Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt hundeprogram på TVN


Silje

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Så typisk, jeg skal ha muntlig eksamen kl 20.30. Litt av et klokkeslett å ha eksamen på :ahappy: Kanskje jeg får sett litt, hadde vært moro å se hvordan de legger opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser dere diskuterer Crufts... Her må du få BIR eller BIM på en av NKK sine utstillinger. Men det alene holder ikke! En må i tillegg få CACIT, noe som betegner en spesielt vakker hund :ahappy:

CACIT har jeg ikke hørt om før.... Er det Cacib du mener? Som er et internasjonalt Cert?

Om det er utstilling du snakker om så trenger man ikke cacib, men man må bli BIR eller BIM på Norsk vinner. Og om jeg ikke skyter i mørket her så blir også juniorvinnerene på norsk vinner kvalifisert til crufts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CACIT har jeg ikke hørt om før.... Er det Cacib du mener? Som er et internasjonalt Cert?

Om det er utstilling du snakker om så trenger man ikke cacib, men man må bli BIR eller BIM på Norsk vinner. Og om jeg ikke skyter i mørket her så blir også juniorvinnerene på norsk vinner kvalifisert til crufts.

Cacit er vel et 'jaktcert'? Det er iallefall noe man kan oppnå med fuglehunder på jaktprøve. :ahappy:

Men nå ble vel dette litt OT kanskje.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett reklamen og noen av disse hundene ser ut som blandingshunder.

Ser også ut som om det er i agility-ringen de skal.

Så gjetter på at det blir lagt inn i Crufts som et "underholdnings-innslag" eller noe slikt...

Men vi finner vel dette ut når programmet begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cacit er vel et 'jaktcert'? Det er iallefall noe man kan oppnå med fuglehunder på jaktprøve. :yes:

Men nå ble vel dette litt OT kanskje.. :ahappy:

AHA! det var det jeg tenkte at det kanskje kunne være noe innen jakt ;) Det er jeg ganske så grønn, så ikke så rart jeg ikke hadde hørt før :P

Ja dette var ganske OT, men nå var det jo min tråd, og jeg er med på OT-pratet så det får vel gå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se på det i hverfall! :ahappy: Men jeg bare lurte på hva OT betyr? :ahappy:

OT betyr Off Topic (altså noe som egentlig ikke har så mye å gjøre med det man snakket om i utgangspunktet)

Hilsen en som har lurt på det samme selv :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg GRØNN over instruktøren :ahappy: Maaakan til møkkakjerring!?

Det er en gjeng med slappe ungdommer som aldri har jobbet med hund før... Tydelig at hun ikke har fått det helt med seg :closedeyes: Kan ikke jobbe som instruktør hvis man ikke kan jobbe med mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en litt typisk sånn rampete engelske ungdommer serie. Treningsmetodene de brukte på bikkjene fikk jeg ikke så mye ut av, men det er vel ikke egentlig det denne serien handler om heller (selvom det er det mange av oss er mest opptatt av). Skal bli spennende å se om ungdommene kommer på rett kjøl og hvorfor kan ikke de få overta hundene, hvis det går bra alt sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ungdommene var flinke, instruktøren var teit, og kommentatoren enda teitere (altså.. Hvis det BARE er å rose hunden og å være litt engasjert for å få en grei apport- kan noen komme hit og fikse min apport?). Utrolig koselig å se hvordan ungdommene connected med hundene sine.. Og flotte hunder og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...