Gå til innhold
Hundesonen.no

Fikk vårt andre napp i helgen


Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

I helgen var vi på dobbeltstevne i nordnæsdalen hvos vi hanket inn napp nr 2 i agility :whistle:

Mer står i bloggen

Skrevet

Grattis :icon_fun:

Stilte kun lørdagen, måtte pleie familieforhldene søndag i konfirmasjon.

Med Merethe gikk det rett vest - 3 av 3 disker...

Hopp løpet var greit nok, banen var helt j..lig!! Aldri om jeg går for den dommeren noensinne!

Ag løpet var min feil, jeg hadde litt lite fart i beina å rakk ikke frem så jeg sendte henne feil vei over hinderet.Resten av løpet var optimalt.

Ellers var jeg strålende fornøyd med dagen, kun 1 riv på 3 løp, så da blir hun nok ikke pensjonist helt enda :rolleyes:

Birk debuterte i hopp, overrasket stort, 1 vegring på slalomen (min feil, skulla ha gitt han bedre tid),

også napp da, slettes ikke værst av gullgutten banana

Guest Jonna
Skrevet

Grattis :icon_fun:

Sov Novise i ag verden så lurer jeg på noe. Er napp det samme som pinne :twitch:

Jeg vet du må ha 3 pinner for å bytte klasse, men så er det dette nappe da: Hva er det?? :whistle:

Skrevet

Gratulerer med napp på Birk Monica!

Man må ha tre napp for å komme opp i klassen over. I klasse 1 må man ha et løp med maks 5,99 feil for å få napp. I klasse 2 må man ha null feil for å få napp og i klasse tre er det ikke napp lengre men cert. Da må man ha null feil og være blandt de fem beste for å få cert. Når man har tre cert (hvorav minst ett er storcert) blir man Norsk agility champion. Rett på meg noen hvis jeg har sagt noe feil nå.

Skrevet
Gratulerer med napp på Birk Monica!

Man må ha tre napp for å komme opp i klassen over. I klasse 1 må man ha et løp med maks 5,99 feil for å få napp. I klasse 2 må man ha null feil for å få napp og i klasse tre er det ikke napp lengre men cert. Da må man ha null feil og være blandt de fem beste for å få cert. Når man har tre cert (hvorav minst ett er storcert) blir man Norsk agility champion. Rett på meg noen hvis jeg har sagt noe feil nå.

Takk takk :whistle:

Og det er helt riktig forresten!

Guest Jonna
Skrevet
Gratulerer med napp på Birk Monica!

Man må ha tre napp for å komme opp i klassen over. I klasse 1 må man ha et løp med maks 5,99 feil for å få napp. I klasse 2 må man ha null feil for å få napp og i klasse tre er det ikke napp lengre men cert. Da må man ha null feil og være blandt de fem beste for å få cert. Når man har tre cert (hvorav minst ett er storcert) blir man Norsk agility champion. Rett på meg noen hvis jeg har sagt noe feil nå.

Det blir litt ot, men jeg har lurt på dette en stund nå :whistle: Så da er napp og pinne det samme? (jeg prater endel med Svensker som driver med AG, er dem som kaller napp for pinne muligens?)

Skrevet
Det blir litt ot, men jeg har lurt på dette en stund nå :whistle: Så da er napp og pinne det samme? (jeg prater endel med Avensker som driver med AG, er dem som kaller napp for pinne muligens?)

Hvis ikke jeg har bomma totalt så er det det samme ja :twitch:

Grattis Jeanette og Monica, bra jobba! :icon_fun:

Skrevet
Det blir litt ot, men jeg har lurt på dette en stund nå :whistle: Så da er napp og pinne det samme? (jeg prater endel med Svensker som driver med AG, er dem som kaller napp for pinne muligens?)

Stemmer det :twitch:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...