Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan overtale samboern til hund?


BareLinn

Recommended Posts

Tja..Det gikk vel som forventa :D

Det blir ikke no hund med det første gitt... ;)

Han syns det var litt vel lite gjennomtenkt med tanken på det negative ved å ha hund..

Jeg prøvde å forklare at jeg var villig til å gi opp feriene mine,helgene mine osv..

Men det hjalper lite, når han ikke har tro på meg i det hele tatt :P

Veldig lei meg...og vil nok være det en stund..

Jeg surfer gjennom sonen her, hver bidige dag...Flere ganger daglig..

Får kose meg med å se på andres pelser imens :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..Det gikk vel som forventa :D

Det blir ikke no hund med det første gitt... ;)

Han syns det var litt vel lite gjennomtenkt med tanken på det negative ved å ha hund..

Jeg prøvde å forklare at jeg var villig til å gi opp feriene mine,helgene mine osv..

Men det hjalper lite, når han ikke har tro på meg i det hele tatt :P

Veldig lei meg...og vil nok være det en stund..

Jeg surfer gjennom sonen her, hver bidige dag...Flere ganger daglig..

Får kose meg med å se på andres pelser imens :P

Ikke for å være slem, men jeg kan godt forstå han og jeg, hvis du tenker på hva du har gått gjennom de siste mnd. Tror at dersom du gjennom denne ventetiden beviser at du kan ta tak i livet ditt, og fremdeles er kjempeseriøs på å få hund vil han ha en annen oppfatning da.

Når det er sagt, så kunne ikke jeg levd uten dyr, men det er jo ikke det det er snakk om her, du SKAL jo få hund.. Du må bare vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, men jeg kan godt forstå han og jeg, hvis du tenker på hva du har gått gjennom de siste mnd. Tror at dersom du gjennom denne ventetiden beviser at du kan ta tak i livet ditt, og fremdeles er kjempeseriøs på å få hund vil han ha en annen oppfatning da.

Når det er sagt, så kunne ikke jeg levd uten dyr, men det er jo ikke det det er snakk om her, du SKAL jo få hund.. Du må bare vente litt.

Veldig enig med Aya her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det å måtte vente litt,ikke er så dumt.

Da får du planlagt hvilken hund du skal ha,få tid til å sette deg inn i hva den rasene(eller di vist blanding)krever av stell,mosjon osv tiden går fort.

Skjønner at du vil ha hund nå,men du får jo om ikke så alt for lenge likevel,å hunden skal jo være hos deg i mange mange år.

Skal du ha ett godt hunde hold så er det med å finne rasen for deg å den planleggingen en del av det,jeg fikk selv overtalt typen før jul om en hund til.

Men det er nå forsatt ikke kommet noen hund her,pga det at jeg måtte finne nettopp den rette for meg,

Men lykke til å bruk god tid på å finne hunden som passer deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvor vanskelig er det for en kvinne å overtale en mann egentlig? :) Er det bare jeg som er lettlurt?

Hahaha! :) Det er vanskeligere enn du tror.. ;) Mulig jeg har en smart mann (det virker bare ikke alltid sånn) som ikke går på mine overtalelser, men jeg tror heller han skjønner det når jeg prøver å "overtale" han. :glare:

Til BareLinn vil jeg si at det for min type er veldig viktig at jeg viser at jeg klarer å ta vare på den hunden jeg har (jeg vil ha en til), så du kan jo fx prøve å vise at du klarer å ta vare på deg selv, være ansvarsfull og vise interesse utover det å "bare ha en hund å kose med". Dra på utstillinger, konkurranser osv, og dra gjerne typen med deg, sånn at han også får være med på dette. Se dere ut hunder sammen, som dere begge liker, og "lur" han inn i det på den måten. Se på en hund og spør hva han syns om den, osv. Vis at du har kunnskap om hunder. Hvis han får være med i avgjørelsen, kan det tenkes det blir hund på deg tidligere enn om du skulle mast deg til en hund helt selv. Se i raseleksikon sammen, og gjør det positivt.

Du kan også sette deg opp som krisehjem for hunder til omplassering (slik jeg har gjort). Da får du selv erfaring med å ha hund, typen din får se i virkeligheten at du faktisk klarer å ta vare på en hund (og samtidig ha tid til han), og du får gleden av å ha en hund mens du venter, samtidig som du gjør en god gjerning og lærer masse om forskjellige hunder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, men jeg kan godt forstå han og jeg, hvis du tenker på hva du har gått gjennom de siste mnd. Tror at dersom du gjennom denne ventetiden beviser at du kan ta tak i livet ditt, og fremdeles er kjempeseriøs på å få hund vil han ha en annen oppfatning da.

Når det er sagt, så kunne ikke jeg levd uten dyr, men det er jo ikke det det er snakk om her, du SKAL jo få hund.. Du må bare vente litt.

Jeg må si meg enig med Aya. Skal man ha hund, så må man ikke bare bestemme dette plutselig og gå å kjøpe en. Jeg har lett etter en til hund sider 2003, det er 4 år siden... Nå skal jeg ha valp. Skal man gjøre et bra kjøp må man sjekke linjer, finne foreldre man vil ha hund/valp etter osv. Dette er ting som tar tid, men skal du blir fornøyd så må du bruke denne tiden. Det nytter ikke å søke på finn.no, og springe å kjøpe. I så fall kan dette bli et svært dårlig kjøp.

At du har veldig lyst på hund forstår jeg veldig godt :) Men ta deg til å planlegge dette. Selv om du ikke skal ha valp, så er det mye arbeid med en voksen hund også.

Hvis du går til behandling nå, så bør du jo også se hvordan det går fremover. I ventetiden så kan du evt se etter hund :)

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er HELT sikkert at du får "innvilget" hunden du ønsker deg i november, så hadde jeg heller ventet til da - enn å skapt konflikt med ham du er så glad i. Det er jo bare snakk om noen måneder. Ingen "må" ha hund, man overlever faktisk godt uten.... hvis man vet at det bare er snakk om et kortere, begrenset tidsrom.

Jeg har vokst opp med hund og har alltid hatt mange hunder rundt meg, men har også overlevd et par år i utlandet uten hund - og det gikk alldeles glimrende, fordi det fantes hunder å låne med seg på tur. Og der er du jo heldig, du kan jo få passe en valp, leste jeg?

Trøst deg med den, og vent til november. Men da må det også være helt avklart at DA sier virkelig din samboer ja - at han ikke kommer med ny uthalingstaktikk. Kanskje han vil at du skal roe deg litt også, at du ikke skal kaste deg ut i noe? Det er ALLTID en hund å få tak i. Nei, kanskje passer det ikke like godt som nå, men der det er vilje finnes det gjerne evne også - jeg er sikker på at du kommer til å gjøre en like god jobb da.

Bor man sammen med noen, så må begges mening telle - uten noe "lureri". Får du et helt klart "ja" på at november er greit for ham, så hadde jeg personlig ventet. Er han derimot uklar på om det virkelig går da også... da kan det kanskje være like greit å ta fighten nå. For jeg synes også at dersom man er glad i noen, og vet at de er svært opptatt av dyr, så kan man ikke kreve at de skal leve helt uten.

Men jeg ser STOR forskjell på å ha en hund og en katt eller to - og det å fylle huset med hunder og andre dyr, slik jeg ser noen gjør også. For jeg har noen menn i bekjentskapskretsen som jeg synes litt synd på... der den ene hunden brått er blitt fem-seks stykker, og det faktisk går utover endel ting i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...