Gå til innhold
Hundesonen.no

Man skal høre mye..


Marianne

Recommended Posts

Folk har en tendens til å si mye rart.. For en liten stund siden så ble jeg grundig fortalt at Lita klatrer intenst på rangstigen siden hun har en enorm smerteterskel og ikke viser smerte...... :rolleyes:

Flere som hører mange lure utsagn om dagen..? :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Jeg begynner å bli en smule lei av å høre, "Åh så fin shæfer blanding du har! Må være shæfer og collie det vel?,"

"Eh, nei, hun er en tervueren"

"En ter... hva for noe? nei du tuller, det der må være en shæfer blanding?"

"javel, så har jeg vel blitt lurt da... :rolleyes: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli en smule lei av å høre, "Åh så fin shæfer blanding du har! Må være shæfer og collie det vel?,"

"Eh, nei, hun er en tervueren"

"En ter... hva for noe? nei du tuller, det der må være en shæfer blanding?"

"javel, så har jeg vel blitt lurt da... :rolleyes: "

Hehehe, ja du får klage til Merete! :yes:

Schäferen jeg passer mye må jeg ofte "krangle" med mennesker om faktisk er en Schäfer eller ikke, riktiknok er hun veeeldig langhåret men.. Får ofte høre at hun er en blanding av sånn derre Tervgreie :rolleyes:

Utrolig nok er det få som er skikkelig påståelige når det kommer til hva Tequila er *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er greit at min bruksschäfer er liten og ikke spesielt rasetypisk, men å komme å si det er en corgi(!) er vel litt drøyt, eller...???

Kanskje det bare er meg som er litt sensibel om dagen, særlig etter at jeg fikk beskjed om at jeg var nok blitt lurt, for den "vanlig fargede" schäferen min kunne IKKE være fra brukslinjer, for de var ALLTID grå og dessuten mye friskere... Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yes: Jeg var ute med min sheltie, som er helt i henhold til standaren på alle måter, da jeg møtte en gubbe. " Er det en dverg det, eller?" spurte han.

"Nei, det er en Shetland Sheepdog" svarer jeg.

"Ja; jeg hadde en sånn en på 25 kg, jeg sè"

Eh, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hundetrening. Nirm sitter i bilen, og en klubbkamerat kommer bort:

"Hva slags rase er det?"

"En border collie"

"STAKKARS!"

"Er vel det samme om hvordan han ser ut, så lenge han er frisk og fin i hue og trivelig å jobbe med?"

"Eh... ehmm... Nei. Det var ikke sånn ment da. Men... eh... det er jo synd på deg som eier han da."

"Åh?"

Så gikk hun bare...

Greit at han ikke er en skjønnhet da, men det er vel hverken synd på han eller meg for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hundetrening. Nirm sitter i bilen, og en klubbkamerat kommer bort:

"Hva slags rase er det?"

"En border collie"

"STAKKARS!"

"Er vel det samme om hvordan han ser ut, så lenge han er frisk og fin i hue og trivelig å jobbe med?"

"Eh... ehmm... Nei. Det var ikke sånn ment da. Men... eh... det er jo synd på deg som eier han da."

"Åh?"

Så gikk hun bare...

Greit at han ikke er en skjønnhet da, men det er vel hverken synd på han eller meg for det...

Javel :)

Kanskje det bare er jeg som er veldig svak for border collier (det vet jeg :yes: ). Men jeg synes Nirm er nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt/sett noe artig i det siste (mye tidligere, men det er "gammelt" :yes: ), i påska var vi innom mine besteforeldre på et obligatorisk besøk, hvor min bestefars bror også var. Jeg registrerer at bestefarbroren ser på Lyng, men tenker ikke noe på det før han sier (på dialekt da) "duu? den bikkja din, den er fryktelig dominant, hadde jeg vært deg hadde jeg kvittet meg med den.. For det der blir bare trøbbel!" "Jaha?" svarer jeg og lurer litt.. "jo, nå har jeg stirret på ham i over en halvtime,rett inn i øynene, sett hardt, rynket brynene og hatt sint munn, men den bikkja di den viker ikke engang med blikket! Han holder det hele tiden... Den der kan by på problemer jeg ikke tror du kan takle med dine dallemetoder...den kommer til å ta over lederskapet."

Vel, det kalles veldig god kontakttrening ispedd mye tigging;) Nå skal det sies at bestefarbroren er typisk gammel fuglehundmann, og jeg tviler sterkt på at Lyng vil ta over lederskapet i familien... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj.. Jeg har blitt fortalt at det er dyremishandling å ha BC i leilighet. Da jeg prøvde å påpeke at mine hunder skal være rolige inne de, uansett om de har 700 kvadratmeter eller 50 kvadrat, og at de får mer enn nok stimuli ellers fikk jeg et bryskt; nei, det er dyremishandling det. (Mannen som var så grei og fortalte meg dette har selv to bc blandinger som går løs på tomta, men som aldri hverken får tur, trening eller ordentlig mat).

Ellers må jeg si jeg synes de tåpeligste påstandene var da jeg tok røntgenbilder av Felix, og dyrlegen (på en av områdets vet.kontor med best rykte) hardnakket påsto at han hadde en prolaps i ryggen, mellom de og de ryggvirvlene. Hoftene derimot så veldig bra ut. I følge NKK og veterinærhøyskolen var ryggen perfekt.. Hoftene hadde D-grad. Flink dyrlege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj.. Jeg har blitt fortalt at det er dyremishandling å ha BC i leilighet. Da jeg prøvde å påpeke at mine hunder skal være rolige inne de, uansett om de har 700 kvadratmeter eller 50 kvadrat, og at de får mer enn nok stimuli ellers fikk jeg et bryskt; nei, det er dyremishandling det. (Mannen som var så grei og fortalte meg dette har selv to bc blandinger som går løs på tomta, men som aldri hverken får tur, trening eller ordentlig mat).

