edlitam Skrevet 18. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2007 Dummy var det eneste jeg ikke har av leker nesten så da måtte jeg jo kjøpe en men hvordan trener man med den ??? eller er den bare til å tygge på lix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 18. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2007 En dummy er ikke en leke, men et apportobjekt. Så hvis du vil trene apport, så er dummy tingen. Hvis ikke jeg er helt på jordet nå, så brukes dummy gjerne i apporttrening med jakthunder, fordi den er en slags etterlikning av en fugl, noe en ikke kan si om en apportbukk av tre eller metall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet 18. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2007 En dummy er ingen leke........... En dummy er en hellig ting, å mest av alt, En dummy skal ikke tygges på....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 18. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2007 Tore/scorp. har blitt hjernevasket på jaktkurs for retrievere han En dummy er ikke noe leketøy men noe som brukes til apporttrening. Den brukes også i enkelte jaktprøver til retrievere istede for fugl. Den kan brukes både til apportering på land og i vann. Så hvis du ikke har planer om å trene apportering med hunden så kan den vel brukes som tyggeleke. Men skal du trene apportering så er det viktig at den ikke skal lekes/tulles med og ikke tygges på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edlitam Skrevet 20. Mai 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Mai 2007 på apportering bruker jeg apportbukk i plastikk. Jeg får vel bare la den ligge til jeg får bruk for den da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar