Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetid..

puddellover

Recommended Posts

Skrevet

Joda,denne skulle gjerne vært på hundesonen,men det er en rotte :)

Hun er ikke født men reservert,tre kull venter på å bli født og jeg har reservert i alle tre .

Det kullet som først blir født:

Der skal det FORHÅPENTLIGHVIS være ei til meg ..parres i morgen! :).

Det andre kullet .. parres i mai(hvis det første går i dass):

Der skal det være en jente til meg ellers blir det ikke noe av.

Det tredje ..kullet parres i juli(hvis det andre går i dass):

Der ER det en siamese eller himalaya til meg ,for jeg er øverst på listen og begge foreldrene er simi :P.

Nå gleder jeg meg veldig,ventetiden min er derimot kortere enn for andre som katte og valpekjøpere.

Drektigheten er ca 23 dager og er leveringsklar fem uker senere.

Uff..gleder meg forferdelig.. :roll:

Dere syns sikkert jeg er rar.. :P

• 4 weeks later...
Skrevet

Blir mest sannsynlig ei fra Impreza tamrotteoppdrett og ei fra Intets tamrotteoppdrett ;)

Det eneste var frakten :P

Det måtte ikke blir for mye kjøring ellers gadd ikke mamma kjøre,dumt å være avhengi av andre for å komme seg rundt <_<

Får håpe det kommer rundt,det blir vel det når ungene blir større og søtere ^_^

For da vil mamma forelske seg i en :wub:

Skrevet

ÅÅÅ er helt forelska i rotter nå!!

Heldig grisen deg! Har du en god link med info og bilder av forskjellige hetterotte farger?

Er det noe forskjell på hetterotte og tamrotte? Er det hetten til hetterotten som er forskjellen?

• 2 weeks later...
Skrevet

Vi heter ikke Impreza tamrotter, men Sun-Tails.... :rolleyes:

Puddellover: Hvor mange oppdrettere har du egentlig bestilt av?

Skjønner jo hvorfor du avbestiller heletiden. Du har ikke tillatelse fra mora di, og rottene du bestiller kull fra får ikke riktig farge...Er ikke det litt dumt? Når du bestiller rotte av meg, og sier du har kommet over den farge greia..Så surfer jeg rundt her og finner denne tråden?

Du er visst ikke så moden for alderen som jeg og mange andre trodde. Du bør tenke deg om! For du bør ikke leke med ilden!

Skrevet
Vi heter ikke Impreza tamrotter, men Sun-Tails.... :rolleyes:

Puddellover: Hvor mange oppdrettere har du egentlig bestilt av?

Skjønner jo hvorfor du avbestiller heletiden. Du har ikke tillatelse fra mora di, og rottene du bestiller kull fra får ikke riktig farge...Er ikke det litt dumt? Når du bestiller rotte av meg, og sier du har kommet over den farge greia..Så surfer jeg rundt her og finner denne tråden?

Du er visst ikke så moden for alderen som jeg og mange andre trodde. Du bør tenke deg om! For du bør ikke leke med ilden!

Dette er en gammel tråd,jeg har aldri hatt i min hensikt det med farger,og jeg har funnet ut at det spiller ingen rolle! .

Jeg tør rett og slett ikke kjøpe en blå rotte fra opskull!

Jeg har hørt for mye om blå rotter fra folk som ikke avler skikkelig og siden shapiaras kull sin bakgrunn er ukjent så var det god nok grunn for meg,jeg har allerede hatt en syk rotte og flere slike ønsker jeg meg ikke.

Jeg har tillattelse av moren min men det blir litt mye,jeg har fulgt flere kull fram til fødselen men så syns jeg ikke jeg har fått god nok kontakt med oppdretter eller faktisk ikke blitt oppdatert om kullet ,så jeg vet ikke hvor jeg står og da avbestiller jeg.

Nå har jeg funnet en rotte og får henne hjem imorgen så takk for denne tråden.

Greit nok at du syns jeg er umoden,jeg er faktisk bare tretten så det er ikke meningen at jeg skal ta hele verden i hendene mine.

Og det med avbestilling var en avgjørelse jeg tok i fellesskap med familien..

Jeg

Skrevet

Fullt mulig. Men om du er så redd blå rotter, hvrofor reserverte du en da?

Om du luret, så sto du på andre plass etter meg...

Man samma det. "Advarer" deg nå.. Rottemiljøet er ikke det man vil føkke opp eller få noe på seg i :wacko:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...