Gå til innhold
Hundesonen.no

Peico - Irsk Terrier

netteliten

Recommended Posts

Nå har min lille valp begynt å bli en stor valp!

Han er trygg og god.

Han elsker alle folk, alle dyr og alle hunder.

Han er alltid glad, logrer hele tiden. Og er skikkelig kosevofse!

Men han er terrier.

Han er sta, smart, utspekulert!

Men generelt flink og lydig!

Han har ikke bitt i stykker så masse.

Men han elsker å hente ting!

Han elsker å løpe rundt i leiligheten med noe forbudt i munnen, logrer og erter.

Han er bare så god!

Når vi er på tur har han blitt flink i inkalling.

Han er like glad i små som store og gamle.

Og han er rolig når han leker med andre hunder.

Jeg trodde ikke valpetiden skulle gå såpass lett.

Vi hadde litt problemer med soving i starten.

Men der er han kjempe flink nå!

Han vil inn i buret sitt, og han sover til halv åtte om morgenen i helgene og halv syv i uka.

Da er det ut å tisse og spise frokost og sove igjen.

Han er matvrak, det ligger til alderen.

Jeg ble litt bekymret da han hadde fått tak i en halvkilos pose vingummi og svelgte i vei.

Det gikk bra! *sukk*

Han gråt da vi andre spiste, men han lærte fort at hans mat er i skåla og vår mat er vår.

Et par drakamper om skiva har det blitt, men han vant ikke og gav seg.

(enn så lenge)

Terrier blir ikke fort renslige.

Nå er han 4 mnd og det begynner å bli lettere.

Men er han sliten tisser han der han står, men bomelom har ikke skjedd inne på lenge.

Han vil bare tisse på fast plass i hagen, veldig sjeldent han gjør fra seg på tur, da er det krise.

Men gjør han fra seg på tur får han overdose ros.

Så da lærer han nok etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar
  • 3 months later...

Peico nærmer seg 8 mnd.

Ble renslig i 4 mnd alder.

Han er fortsatt glad i alle mennesker og dyr!

Vi har hatt en bortkommen katt her i 9 dager, men det gikk kjempe fint!

Og vi har vært på ferie i sommer.

Sovet i telt,

kjørt bil,

sovet på hotell

overnattet i bilen.

Besøkt byer og strender og skog!

Alt er like stas, sabla grei å ha med!

Han elsker alt som skjer, og er alltid klar for nye opplevelser.

8 mnd snart, 16 kg er han blitt.

Han er kommet i puberteten, markerer litt ute og er blitt impulsiv og sta!

Han liker å erte, han er aktiv og er klar for turer og ha det moro!

Så vi trener ro trening og kontakt trening!

Det er aldri kjedelig med en Irsk terrier i hus!

Han har vært på to valpeshow, vant BIM begge gangene.

Fikk bra kritikk.

Men han har feil ører, så det blir ingen utstillingshund av han!

Han elsker å leke gjemsel i skogen, finner oss med en gang, enten vi er oppi et tre, står ute i en myr eller gjemmer oss bak noe.

Dette er supergøy lek, synes Peico!

Han er flink med "slipp" sitt, inkalling, dekk, rooolig...

Han er jo matvrak, så når vi steker i stekeovnen viker han ikke. Ligger foran komfyren å passer på maten...

Men får jo aldri noe da.

Han elsker se se på tv, så når vi trimmer pelsen står han slik at han kan se tv mens jeg jobber med pelsen hans.

Jepp, bortskjemt!

2005_0110bilder0004.jpg

Bilde021.jpg

2005_0109bilder0001.jpg

2007_0818mobilen0028.jpg

2005_010415august0001.jpg

Superdog-1.jpg

Peico kom også i avisa, som the super dog.... (bildekonkuranse)

Peico er en høyest levende hund med stor sjarm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Han har blitt så fin! :blink:

Og siden jeg har litt interesse av rasen, er virkelig ørene hans veldig feil? Er det så strengt altså? eller ligger bare ørene tilfeldigvis riktig på bildene? :lol:

Merkelig nok, vips var ørene på plass!

De ble jo limt, så fikk han store sår (les annen tråd under helse og atferd) så fikk ha jo feber, da ble ørene helt labrador ører ale den dur! Jeg har siden masert dem, og nå er de perfekte!

en Irsk terrier Oppdretter som så han tror ikke de kommer til å reise seg igjen!

Og han er jo bare nyyydelig blitt! (jada, jeg er innhabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok, vips var ørene på plass!

De ble jo limt, så fikk han store sår (les annen tråd under helse og atferd) så fikk ha jo feber, da ble ørene helt labrador ører ale den dur! Jeg har siden masert dem, og nå er de perfekte!

en Irsk terrier Oppdretter som så han tror ikke de kommer til å reise seg igjen!

Og han er jo bare nyyydelig blitt! (jada, jeg er innhabil)

Takk for svar! Og så fint at de "fant sin rette plass" da, selv om han selvfølgelig hadde vært verdens nydeligste uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Ca-Miba, sant? :)

Ja, han er en Ca miba, hvem er det du kjenner derfra? Er de like fine som han, tihi!

Takk for svar! Og så fint at de "fant sin rette plass" da, selv om han selvfølgelig hadde vært verdens nydeligste uansett! ;)

Han er kjempe fin uansett ja, savner nesten de rare ørene jeg, de var sjarmerende!

Men ble litt overrasket da de plutselig var på plass, :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ja, han er en Ca miba, hvem er det du kjenner derfra? Er de like fine som han, tihi!

Kjente ikke hunden så godt da, men fikk et intrykk av at det var en utrolig herlig hund. Den som ga meg litt sans for rasen :)

Han lever desverre ikke nå, kan sende pm om du vil ha navn...

Sett litt på rasen på utstillinger i det siste og, også sett på bildene i denne tråden...Er rasen like herlig som jeg har fått intrykk av, hehe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...