Gå til innhold
Hundesonen.no

Peico - Irsk Terrier

netteliten

Recommended Posts

Terrieren vår, Peico stjeler alt.

Sokker, sko, feiekoster, MAT, katteleker og kattemat.

Men da han kom med en bunt druer i munnen måtte jeg bare le!

kattembel006.jpg

Han var først forsiktig, "er dette lov"

Men side jeg tok bilder og bare lo smattet han fornøyd og var helt i ekstase. Druer er jo bedre enn kjøttbein!

kattembel005.jpg

mumlemumle

Peico er også VELDIG glad i Vom, da vi hadde frossen vom som skulle tine så gråt han og klaget sin store nød, masse rare og morsomme lyder i en terier!

Så havnet voma etterhvert i frysa, og han skrapte på frysedøren!

Da han fikk vom til frokost var det stor jubel!

Både Peico og kattene elsker vom!

Når han stjeler ting, er det mer for å leke med, han har aldri vært en stor ødelegger!

Det er jeg glad for!

Bridi? Er du hel, eller ble du halt?

Savner å leke med deg!

Peico!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Bare sånn til informasjon, klippet fra wikipedia:

Druer og dyr

Druer og rosiner kan være livsfarlig for hunder, selv om vi ser på de som aldri så sunne for mennesker. Grunnen er ikke allergi som sikkert mange tror, men det at mage/fordøyelsessystemet hos hund er ganske annerledes bygd opp enn hos mennesker. De klarer rett og slett ikke fordøye det og det blir liggende som en klump i magen. Så lite som en rosin eller ei drue kan forårsake død hos små hunder (inntil 5 kg). På den annen side kan noen hunder spise både druer og rosiner uten at de lar seg merke med det. Vanligvis er ikke noen få druer et problem, men det kan altså også få fatale følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til informasjon, klippet fra wikipedia:

Druer og dyr

Druer og rosiner kan være livsfarlig for hunder, selv om vi ser på de som aldri så sunne for mennesker. Grunnen er ikke allergi som sikkert mange tror, men det at mage/fordøyelsessystemet hos hund er ganske annerledes bygd opp enn hos mennesker. De klarer rett og slett ikke fordøye det og det blir liggende som en klump i magen. Så lite som en rosin eller ei drue kan forårsake død hos små hunder (inntil 5 kg). På den annen side kan noen hunder spise både druer og rosiner uten at de lar seg merke med det. Vanligvis er ikke noen få druer et problem, men det kan altså også få fatale følger.

Takk for informasjon, jeg har druene langt unna hans rekkevidde nå, jeg har aldri hørt at druer er farlig, han tok heldigvis ingen skade av det, på noen måte.

Men jeg var ikke klar over det da, og tar det til etterretning nå!

Takk for at du sa i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Peico blitt veeeeldig langragget.

Han har Brooket pels, dvs den ser litt krøllete ut.

Hårene på nakke og rygg som bølget seg alle veier fylte en bærepose.

Bare å få det av!

Siden det er snø og kuldegrader enda, så trimmet jeg ikke sommerfrisyre, men bare sånn at han igjen ligner en Irsk terrier.

nappe005.jpg

Her sitter han så pent å vise litt av hårene som er borte fra nakken!

nappe010.jpg

Der det ikke er mørke bølger er han trimmet.

nappe008.jpg

Her ser en også lettere forskjellen.

Da vi var ferdig så fikk han seg en løpetur, storkoste seg da!

21jan095.jpg

Se så kjekk han er!

21jan074.jpg

21jan083.jpg

Godgutten min det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Peico er nå 14 mnd om en uke.

Han skal tisse over alt, han jokker mye på Odin og ene katten, Knerten.

Ellers er han generelt veldig mye roligere, og lydigere, men får raptuss innimellom!

Han er ekstremt glad i mat, også grønnsaker, som kålrabi, rosenkål, brokkoli, gullerøtter, og druer (men sistnevnte vet vi nå er fy mat)

Frukt og banan går ned det også, men ikke like ivrig!

Han er veldig glad i sin kompis Odin, så her kommer nye bilder med Odin og Peico i farta!

pinnekjtt103.jpg

Her er gutta i farta!

pinnekjtt155.jpg

Gapeleken eller noe sånt...

Når han kommer hjem etter en tur med Odin er han fryktelig sliten!

Da er pusen Knerten god å ha!

DSC00145-Kopi.jpg

PEICO the HAPPY dog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY sofa, den må testes! God å sove på!

Grei å slappe av på!

Så da skal vi ommøblere kjeller stuen sånn at vi får tv stue der!

Peico har godkjent møbelet!

Da vi satt oppe å spiste frokost løp han ned å hentet fjernkontrollen til tv-en, et hint om å få sofaen på plass sånn at han kan se tegnefilm? Han er en liten tv slave nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har vi bodd her i 3 mnd. Og det snør enda, lurer på om det aldri blir vår jeg?

I går startet vi i hundeklubben her, den åpnet etter vinteren! Det var bare flinke mennesker der og hundene var greie å jobbe med! Så Peico ble virkelig sliten, fikk brukt seg! Og han liker å jobbe! Så dette skal bli spennende! Han er ung, han er aktiv, han er leken, men han kommer seg virkelig! Det er veldig mye gøy med en terrier!

24feb036.jpg

Han vasker vinduer.

hundeklubb029.jpg

Hinderhopp er moro!

skibakken017.jpg

Begynner å bli flink i apport.

Det er virkelig ikke en kjedelig dag med terrier i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6mars005.jpg

Morgentur i dag, nydelig sol!

6mars041.jpg

Det er snø, men varmere i lufta! Og Peico koser seg!

6mars047.jpg

Hopp og sprett! Snøball er gøy selv om en lukter vår!

6mars129.jpg

Snøen smelter og under finner man is som smelter til små bekker som samles til større bekker!

Klukkelyden er så herlig! Og den er vår!

Vi møter ekorn på tur! Det er tegn på vår!

Man ser rådyrspor og hører fuglekvitring!

Men så skyer det over, så snør det litt igjen!

Da er det vinter igjen!

Men jeg føler mest vår! For det er våren jeg vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Jeg hadde helt glemt av denne bloggen.

Så da er det på HØY tid at vi oppdaterer litt!

Peico er blitt 2 år.

Han fikk cert på utstilling i fjord. Det var moro! Men vi stiller ikke ut mer.

Han har også fått selskap, søsteren sin Lissy bor hos oss, hun kom for 6 mnd siden. Lissy er 5 år.

Det var kjærlighet med første blitt, de to der, utrolig moro å se.

5mndbildet.jpg

Lissy i rødt og Peico.

sulten.jpg

Peico som vil ha mer mat...

trugetur030.jpg

Mye snø i vinter.

hunden.jpg

minner fra vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...