Gå til innhold
Hundesonen.no

Peico - Irsk Terrier

netteliten

Recommended Posts

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

I sommer ble Peico plutselig redd for vann, han gikk store omveier, skulle IKKE borti vannet.

Men å drikke fra flaske, å leke med akvarievannet mens jeg bytter vann, eller blåse med nesa i vannskåla, helt greit!

Så elsker han spruteflaske.

Men vann ute, det var fryktelig farlig!

Men i dag, kaldt er det, is på vannpytt er det, så skulle han plutselig bade.

Vann var overhode ikke farlig...

Ikke godt å bli klok på terrieren nei... :kiss:

1-1.jpg

2-1.jpg

vann5.jpg

vann3.jpg

vann2.jpg

vann1.jpg

6.jpg

Skrevet
For en utrolig vakker hund du har! :) Herlig bildeserie med nevøen din og Peico!

Han hadde ikke vært sammen med så små barn før, så jeg ble stolt da jeg så hvor flink han var med nevøen min.

Nevøen min er vant med hunder, men vi ser dem ikke så ofte.

Så det var moro!

Skrevet

I dag er det så fint vær!

Utsikt-1.jpg

Og vi har gått tur med Frodo som er kompisen til Peico.

bitelek.jpg

Her er det biteleken som gjelder!

FrodoogPeicolper.jpg

Kappløping er også veldig moro!

Kapplp.jpg

Oiii så fort det går!

Frodobader.jpg

Frodo er en golden, han liker å bade!

Frodoristerseg.jpg

Så riste seg!

Peicovilikkebade.jpg

Peico ville heller ligge på land å jakte på Frodo, enn ut i det kalde vannet selv!

kompiser-1.jpg

Så klar for en ny omgang med lek og moro!

• 1 month later...
Skrevet

Nå har Peico flyttet!

Han er 11 mnd nå, blir 1 år på 3de juledag.

I dag kom en pakke i posten også, fra Frodo, og Peico snuste godt på den! Tror han kjente igjen på lukta, men får ikke åpne før på dagen sin! (Selv om jeg er mer spent enn det han er)

Vi har flyttet til vinterland.

Peico storkoser seg i snøen, fikk sår på nesa av skare, men det har grodd greit nå!

Alltid snuta i snøen!

Så har han lekt masse med Odin som bor hos Swimzy, blitt kompiser de to!

Rampegutter begge to!

OdinogPeico.jpg

Guttaboys.jpg

Vi har truffet Bridie også, på isen!

2007_1216breedymedtur0111.jpg

Alle tre holder varmen med å lee på seg!

2007_1216breedymedtur0099.jpg

Peico ter seg ikke så høflig liksom...

2007_1216breedymedtur0093.jpg

Og Bridi vet å jage han også:P

koste seg gjorde vi alle!

Så har vi hatt pepperkakebaking her!

2007_1217mobilpeicoodin0040.jpg

Først sparker vi til butikken for å handle.

2005_0202bakepeicoogodin0044.jpg

Så litt hjelp fra Knerten

2005_0202bakepeicoogodin0066.jpg

Og Aida hjalp til.

BakerOdin.jpg

|Odin har fått på seg bake antrekket, så da må det bli vellykka kaker.

forklepeico.jpg

Peico forstår seg på å spise kakene, men forkle, hva er det til?

2005_0202bakepeicoogodin0082.jpg

Mens kakene stekte, så tok 4bente en pause.

2005_0202bakepeicoogodin0072.jpg

Søte?

kompiserred.jpg

Guttaboy's er klare

pepperkaker.jpg

Bone apetite...

Og forresten, er Peico fin som blondine?

(mobilbilde)

2007_1210mobilnydes0037.jpg

Skrevet

GRATTULERER MED 1 års dagen!

1r039.jpg

1r037.jpg

1r025.jpg

1r005.jpg

Vår lille hjerteknuser, ja, en ramp og en pøbel,

vår lille kosegutt og turvenn og sjarmør!

Vår humørspreder, ablegøyer og klovn!

Men mest av alt, vår beste venn!

Tenk at du alt er blitt 1 år i dag!

• 2 weeks later...
Guest Just me!!
Skrevet

Grattis med dagen som var, terrierkrek! :P

Må bare si det.. Odin er stunning! Fy søren for en fin goldengutt. :shocked:

Skrevet

11jan017.jpg

Snøballer er morsomt!

11jan014.jpg

Søt i snøen jeg sjø!

Peico har blitt roligere etter at han fylte 1 år.

Han er lettere å snakke til!

Nå har vi fått en sekk Vom som står i gangen.

Han ligger der å passer på den!

Når den er halvtinet skal vi dele den opp i passe porsjoner, og Peico kan tydeligvis ikke vente...

Dakar bartepelsen min! :D

Skrevet

Flotte Peico!

Takk for lek idag! :ahappy: Det må gjentas!

Spent på om Bridie vil være halt eller ikke i morra da men... Hu får snart lære seg at man ikke løper og PRØVER å snu på isen :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...