Gå til innhold
Hundesonen.no

Fikk vårt andre napp i helgen

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

I helgen var vi på dobbeltstevne i nordnæsdalen hvos vi hanket inn napp nr 2 i agility :whistle:

Mer står i bloggen

Skrevet

Grattis :icon_fun:

Stilte kun lørdagen, måtte pleie familieforhldene søndag i konfirmasjon.

Med Merethe gikk det rett vest - 3 av 3 disker...

Hopp løpet var greit nok, banen var helt j..lig!! Aldri om jeg går for den dommeren noensinne!

Ag løpet var min feil, jeg hadde litt lite fart i beina å rakk ikke frem så jeg sendte henne feil vei over hinderet.Resten av løpet var optimalt.

Ellers var jeg strålende fornøyd med dagen, kun 1 riv på 3 løp, så da blir hun nok ikke pensjonist helt enda :rolleyes:

Birk debuterte i hopp, overrasket stort, 1 vegring på slalomen (min feil, skulla ha gitt han bedre tid),

også napp da, slettes ikke værst av gullgutten banana

Guest Jonna
Skrevet

Grattis :icon_fun:

Sov Novise i ag verden så lurer jeg på noe. Er napp det samme som pinne :twitch:

Jeg vet du må ha 3 pinner for å bytte klasse, men så er det dette nappe da: Hva er det?? :whistle:

Skrevet

Gratulerer med napp på Birk Monica!

Man må ha tre napp for å komme opp i klassen over. I klasse 1 må man ha et løp med maks 5,99 feil for å få napp. I klasse 2 må man ha null feil for å få napp og i klasse tre er det ikke napp lengre men cert. Da må man ha null feil og være blandt de fem beste for å få cert. Når man har tre cert (hvorav minst ett er storcert) blir man Norsk agility champion. Rett på meg noen hvis jeg har sagt noe feil nå.

Skrevet

Man må ha tre napp for å komme opp i klassen over. I klasse 1 må man ha et løp med maks 5,99 feil for å få napp. I klasse 2 må man ha null feil for å få napp og i klasse tre er det ikke napp lengre men cert. Da må man ha null feil og være blandt de fem beste for å få cert. Når man har tre cert (hvorav minst ett er storcert) blir man Norsk agility champion. Rett på meg noen hvis jeg har sagt noe feil nå.

Takk takk :whistle:

Og det er helt riktig forresten!

Guest Jonna
Skrevet

Det blir litt ot, men jeg har lurt på dette en stund nå :whistle: Så da er napp og pinne det samme? (jeg prater endel med Svensker som driver med AG, er dem som kaller napp for pinne muligens?)

Skrevet
Det blir litt ot, men jeg har lurt på dette en stund nå :whistle: Så da er napp og pinne det samme? (jeg prater endel med Avensker som driver med AG, er dem som kaller napp for pinne muligens?)

Hvis ikke jeg har bomma totalt så er det det samme ja :twitch:

Grattis Jeanette og Monica, bra jobba! :icon_fun:

Skrevet
Det blir litt ot, men jeg har lurt på dette en stund nå :whistle: Så da er napp og pinne det samme? (jeg prater endel med Svensker som driver med AG, er dem som kaller napp for pinne muligens?)

Stemmer det :twitch:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...