Gå til innhold
Hundesonen.no

Unngulls Dana de Dana - Abbygail

Raksha

Recommended Posts

Takk for skryt. :whistle: Stor er hun vel ikke, veide 3,2 med sele pg bånd sist. Så hun har værsågod å legge på seg litt til så hun når standarden. :icon_confused: Lunacop: har du peiling på hvor mye de pleier å vokse etter at de har fått løpetiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Jeg tror det er veldig individuellt hvor mye mer de vil vokse.

Foxy har vel gått opp rundt 600g fra hun fikk sin første løpetid (ved drøyt åtte mnds alder) og til vekten stabiliserte seg da hun var 13-14 mnd. Hun veier nå 3,8kg (nedplukket, og 4,1kg med pels :whistle: hehe)

Tror nok Abby blir ca fire kg, kanskje mer, hun har jo ikke rukket å utvikle så mye muskler og masse enda :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut. Da trenger jeg ikke bekymre meg for at hun blir for liten. :whistle: Bikker hun 3,6 så er jeg fornøyd, men hadde jo håpet hun skulle bli så stor som onkelen (Bobo) er. Stilig at pelsen på dine utgjør såpass mye i vektforskjell!

Hun er skikkelig på tuppa nå, løpetid er visst ikke bare stas. Blodet syns hun er ekkelt, så hun går store omveier rundt flekkene på gulvet og vasker seg bare når hun må. ;) Så i morra blir det å kjøpe truse til henne. Hun er fryktelig gneldrete nå og de to siste dagene har hun løpt full fart ned i stua og bjeffa når vi har kommet fra tur. Rare lille valpen. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige de er :D Kjempe fine bilder også!

Jeg synes Aro er så nydelig, liker bare collier bedre og bedre...og dine bilder av din nydelige Aro har mye av æren :icon_cry:

Tusen takk. Sånn skryt av pelsballen min varmer. :D

Noen bilder fra i dag:

Et tryne bare en "mor" kan elske:

929453178_9c347f8ac3.jpg

929432480_1152f61c8a.jpg

Aro forteller at han ikke er i form, ikke litt engang, så han bare lusker rundt og ser på den gale valpen som spretter rundt:

929466084_20eee1133d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at jeg som har boxere har lyst på Petit brabancon? De er bare helskjønne og frøkena di er noe av det nydeligste jeg har sett. Lurer på om det ville gått greit med 30 kilos boxere sammen med noe så smått? En dag skal jeg ha en sånn liten en. Hadde ei boxertispe en gang med akkurat samme farger som di frøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er ikke så rart nei. Hører den kommentarern av flere boxerfolk. :) Tja, om det går bra sammen vil jeg tro, men det krever jo litt. Man slipper ikke en 30kgs + hund løs sammen med en på 3 kg uansett med mindre den på 30kg er meget sedat. Det jeg har merket som er det største "problemet" med store hunder er at hun er så kjapp, så de prøver å stoppe henne, gjerne med en labb eller no, og det er ikke helt trygt på en så liten kropp. Slipper henne ikke løs sammen med collien min om han er i bøllehumør, han mener jo ikke å være slem, men henger han tråkker på henne når de løper, det både ser og høres stygt ut. Hun har heldigvis lært seg at hun piler opp i fanget mitt istede for å være med på den leken.

By the way, takk for skryt av snuppa mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa "springpole" (noe kreativt tolket) på knøtta i dag. Endelig kom de evinnelige fruktrærne til huseier i bruk. :)

Bildene er fryktelig mørke av den enkle grunn at det regna.

Slemme treet har tatt ballen hennes:

950567078_ad041dd6ce.jpg

Jeg kom i skade for å flire litt av henne, hvis blikk kunne drepe osv...

