsetning er at jeg ikke skal ha noen utgifter ved å passe en hund, altså at eier av hunden må sørge for at mat, godbiter og andre nødvendige ting er finansiert på en eller annen måte.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt mye for det, men hvor gammel er hunden? mener jeg leste at det var en valp? Er jo litt mer krevende å passe en liten valp. Men jeg hadde tatt maks 100 kr i døgnet for det, jeg hadde nok ikke hatt samvittighet for å ta noe for det, men det er nå meg da. Jeg passer hunder for oppdretteren min ganske ofte, men tar selvfølgelig ingenting for dette da han også passer Mike innimellom skal vi bort. Jeg syns det bare er koselig og veldig lærerikt å passe andre sine hunder.

Skrevet

Jeg skal passe hund i sommer, og da får jeg veldig bra betalt.

jeg er også så heldig at jeg har en oppdretter som passer hundene mine gratis hvis det passer seg

Skrevet

Jeg passet en hund i fjor sommer som oppdretter ikke kunne ha som avtalt. Jeg fikk da 125 kr. døgnet.

Passet en annen hund nå i påsken og fikk 200 kr døgnet.

Begge hadde med egen mat, poser og godbiter.

Er det noen du ikke kjenner så syntes jeg du godt kan ta minst 200 kr.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...