Gå til innhold
Hundesonen.no

Molly har gått rekrutt


ElinT

Recommended Posts

Skrevet

I dag var det lp stevne i klubben vår. Jeg og Molly skulle egentlig startet kl.1, men siden ikke alle øvelsene sitter helt 100% enda (har trent stå under mars i under en uke liksom) så feiga jeg litt ut og gikk rekrutt i steden. (tilsvarer vel apellmerket)

Molly var litt vimsete, mange kjentfolk rundt ringen og jeg fikk ikke tatt henne ut av bilen i god nok tid til at hun fikk landa helt før vi skulle inn. Likevel er jeg alt i alt fornøyd, spessielt med stå under marsj som vi har trent veldig kort tid og fikk 9,5poeng! Hun stoppet med en gang jeg ga komando, flinke Mollen min :ahappy:

Resultatene ble sånn:

Visning av tenner 10,0

Lineføring 8,0

Dekk fra holdt 8,0

Innkalling 9,0

Stå under marsj 9,5

Dekk 1min 9,0

Helhets inntrykk 9,5

Vi vant klassen :ahappy: (Ingen trenger å vite at vi var eneste i den klassen, hehe ;) )

Hun kan mye bedre enn det vi gjorde i dag, så neste gang er det kl.1 og ut av bilen i goood tid :yes:

mobilen044.jpg

Guest Belgerpia
Skrevet
I dag var det lp stevne i klubben vår. Jeg og Molly skulle egentlig startet kl.1, men siden ikke alle øvelsene sitter helt 100% enda (har trent stå under mars i under en uke liksom) så feiga jeg litt ut og gikk rekrutt i steden. (tilsvarer vel apellmerket)

Molly var litt vimsete, mange kjentfolk rundt ringen og jeg fikk ikke tatt henne ut av bilen i god nok tid til at hun fikk landa helt før vi skulle inn. Likevel er jeg alt i alt fornøyd, spessielt med stå under marsj som vi har trent veldig kort tid og fikk 9,5poeng! Hun stoppet med en gang jeg ga komando, flinke Mollen min :ahappy:

Resultatene ble sånn:

Visning av tenner 10,0

Lineføring 8,0

Dekk fra holdt 8,0

Innkalling 9,0

Stå under marsj 9,5

Dekk 1min 9,0

Helhets inntrykk 9,5

Vi vant klassen :ahappy: (Ingen trenger å vite at vi var eneste i den klassen, hehe ;) )

Hun kan mye bedre enn det vi gjorde i dag, så neste gang er det kl.1 og ut av bilen i goood tid :yes:

mobilen044.jpg

Næmmen - flinkeste jentene!

"Bestemor" litt rørt i hjertet sitt.

Det der var da vel super poengsum selv om du ikke hadde vært den eneste!

Stolt av dere jeg!!!

Skrevet
Næmmen - flinkeste jentene!

"Bestemor" litt rørt i hjertet sitt.

Det der var da vel super poengsum selv om du ikke hadde vært den eneste!

Stolt av dere jeg!!

Hehe,joda poengsummen er bra den selv om det er litt lavere krav i rekrutt enn i kl.1...

Men om hun får hodet ordentlig med seg så burde hun ikke ha problem med å få samme poeng i kl.1, så om en uke er det av gårde på nytt stevne :ahappy:

Godt å gjøre "bestemor" stolt, vi skal gjøre alt vi kan for å fortsette med det :ahappy:

Skrevet
I dag var det lp stevne i klubben vår. Jeg og Molly skulle egentlig startet kl.1, men siden ikke alle øvelsene sitter helt 100% enda (har trent stå under mars i under en uke liksom) så feiga jeg litt ut og gikk rekrutt i steden. (tilsvarer vel apellmerket)

Molly var litt vimsete, mange kjentfolk rundt ringen og jeg fikk ikke tatt henne ut av bilen i god nok tid til at hun fikk landa helt før vi skulle inn. Likevel er jeg alt i alt fornøyd, spessielt med stå under marsj som vi har trent veldig kort tid og fikk 9,5poeng! Hun stoppet med en gang jeg ga komando, flinke Mollen min :P

Resultatene ble sånn:

Visning av tenner 10,0

Lineføring 8,0

Dekk fra holdt 8,0

Innkalling 9,0

Stå under marsj 9,5

Dekk 1min 9,0

Helhets inntrykk 9,5

Vi vant klassen :P (Ingen trenger å vite at vi var eneste i den klassen, hehe ;) )

Hun kan mye bedre enn det vi gjorde i dag, så neste gang er det kl.1 og ut av bilen i goood tid :P

mobilen044.jpg

sorry,neste gang skal jeg komme minst to timer før :ahappy: men jeg syns dere var flinke jeg :yes::ahappy:
Skrevet

Gratulerer, så flinke dere er! Dere må jo virkelig si dere fornøyde med det resultatet :ahappy: Lykke til i klasse 1!

Skrevet

Tusen takk alle sammen :ahappy:

Utrolig gøy å trene med en hund som er så mye lettere å motivere enn det jeg er vandt til, og hun tar ting veldig fort når jeg bare gjør det riktig :ahappy:

Vi har akkurat vært ute og trent nå, fant ut jeg skulle teste fremad sending til boks. Det var bare å vise henne 2-3 ganger og så skjønte hun poenget, flinke Molly :yes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...