Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva tar du?


Marianne&Bianca

Recommended Posts

Det kommer vel litt an på om det er familie eller nære venner. Da ville jeg ikke tatt noen ting... Er det litt fjernere og dere er et alternativ til kennel, ville jeg tatt femhundre kroner uka, kanskje. Billig kennel :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer en Schäfer hver onsdag, det får jeg 500 kr mnd for. Har jeg henne mer får jeg også mer men det er ikke noen fast pris vi har. Hører med til historien at eieren og jeg er venninner også da og at når hun passer jentene mine mer så får jeg også mindre av natulige årsaker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar mellom 100 og 150 kr for pass sånn generelt. Hunden jeg passer fast får jeg 100kr dagen for, litt mer avogtil, og litt mindre avogtil. Det syns jeg er helt passe. Fremmede hunder tar jeg 150 kr for. Venners hunder passer jeg selvsagt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som trener i lag har en avtale på dette, vi passer hverandres hunder gratis. Når det gjelder ukjente folk kan du faktisk ta endel. Vanlig kennelpris nå ligger på 150-250 kr per døgn. Jeg vet at folk pleier å betale mer for privat pass, enn kennel.

Jeg liker ikke å ta i mot penger for pass, og prøver derfor å lure meg unna så mye som mulig. For noen år siden betalte jeg 1000 kr uken for at ei venninne passet Tassa. Hva som er vanlig, det vet jeg ikke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 kr døgnet eller noe kanskje? Pluss mat og alt sånt som hunden trenger, men det er vel en selvfølge. :Laugh:

Syns prisene burde ligge i alle fall på samme som vanlig kennel, hunden du passer for jo tross alt ett mye bedre tilbud enn om den skulle vært på kennel, sammen med MANGE andre hunder. Er helt sikkert en mye bedre opplevelse for hunden å få være hos privatpersoner enn på en kennel der det er mange som deler på oppmerksomheten, pluss at det er mange flere skremmende og nye lukter der.

Huff, ble fryktelig dårlig skrevet dette her :glare: men dere skjønner vel hva jeg vil frem til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kjenner de noe særlig ville jeg tatt ca 150,- i døgnet (kanskje en billigere ukes-pris). Det blir et billigere alternativ enn å sette hunden på kennel (eller... noen steder koster det liksom 120,- mens andre steder koster det bort i mot 300,-!).

Det kommer også an på om du dekker fôr og har alt nødvendig utstyr. Hvis du ikke har det burde du ikke kunne ta mer enn 120,- synes jeg... Det er jo ikke helt hvite inntekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig at man burde betale mer for at noen skal passe hunden hjemme i sitt eget hus enn det de tar på kennel. For i et privat hjem vil hunden få mye mer oppmerksomhet og blir med en gang en del av familien. Pluss at det er mye mer krevende for en privat person å få en ny hund i hjemmet enn det det er for en kennel med utegårdet o.l som hundene er i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et døgn på kennel koster mellom 100 og 400kr. Jeg ville kanskje tatt fra 50 til 150 pr døgn. Mat og tyggebein bør følge med når dere passer valpen, altså at de betaler/ordner med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi har av og til pensjonshunder, og vi tar kr 100,- pr. døgn - vi tar ikke noe i tillegg for leker, tyggebein og mat. De fleste har med seg mat, men har de ikke det så er maten inkludert i de 100,- kronene.

Jeg synes ikke man skal ta noe mer jeg. Mange her mener at man skal ta mer for å ha hunder hjemme - men det synes ikke jeg. En kennel har ansatte som skal ha lønn, de betaler moms og skatt osv. Det gjør man ikke når man passer hund på privaten.

Familiens hunder har vi gratis, det samme med fôrvertshunder osv. Valpekjøpere betaler det samme som pensjonærer - altså kr 100,-

Hos oss inngår vanlig turer, kos og mat. Er de riktig heldig får de til og med sove i sengen *ler* Altså - hunder som ter seg får lov til å være en av vår "hundefamilie" - hunder som er litt vanskligere bor i kennelen men får turer morgen og kveld og også kos og godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som jeg skulle ha skrevet det selv Belgerpia.. 100,- pr døgn (med eller uten mat), men jeg tar bare imot eget oppdrett, fortrinnsvis kun en av gangen, og jeg er avhengig av at den går sammen med mine egne (dvs at ingen kragler)..

Sånne korte pass - ett døgn eller to, tar jeg ikke noe for (det er jo faktisk valpekjøperne mine), men ved å i alle fall ta "litt" så gjør folk en liten ekstra jobb for å finne en annen som kan passe hunden sin. (Jeg har dessverre ikke SÅ stor glede av å ha en ekstrahund i familien i ukesvis hver vår, sommer og høst...)

Børst og bad kommer evt. i tillegg, men det løser man hvis det er aktuelt (eller nødvendig).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passet venner sine hunder over alt i fra 1 til 4 døgn. Jeg har aldri tatt betaling for såpass få dager. Jeg ser på det som et gode å få lov til å passe hunder som ikke gjør noe negativt ut av seg, for eksempel Zira til Silje. Når hun er på besøk er jeg bare glad til. :P Jeg koser meg med to portiser i hus, spesielt når jeg går turer og alle jeg møter spør om de to er søsken eller mor og datter.

Forøvrig kan det være jeg ville tatt en eller annen form for betaling dersom det dreide seg om 1, 2 eller flere uker. Igjen kommer det an på hvor godt jeg kjenner hundens eier. En forutsetning er at jeg ikke skal ha noen utgifter ved å passe en hund, altså at eier av hunden må sørge for at mat, godbiter og andre nødvendige ting er finansiert på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke tatt mye for det, men hvor gammel er hunden? mener jeg leste at det var en valp? Er jo litt mer krevende å passe en liten valp. Men jeg hadde tatt maks 100 kr i døgnet for det, jeg hadde nok ikke hatt samvittighet for å ta noe for det, men det er nå meg da. Jeg passer hunder for oppdretteren min ganske ofte, men tar selvfølgelig ingenting for dette da han også passer Mike innimellom skal vi bort. Jeg syns det bare er koselig og veldig lærerikt å passe andre sine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet en hund i fjor sommer som oppdretter ikke kunne ha som avtalt. Jeg fikk da 125 kr. døgnet.

Passet en annen hund nå i påsken og fikk 200 kr døgnet.

Begge hadde med egen mat, poser og godbiter.

Er det noen du ikke kjenner så syntes jeg du godt kan ta minst 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...