950555044_40bc921a63.jpg

950519642_db025b8fb2.jpg

Trooor hun syns det var stas. :)

Også ett av Aro som sniffer i vinden:

949722931_d8c0473043.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det er tunga si det:

1104285888_7b1a480a2f.jpg

Snuppa som kan kooooooose seg med sol og pinne:

1104303374_2676aa0617.jpg

1103467139_ac45904da9.jpg

Aro på sin side boikotter hele sola og syns den er fryyyyyktelig teit.

1104325792_303ac33e1e.jpg

Abby er nå passert 7 mnd. Løpetiden er på hell, men hormonene er i full sving, det er tydelig at jeg har en unghund i hus. Hun girer seg noe helt utrolig opp på turer og bare blokker alt og går på alt hun kan i båndet. Hun har ikke helt skjønt konseptet med at vi kan gå tur uten å ha noe annet mål enn nettopp å gå tur. :D Jeg leser henne bedre og hun leser meg bedre på godt og vondt. Hun merker at jeg er stressa lenge før jeg merker det. Dvs. jeg merker det på oppførslen hennes. Jeg har vært så ond at hun har måttet sove noe i bur om natta under løpetiden. Langt i fra hver natt og langt i fra hele netter. Men litt har det blitt. Det har lille knøtta takla utrolig bra. Nå kommer hun bare til å bruke buret om jeg har besøk om nettene og ikke når jeg skal på jobb dagen etterpå, hun vil helst ha kroppskontakt 24/7 så da maksimerer jeg tiden hun får være nær meg så mye som mulig. Hjemme alene går forholdsvis greit, virker som det går bra så lenge Aro er der. I dag var de alene i litt over fem timer, ingenting var rørt og ingen dammer eller noe på gulvet. Begge går løse i leilighten når jeg er borte.

Det vi må trene på er andre hunder. Hun gneldrer! :lol: Folk, med eller uten hjul i forskjellige slag, biler, mopeder osv. går stort sett helt supert, men hunder og tildels katter må gneldres på. Så såsnart jeg kommer inn i nye jobben og får litt struktur på ting og tang så blir det trening på oss. Den gneldringa SKAL bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppdatering her. Det går ikke bra med Aro desverre. Så vi gjør et siste forsøk med kortison, har økt dosen til 40mg pr dag. Prøver dette i en uke, funker det ikke så må jeg nok si stopp. Foreløpig ser jeg økt drikking og tissing, men ikke mer enn at vi kan håndtere det. Han er nå nede i 20 kg, dvs. at han har mistet 20% av kroppsvekten siden januar... Og ingen kan gi meg noe klart svar på hvorfor.

Samtidig så er jeg veldig opptatt av at han skal få være HUND selv om dette kanskje blir hans siste tid. Så i dag lånte jeg med hunden til huseier ned i hagen med mine to så Aro fikk muligheten til å leke om han ville. Han styrte det greit selv, sa fint i fra at det var nok etter et par minutter og kom å la seg hos meg for en pause og så gikk han og lekte litt igjen. Noen bilder måtte det jo bli da:

Alladin - schappendoes på fire år:

1239367453_14565fb6f4.jpg

Godgutten Aro:

1240222216_ad2191ace9.jpg

Lykkelig:

1239350433_525a49213b.jpg

Abby i farta:

1240204692_64d3049c57.jpg

Abby har kongle og har ingenting i mot å dele med Alladin:

1240197096_6b47e16ba8.jpg

1240189774_2f2b3d491b.jpg

Gutta boys, med Abby rullende i forgrunnen:

1239319599_4fedbb7f48.jpg

Leke!:

1239309089_16826d99df.jpg

Og bare rolig bityface leking når Aro ble sliten:

1240154784_77011a2c48.jpg

1239299147_8d7893b87e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Uff, det er så trist med Aro :) Men det er jo enda godt at han slapp å leve med så mye smerter da, selv om det er en mager trøst :P Nå kan han løpe rundt som han egentlig vil, og ikke tenke på noe som helst annet enn godbiter og pinner, og alt som ser kult ellers :P Utrolig vakker gutt, ser ut som en skikkelig god kosebamse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...