Gå til innhold
Hundesonen.no

Passer jeg som hundeeier?


caila

Recommended Posts

Er 17 år, og bor for meg selv med min kjæreste som jeg har vært ilag med i litt over 2 år. Har egen stor leilighet og området jeg bor på har veldig mange brae tur muligheter:)

Kan begynne først med erfaringen jeg har da: Da jeg var mindre hadde vi en omplaserings papilon hanne, han døde desverre av allderdom:( . Min tante M har også bestandig hatt hund så jeg har lekt mye ilag med dem da jeg var mindre. Min tante B driver på med Dach, bruker de til jakt og kosehunder. Sviger mor har 3 hunder en Groendael og 2 Chines Crested. De hundene holder jeg mye på med og er veldig vant til de. Min sviger tante I har 3 Tervurener og min sviger tante L har to howawarter og en alaska malamut. Alle er medlem av hundeklubb og aktive der.

Min drøm er da Mops:) Har tenkt å bruke den til utstilling, lydighet og kose hund:)

Jeg synest selv at jeg har erfaring med hund, men klarer jeg å overbevise en hundeoppdretter?

Er så glad i hunder, sitter å leser om de hver dag om utstilling, hvordan de forskjellige rasene oppfører seg osv.

Hva tror dere? :ahappy::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Høres jo helt kurrant ut - det høres jo ut som om du har ett hunde-elskende nettverk rundt deg sånn at du kan få avlastning når behovet for å være tenåring innimellom melder seg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som en hund ville fått det fint hos deg jeg. Jeg var nettopp blitt 17 når jeg gikk igang med mitt første egne hundekjøp... Ble blandingshund på meg da. Vi skulle bare å "se" på valpene, og fikk med ei lita jente hjem.. :ahappy: Og nå er jeg kommet langt forbi "the point of no return" - hundegalskapen sitter limt fast og værre skal det nok bli. Nr. 2 kommer i hus i høst hvis alt går som jeg helst vil at det skal gå. :D Hundetrening og hund er det jeg bruker all energien og tankene mine på, egentlig. :innocent: Så det kan jo være en liten advarsel, kanskje! ;p Snu nå før det er for sent!! Eller la deg rive med og bli en av oss, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lett litt etter hund:)

Min sviger mor sendte en melding på en Chi opdretter om hun kanskje skulle plasere en valp ut på for.

Hun var ikke sikker enda men skulle gi beskjed om hun ville:)

Så nå går jeg i spenning om at det kanskje blir en Chi valp:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om du har et bra hundenettverk rundt deg så er ikke det det hele. Det hjelper ikke om resten av tanter og onkler i familien har hunder når det er du som i hovedsak skal ha hund og ta deg av den. Du går vell antakeligvis på skole eller jobber? Samme med din samboer regner jeg med.. Det krever en del og de fleste oppdrettere legger mye vekt på hvor mye valpen skal være aleine hjemme i løpet av en dagene den første tida.

Jeg fikk min første hund da jeg var 10, sammen med mine foreldre. Men i hovedsak var det min. Gikk på 2 dressurkurs og tok hundeknappen, var kjempe stolt. Men det krevde en hel del de første årene.

Men uansett.. LYKKE TIL.. puppeh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er svert at jeg har et hundenettverk rund meg. Siden denne hunden skal bli min første egen hund, og jeg kommer sikkert garantert til å møte på litt problem underveis, og DA er det bra med folk rund deg som kan det. er det jeg mener!:ahappy:

Og somregel alle som har hund har også jobb. fra 8 til 4 hver dag.

Hvordan ellers skal man knne betale for hunden sin?(mat,kurs og alt slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er svert at jeg har et hundenettverk rund meg. Siden denne hunden skal bli min første egen hund, og jeg kommer sikkert garantert til å møte på litt problem underveis, og DA er det bra med folk rund deg som kan det. er det jeg mener!:ahappy:

Og somregel alle som har hund har også jobb. fra 8 til 4 hver dag.

Hvordan ellers skal man knne betale for hunden sin?(mat,kurs og alt slikt)

Bare et spørsmål: hvem skal passe valpen når du er på jobb? Tar en stund før en hund kan være alene hjemme så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...