Gå til innhold
Hundesonen.no

Sinnsyk prisforskjell,og vanskelige veterinærer

Recommended Posts

Jeg har kontsktet et utall veterinærer for å få høre fra de ulike hva det koster å fjerne cherry eyes helt bort. Det største problemet var i grunn å få dem til å forstå at jeg ikke var interessert i deres anbefalinger om å sy dette tilbake på plass gang på gang.

Jeg har lest så mye om rasen ,Den Napolitanske Mastiffen,at jeg har skjønt at det er umulig og sy på plass,da det uansett vil komme opp etter bare uker. Min hund har blitt operert og det kom tilbake på under en mnd. Det er rett og slett erfart rundt om i Europa at Napolitaneren ikke kan sys. Det MÅ fjernes. Og få dyrlegen til å skjønne dette,til tross for at de umulig kan ha særlig erfaring med rasen (da de er i mindretall i landet)var veldig vanskelig. De ville fortsatt anbefale og sy dette tilbake... Da skal man altså bare få seg et rabatt kort en gang i mnd for og komme å tukle litt med øynene igjen?

GRØSS...endelig fant jeg en veterinær som ville høre på meg,og som skjønte at Napolitaneren faktisk aldri blir kvitt dette.

Syr man så må man altså bli boende på klinikken...av to onder velger jeg enklest og minst tukling. Har snakket med ei som har ca halvparten av Norges bestand...ingen av hennes har tørre øyne,og siden rasen i det hele tatt har en begrenset levealder så vil ikke dette med øyetørrhet bli et stort problem.

Flere dyrleger skulle ha 3400 kroner for dette ingrepet...(selv om de helst ikke ville gjøre det,men heller operere) Jeg lurer på om de satt satsen på fjerning høyere/lik sying slik at en skulle velge å sy ned....???? 2 andre dyrleger skulle ha svimlende 3700 kroner... Flaks for meg at jeg ikke tok det for god fisk... Jeg ringte en veterinær som skulle ha 1100 kr! Det er en SINNSYK prisforskjell...helt klart... Han nølte ikke,han sa bare rett ut prisen...Jeg ble kjempeglad..

Og han skjønte at rasen var ekstra plaget med dette og at det ikke var det samme som med Cane Corso,der du faktisk ikke ser mer til plagen om du syr det ned igjen(svært sjeldent) Han skjønte også at dersom de har funnet ut i Europa at denne rasen klipper vi det bort...så skulle ikke han være vrang. Det er jo ikke som om jeg ville klippet det bort på en Boxer,eller Corso eller Cocker... Men erfaring viser at ALLE Napper får det tilbake..

Jeg er så lettet...

Så på Torsdag i neste uke skal han gutten her fjerne klumpen fra øyet sitt...for en kjempegrei pris..

Jeg føler meg litt lykkelig nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det er ikke bare der det er prisforsjeller. Jeg skal ha attest, vaksine og chip på valpene mine. Ringte rundt i område innenfor en viss radius og fikk pris (for alle valpene) fra 2100,- til 3600,- Det er liksom ikke tvil om hvor jeg drar da siden det ikke krever noen ekspertise for å sjekke valpekullet liksom.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skulle kastrere rex (pga kryptorkisme) ringte vi rundt, og tenkte å ta HD og AA røntging samtidig. der var de dyreste 8000 kr, og det UTEN røntging (de ville ikke røntge samtidig), mens den billigste tok 3700 for alt. (og det beste var at dette er veterinæren vi bruker til vanlig) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har funnet ut at dyrleger opererer så ulikt med pris på ulike områder at man kan få billigere på noen områder og dyrere på andre...så da blir altså jeg og hoppe rundt på de ulike klinikkene jeg da..hehe

Viktigst for meg er jo at det blir gjort av folk som kan det,så kommer prisen etterpå..men selfølgelig velger jeg billigst...de er jo godkjente veterinærer så det kan da ikke være så feil...

Jeg gleder meg til å få det unna...blir ikke lenge til neste lille rosaklump popper ut ser jeg...

fristet å ringe den faste vetrinæren og si at det kostet så mye mindre hos de andre...

I quit..liksom...

hehe

men jeg gidder ikke det...bare frister litt..

Forresten...jeg skal HD røntge i løpet av et par mndr...noen i mitt område,Stavanger, som vet hvor det er billigst??

Jeg vil jo ikke betale mer enn jeg må...

*dobbelpost.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har funnet ut at dyrleger opererer så ulikt med pris på ulike områder at man kan få billigere på noen områder og dyrere på andre...så da blir altså jeg og hoppe rundt på de ulike klinikkene jeg da..hehe

Viktigst for meg er jo at det blir gjort av folk som kan det,så kommer prisen etterpå..men selfølgelig velger jeg billigst...de er jo godkjente veterinærer så det kan da ikke være så feil...

Jeg gleder meg til å få det unna...blir ikke lenge til neste lille rosaklump popper ut ser jeg...

fristet å ringe den faste vetrinæren og si at det kostet så mye mindre hos de andre...

I quit..liksom...

hehe

men jeg gidder ikke det...bare frister litt..

Selvfølgelig er det viktig at det gjøres av folk som kan det. Men etter det kommer pris. Og jeg vet at "min" veterinær kan det han gjør (aldri hatt noe problem), og da er det litt betryggene, og bedre når de er billigst på den operasjonen hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også lært at det lønner seg å ta en ringerunde før vi tar turen til vetten, eneste problemet her i byn er at noen vetrinærkontor er så utspekulerte at de ikke sier prisen med moms, så når en står der og skal betale så blir det pluttselig mye dyrere en beregnet for da har de plusset på momsen.

Jett hvem som har stått på et vetrinærkontor å kranglet om prisen da, her reiser vi til byn for vi fikk en god pris også kunne vi likesågodt har gjort det vi skulle her på øyen for med moms så ble prisen det samme liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten...jeg skal HD røntge i løpet av et par mndr...noen i mitt område,Stavanger, som vet hvor det er billigst??

Jeg vil jo ikke betale mer enn jeg må...

*dobbelpost.*

Kan anbefale Tu dyreklinikk jeg da. Jeg endte opp der både for HD/AA røntging og nå nylig for sterilisering av tispen min. Husker ikke prisen for røntgingen, men betalte 3750,- for steriliseringen. Stavanger Smådyrklinikk skulle ha 5700,- for samme operasjon. Så 2000,- spart for å kjøre et stykke ut av byen. :rolleyes:

Magne Haaland hos Tu er vel også veldig flink på øyelidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var ikke en bombe at du foreslo TU...

Jeg har faktisk nettop nå(kom just inn døra) vært der da det var det rimeligste alternativ,pluss at han er øyenspesialist i tillegg.

Nå er Marco fikset på begge øyne,og det ser kjempebra ut.Jeg er fornøyd.Begge øyne ble mer enn dobbelt så billig som ETT øye skulle koste andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er oppdretter useriøs som holder sånne ting hemmelige?
    • Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...