Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er syk...


Martine

Recommended Posts

Jeg har vært småsyk i det siste, med kvalme, oppkast, slapphet, vondt i hodet og hals, vondt i magen, hoster/nyser, og er helt blå under øya. Blir også utrolig fort svimmel, og "borte". Med "borte" mener jeg at folk kan snakke til meg uten at jeg legger merke til det. Svarer på helt feil ting, altså når noen spør meg om f eks når jeg har snakket med noen, kan jeg svare at personen ikke sa noe spesielt.

Fryser og svetter om hverandre. Legen min mener også at jeg har gått ned i vekt.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos sånn homeopat for en eller to uker siden, og hun sa det var bihulebetennelse eller noe. Tror jeg skal til legen i morgen eller noe, skulle se det an. Har vært borte fra skolen i dag, og ble nesten sendt hjem derfra i går fordi jeg ikke klarte å følge med.

Har akkurat fått hest, så får virkelig ikke håpe det er kyssesyken!

Men takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sitt her på sonen å spør, gå til en lege som er villig til å ta noen prøver. En som ikke gir seg.

Ser du har hvert hos legen "din", men om han ikke vet hva det kan være, så gå til en annen i stedet.

Det er ikke bra å ha det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sånn en god del ganger før, og har vært hos legen. Da har de ikke funnet noe, og foreldrene mine tror bare jeg later som at jeg er dårlig... Var hos "diabeteslegen" min, var hun som sa det. Ja, skal til legen i morgen tror jeg. Håper de finner ut noe, sånn at jeg kan bli frisk snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bihulebetennelse hver gang jeg blir forkjølet (festlig), og blir ****** dårlig! Helt utslått, kjennes ut som jeg er døden nær:p Men ta kyssesyke-testen.. Og husk at det ikke er noen dødsdom å få den altså.. Den er ikke sååå ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, da får jeg ta den så fort mamma har fått bestilt time hos legen! Var ikke noe ledig der i dag. Men må jeg holde meg helt i ro, hvis det er kyssesyken jeg har? Eller kan jeg dra i stallen, trene med hundene osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bihulebetennelse hver gang jeg blir forkjølet (festlig), og blir ****** dårlig! Helt utslått, kjennes ut som jeg er døden nær:p Men ta kyssesyke-testen.. Og husk at det ikke er noen dødsdom å få den altså.. Den er ikke sååå ille.

Jo, den kan faktisk være så ille :shocked:

Jeg fikk kyssesyken for to år siden, etter å ha vært slapp og dårlig en god stund. Det er så klart ingen dødsdom, men det kan være farlig nok. Jeg kom meg ikke utenfor huset på 6 uker, med unntak av når jeg måtte på sykehuset ved to anledninger midt på natta. Da turte ikke foreldrene mine å ha meg hjemme mer.. Jeg fikk et helt sykt utslett, og så ut som jeg var spedalsk (min leges ord faktisk!). 2 andre leger sa de aldri hadde sett noe så ille. Og leser man om kyssesyke står det at ved slikt utslett, som er sjelden, kan pasienten i verste fall dø. Det kjentes slik ut også, for å si det sånn! Jeg var heldigvis ikke så plaget med opphovnede kjertler, men jeg besvimte stadig vekk. En gang greide mamma akkurat å "redde" meg, før jeg skalla hodet i doskåla :Laugh: I tillegg hadde jeg kraftig leverbetennelse, sier vel litt når jeg var helt gul på øynene, og noen av leververdiene var på over 230, og senere på 20.

Får man kyssesyken så bør man under alle omstendigheter ta det med ro. Det er utrolig kjipt når man har hest..Jeg hadde heldigvis foreldre som tok seg av stell og slikt, men han ble ikke ridd stort, og vi måtte trene oss opp på nytt igjen. Men det lønner seg å være rolig. Jeg kjenner folk som ikke ble så hardt angrepet, som ikke tok det med ro. Disse fikk igjen sykdommen senere.. Jeg kom meg derimot fort når jeg først ble frisk:) Selv om man selvfølgelig blir lett forkjølt osv i ettertid. I tillegg er det farlig å ikke holde seg i ro, fordi milten kan sprekke! (Milt og lever hovner opp).

Anbefaler deg å ta en hurtigtest for kyssesyken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har og hatt kyssesyken.. Jeg var helt utslått i et halvt år, og fikk total ødeleggelse av lymfekjertlene i halsen (dette er nå 13 år siden, og de er fremdeles laangt ute og kjører).. Jeg spydde som en gris, var så dårlig at.. Ja.. Jeg har en venninne som fikk det for 2. gang (joda, man KAN få det to ganger), og hun holdt på å dø, og har blitt kronisk syk, fordi de ikke fant ut av det.. Legene mente nemlig at man ikke kunne få det to ganger.. Men samtidig, når folk snakker om kyssesyken, så høres det ut som noe helt forferdelig, ufattelig farlig, som kolera eller noe.. :D Og det er ikke SÅ ille, for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar!:)

Kan være derfor jeg har blitt så kvalm etter de siste fotballkampene, da. Har kastet opp og greier! Fikk ballen hardt i magen. Da skal jeg i hvert fall få sjekket det! Våknet også i dag tidlig med vond hals + hovne mandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...