Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow til helgen

SusanneL

Recommended Posts

Skrevet

Hei,

Er det noen av dere som skal på noen av de 4-5 forskjellige valpeshowene til helgen, da?

På Lørdag skal Moses og jeg på Collieklubbens valpeshow (det er også og LP/AG der). og det er nærmest rekordantall påmeldt av beardis-valper, hele 6 stykker!

På Søndag skal vi til Nannestad, men har ikke fått noen papirer til dette ennå, så jeg vet ikke antall..

Susanne

Skrevet

Dette har ikke jeg fått med meg?? Hvor? Dyra trenger miljøtrening så er det i "nærheten" (altså;ingenting er i nærheten av krøderen) så kommer vi og heier.

Skrevet

ooii! hvor er de? skal stille valpen min på valpeshow men kunne ha tenkt meg å se litt på først siden det er første gang...vet du hvor de er?

hilsen meg og labradorvalpen min :)

Skrevet

Heisann,

Her er oversikten fra Hundesport nr 3.

Valpeshows (alle raser):

Lørdag - Norsk Miniatyrh.kl., sted: Hedemarken (står ikke noe mere)

Norsk Collie Klubb, sted: Drammen (i parken, sentrum)

Nannstad Hundeklubb, Idrettsparken i Nordkisa

Søndag - Hønefoss og Omegn Hundeklubb, Petersøya, Hønefoss

Eidsvoll Hundeklubb, Idrettsparken i Nordkisa

I tillegg sikkert noen spesialutstillinger + Sør Rogaland Brukshundklubb (valper og voksne, mange raser), sted: på Orre.

Skjønner ikke hvorfor jeg hele tiden tror at jeg skal til Nannestad på Søndag, når jeg jo egentlig skal stille på Eidsvoll Hundeklubbs valpeshow på Nordkisa...

Susanne

Skrevet
Dette har ikke jeg fått med meg?? Hvor? Dyra trenger miljøtrening så er det i "nærheten" (altså;ingenting er i nærheten av krøderen) så kommer vi og heier.

Hihi, krødern ja - liker coop butikken der.. Hu dama i kassa er passe treig <_<

Guest Christine
Skrevet

Valpeshow på Brattsberg i Trøndelag på Søndag også! :)

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor jeg hele tiden tror at jeg skal til Nannestad på Søndag, når jeg jo egentlig skal stille på Eidsvoll Hundeklubbs valpeshow på Nordkisa...

Fordi at Nannestad og Omegn Hundeklubb pleier å ha utstilling (og valpeshow? Eller bare valpeshow? Litt usikker nå), agility og lydighetskonkurranser den helgen hvert år i Nannestad ;) Men i år så skal de samarbeide med Eidsvoll Hundeklubb om dobbeltstevne, derfor ble det i Nordkisa :)

Jeg skal dit på lørdag for å være banemannskap i agility, sikkert på søndag for å titte :)

Skrevet

Aha - ja, det høres fornuftig ut..

Tøft av dem å arrangere dobbel valpeutstilling, da. Jeg ser for meg at de fleste tilstede er jo sånne mere "normale" valpekjøpere, og disse stiller jo ikke SÅ ofte to ganger samme helg...

Men det er da noen av oss som er gale nok til å gjøre det også!

Susanne

Skrevet

Det som holdes på norkisa.

Har dere noe oversikt over hvor mange på hver rase? Isofal, er det noen dsg der?

Og når begynner der?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...