Gå til innhold
Hundesonen.no

Flass?


Recommended Posts

Mine hunder har hatt flass en god stund nå, men det går ikke bort. Har prøvd flass shampoo og bader dem ikke for mye. Er det noen som har noen gode råd som kan virke? Ser ikke så godt ut med flass i utstillingsringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa mi flasser ofte i røyteperioden, og et par-tre-fire-fem dager etter bading. Ellers er flass ofte et tegn på at hunden ikke fungerer så veldig godt på fôret den får, så det kan kanskje være lurt å prøve et annet tørrfôr?

Det skal også gå an å ta oppi noe i maten for å få bort flass, men jeg husker ikke helt hva det er. Noe olje eller egg eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega3 er helt topp til flasse hunder, min flasset endel før og mistet endel pels når hun røytet, men nå har hun ikke flasset eller hatt mye håravfall på nesten 3år pga jeg bruker omega3 i maten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tenkt på allergi? Min hund reagerer en del på pollen faktisk, så om våren nyser han, flasser og har rennende øyne.

ja det kunne ha vært det, men jeg tror ikke det for hun var hos en sjekk hos veterinæren som sa at det ikke var noe galt bare at hun hadde en flassperiode. Men det går jo ikke over. Får prøve med fiskeolje eller så får vi se om hun burde ha et annet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har hatt flass en god stund nå, men det går ikke bort. Har prøvd flass shampoo og bader dem ikke for mye. Er det noen som har noen gode råd som kan virke? Ser ikke så godt ut med flass i utstillingsringen.

Jeg bruker et par teskjeer med solsikkeolje til mine i røytingsperioden. Da pleier de ofte ha litt flass, spesielt den sorte lille saken min :hmm: . Eller har jeg også god erfaring med Dr Badday's olje og Superpels kosttilskudd som også er basert på fiskeolje (lakseolje tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...