Gå til innhold
Hundesonen.no

Dummy

Recommended Posts

Skrevet

Dummy var det eneste jeg ikke har av leker nesten så da måtte jeg jo kjøpe en :rolleyes: men hvordan trener man med den ??? eller er den bare til å tygge på lix

Skrevet

En dummy er ikke en leke, men et apportobjekt. Så hvis du vil trene apport, så er dummy tingen. :) Hvis ikke jeg er helt på jordet nå, så brukes dummy gjerne i apporttrening med jakthunder, fordi den er en slags etterlikning av en fugl, noe en ikke kan si om en apportbukk av tre eller metall...

Skrevet

Tore/scorp. har blitt hjernevasket på jaktkurs for retrievere han :)

En dummy er ikke noe leketøy men noe som brukes til apporttrening. Den brukes også i enkelte jaktprøver til retrievere istede for fugl. Den kan brukes både til apportering på land og i vann. Så hvis du ikke har planer om å trene apportering med hunden så kan den vel brukes som tyggeleke. Men skal du trene apportering så er det viktig at den ikke skal lekes/tulles med og ikke tygges på.

Skrevet

på apportering bruker jeg apportbukk i plastikk. Jeg får vel bare la den ligge til jeg får bruk for den da :hmm:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
    • Så da har det ikke noe å si da? Kjekt å vite. Synes Lily er så fint navn.
    • Jøss, teksten din er veldig oppriktig og detaljert! 😊 Det merkes at du virkelig har tenkt nøye gjennom dine erfaringer og hva du forventer av hunden fremover. Det er spesielt hyggelig å se hvordan du analyserer tidligere erfaringer med corgien og puddelen og trekker egne konklusjoner – det vitner om at du er oppmerksom og bryr deg om dyret.
    • Prøver å ha mindre trykk på dobbel L på Lily og Lille sier jeg sånn man sier Lille.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...