Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av foster.

Ulvinne

Recommended Posts

Gratulerer så mye med baby i magen, det er en spennende tid du går inn i! Jeg sitter her og kjenner spark og dult til alle tider :)

Her er en ok animasjon over hvordan fosteret vokser

(nå MÅ jeg bare trekke litt i deg siden vi hadde en diskusjon om det før : Håper du kommer til å redde ut ditt eget barn i en brann enn å prioritere å redde hunden da :) )

Edit:

Om du er 5-6 uker på vei (telle fra første dag i forrige mens) er ikke fosteret eldre enn 3-4 uker og da vil bildene VIpsen har funnet være feil. Men om du teller fra unnfangelsen så er bildene rett. Husk at legestanden opererer med telling fra første dag siste mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med baby i magen, det er en spennende tid du går inn i! Jeg sitter her og kjenner spark og dult til alle tider :D

oi..er det ubehagelig?Jeg gleder meg til og kjenne sånne ting. :D

tusen takk. :D

(nå MÅ jeg bare trekke litt i deg siden vi hadde en diskusjon om det før : Håper du kommer til å redde ut ditt eget barn i en brann enn å prioritere å redde hunden da :P )

hehe.. blir nok noe litt annet da det er min egen unge. :P

Edit:

Om du er 5-6 uker på vei (telle fra første dag i forrige mens) er ikke fosteret eldre enn 3-4 uker og da vil bildene VIpsen har funnet være feil. Men om du teller fra unnfangelsen så er bildene rett. Husk at legestanden opererer med telling fra første dag siste mens.

Jeg fikk mens sist den 4 eller 5 april(jeg husker ikke heeelt sikkert hvilken dag) og da blir det vel 5 uker på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(nå MÅ jeg bare trekke litt i deg siden vi hadde en diskusjon om det før : Håper du kommer til å redde ut ditt eget barn i en brann enn å prioritere å redde hunden da :D )

Haha, det tenkte jeg også på! :D

Gratulerer da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi..er det ubehagelig?Jeg gleder meg til og kjenne sånne ting. :D

tusen takk. :D

hehe.. blir nok noe litt annet da det er min egen unge. :P

Jeg fikk mens sist den 4 eller 5 april(jeg husker ikke heeelt sikkert hvilken dag) og da blir det vel 5 uker på vei nå?

Å bli sparket er ikke så ubehagelig nei, spennende og litt rart. Og fryyyktelig irriterende når man skal legge seg å sove og det fåregår disco i magen!

Ja da er du 5 uker på vei, men fosteret er ikke eldre enn 3 uker gammelt. Da det er vanskelig å beregne når man hadde eggløsning så regner man fra første dag siste mens. Når du har vært til ordinær ultralyd vil du få fastsatt termin, og da vil du og kunne regne deg frem til befruktningsdato :D

Her kan du regne ut termin og andre koselige datoer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli sparket er ikke så ubehagelig nei, spennende og litt rart. Og fryyyktelig irriterende når man skal legge seg å sove og det fåregår disco i magen!

Ja da er du 5 uker på vei, men fosteret er ikke eldre enn 3 uker gammelt. Da det er vanskelig å beregne når man hadde eggløsning så regner man fra første dag siste mens. Når du har vært til ordinær ultralyd vil du få fastsatt termin, og da vil du og kunne regne deg frem til befruktningsdato :D

Her kan du regne ut termin og andre koselige datoer :D

Tusen takk for info og link. :D

Vet du når jeg har ordinær ultralyd også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for info og link. :D

Vet du når jeg har ordinær ultralyd også?

Når du går på din første legetime (ca uke 8-12, alt etter hva du ønsker selv) så vil legen sende inn bestilling på ultralyd. Så får du brev i posten når du har fått time. Det er i uke 17-20 da det er perioden alle fostere er på ca samme størrelse, og derfor kan de ved måling av hodeskalle, lårbein og mage sette en termin.

(har du mulighet og råd så vil jeg anbefale deg en ultralyd før den tid og, da blir det hele litt mer virkelig, og du vil få et litt annet forhold til hele graviditeten :D Da må du til privat ultralyd, som derfor koster litt..... går du i ca uke 10-16 kan de sjekke nakkefold for eventuelle misdannelser eller genfeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går på din første legetime (ca uke 8-12, alt etter hva du ønsker selv) så vil legen sende inn bestilling på ultralyd. Så får du brev i posten når du har fått time. Det er i uke 17-20 da det er perioden alle fostere er på ca samme størrelse, og derfor kan de ved måling av hodeskalle, lårbein og mage sette en termin.

(har du mulighet og råd så vil jeg anbefale deg en ultralyd før den tid og, da blir det hele litt mer virkelig, og du vil få et litt annet forhold til hele graviditeten :hmm: Da må du til privat ultralyd, som derfor koster litt..... går du i ca uke 10-16 kan de sjekke nakkefold for eventuelle misdannelser eller genfeil)

Silje har blitt babyguru :hmm:

Gratulerer forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...