Ha ha. Jeg ble fortalt at det var dyremisshandling å be en BC sitte i ro ved siden av en benk. Damen kjeftet meg opp og ned i mente. Hu kjente rasen så godt og så at hunden min hadde det fryktelig vondt. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ag-kurs ihelga,og der fikk jeg tips om en ny metode å trene inn felt på.Mange bruker ståkommando,men det har ikke funka særlig for oss hittil,så jeg skal prøve en annen metode nå.

Da vi på mandag kom på trening i klubben,fikk ei som også var deltaker på kurset høre at det var bare å starte med å stoppe på feltene med en gang!(han observerte henne mens hun trente,og sa dette etterpå)

Hun sa at hun hadde begynt å prøve ut en ny metode.Da fikk hun til svar at det var det bare å glemme,de var mange andre før henne som trodde de var smarte og skulle prøve noe annet, men det gikk ikke nei! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj.. Jeg har blitt fortalt at det er dyremishandling å ha BC i leilighet. Da jeg prøvde å påpeke at mine hunder skal være rolige inne de, uansett om de har 700 kvadratmeter eller 50 kvadrat, og at de får mer enn nok stimuli ellers fikk jeg et bryskt; nei, det er dyremishandling det. (Mannen som var så grei og fortalte meg dette har selv to bc blandinger som går løs på tomta, men som aldri hverken får tur, trening eller ordentlig mat).

Kjekt med folk som spionerer på hva hunden din spiser :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med folk som spionerer på hva hunden din spiser :yes:

Hehe, spionasje? Jeg kjenner familien veldig godt, og har vært der mye. Middagsrester med saus og europrisfòr er vel kanskje ikke det de fleste vil anse som kvalitetsfòr eller hur? Hundene er fine de, men det er noe med å feie for sin egen dør før man slenger en stein ut av glasshuset.. eller noe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veterinær på vet.høyskolen påstod tispa mi var aggressiv og lite vandt til å bli håndtert, da hunden advarte henne ved å kaste seg bakover når veterinæren bare buste bort, trykket hardt og lenge på en mage som hadde hatt sprutdiare, hull i tarmen og camfylobacter i tre uker. Jeg sa "hadde du begynt å klemme på min mage på den måten uten å presentere deg først, hadde jeg bitt deg uten advarsel, du skal være glad bikkja mi har bedre manerer og er mer vandt til å bli håndtert, enn meg". :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veterinær på vet.høyskolen påstod tispa mi var aggressiv og lite vandt til å bli håndtert, da hunden advarte henne ved å kaste seg bakover når veterinæren bare buste bort, trykket hardt og lenge på en mage som hadde hatt sprutdiare, hull i tarmen og camfylobacter i tre uker. Jeg sa "hadde du begynt å klemme på min mage på den måten uten å presentere deg først, hadde jeg bitt deg uten advarsel, du skal være glad bikkja mi har bedre manerer og er mer vandt til å bli håndtert, enn meg". :yes:

Det var et passende svar synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, spionasje? Jeg kjenner familien veldig godt, og har vært der mye. Middagsrester med saus og europrisfòr er vel kanskje ikke det de fleste vil anse som kvalitetsfòr eller hur? Hundene er fine de, men det er noe med å feie for sin egen dør før man slenger en stein ut av glasshuset.. eller noe:p

Leste litt feil, trodde mannen mente dine hunder spiste dårlig for også :yes: Men ja, hehe, burde kanskje feie sin egen dør litt.

- - -

Hundene mine kommer til å bli farlige, siden jeg forer bare rått...i følge enkelte som til og med vet konkrete tilfeller der hunden har fått rått kjøtt og angrepet eier i ren blodtørst

Takk for advarselen, jeg stopper nå all foring med kjøtt og går over på aspargissuppe, men frykter litt for naboens gartnerhus, hører at de kan bli planteetere o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine kommer til å bli farlige, siden jeg forer bare rått...i følge enkelte som til og med vet konkrete tilfeller der hunden har fått rått kjøtt og angrepet eier i ren blodtørst :Laugh:

Oioioi! :shocked:

Nå blir jeg redd for å gå og legge meg med et slikt blodtørstig udyr ved fotenden av sengen! Tenk at livet mitt henger i en tynn tråd i bare fordi jeg gir hunden min litt rått kjøtt i blant!

Har ikke opplevd noen sånne skikkelige skrøner selv, men det er alltid folk som skal gi tonnevis med sære råd. :yes: Velvel, det er stort sett i beste mening i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe. Jeg og mamma var på en liten shoppingtur da noen "særinger" i slekta vår (heldigvis langt ute.) Kom bort til oss. De hadde nettopp kjøpt Exspot så vi kom innpå temaet hund. Så sier mamma da; " Ja, vi skal få ennda en vi om ei uke!" Og damen klikket fullstendig! "Ånei! Dere kan da ikke gi en 17åring ett slikt ansvar! Dere må vente til valpen er 15 uker minst. Ellers så blir det jo bare tissing og slikt inne! Jeg hadde aldri tatt imot en valp på 8 uker! Vi tok ikke imot vår vovvse før han var 5 måneder vi!"

Jaja.. Takk skal du ha! Jeg liker valper jeg.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...