Gå til innhold
Hundesonen.no

Opprop mot løken gård


Tonje her

Recommended Posts

Sender link der man kan sende inn opprop Steng løkengård.

De kjøper valper og voksene hunder av oppdrettere og privat personer (parret sier de skal ha hundene til familie og jakt hunder). Disse hundene skal brukes i oppdrett for å få fram valper de kan selge til forsøk. Nå ønsker de å begynne med katter også, de har katter i hus allerede og 140 hunder!

Bli med å prøve og stoppe denne galskapen.

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licOpen;ID=1676

Beklager skrive feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet under oppropet. Det sto også at man bl.a kan kontakte Løken gård for å protestere, men det er nok ganske nyttesløst.

Det er i grunnen helt utrolig :icon_confused: at vi i 2007 ikke har kommet lenger når det gjelder dyrevern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...=l%F8ken+g%E5rd

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...=l%F8ken+g%E5rd

begynner å bli nok tråder om denne løken gård nå..?

Må vel engasjeres noen politikere, å det de gjør må være ulovlig, før det skjer noe...?

OM det er ulovlig, så hadde vel den vært stengt for lenge siden.?

Voldelige forsøk.?

Hadde vært interesangt å se noe fakta angående hvor ulovlig og voldelig alt dette er...

Noen som kan linke til fakta.? (ikke bare overdevne påstander)

(har ikke satt meg inn i saken i d heletatt.. bare litt lei av alle løk-trådene. ) :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...=l%F8ken+g%E5rd

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...=l%F8ken+g%E5rd

begynner å bli nok tråder om denne løken gård nå..?

Må vel engasjeres noen politikere, å det de gjør må være ulovlig, før det skjer noe...?

OM det er ulovlig, så hadde vel den vært stengt for lenge siden.?

Voldelige forsøk.?

Hadde vært interesangt å se noe fakta angående hvor ulovlig og voldelig alt dette er...

Noen som kan linke til fakta.? (ikke bare overdevne påstander)

(har ikke satt meg inn i saken i d heletatt.. bare litt lei av alle løk-trådene. ) :icon_confused:

Sorry, jeg orker ikke å finne igjen alle faktaene om forsøksdyr i Norge og hvilke lover og regler som gjelder. Jeg har fått ny pc siden forrige runde hvor jeg samlet linker i slike øyemed. Blant annet statistikker over hvor mange hunder som ble brukt og hvor mange som ble avlivet osv.

Reglene for bruk i Norge (og Skandinavia) er strenge, så strenge at de fleste som søker om å få bruke forsøksdyr faktisk får nei.

Disse dyrevernsalliansefolka og alle andre "smågalninger" som støtt referer til blodige bilder og skriker om misshandling, opererer med at mangfoldigetusner dyr dør av dyreforsøk i Norge hvert år. Dette for å trekke folk til sine mer eller mindre stupide demonstrasjoner. Det de glemmer å informere om midt oppi galskapen er at 95% av alle forsøksdyr som dør i forsøk i Norge er FISK - laks og ørret faktisk. Stakkars fisken.

De burde ta med seg demonstrantene sine til ett og annet oppdrettsanlegg for forsøksfisk synes jeg - for de er virkelig syndere altså.......

Løken gård har ikke 140 hunder

Løken gård har hatt katter hele tiden

På Løken gård har hundene det helt toppers, de får 1. klasses stell - det er mange ansatte der, hundene får tur, de har eget aktivitetssenter innendørs.

Det ENESTE som har gjort at hundene på Løken gård har lidd overlast er faktisk dyrevernsalliansen som i en lang periode opptrådde så brutalt og ufint at hundene av SIKKERHETSMESSIGE årsaker ikke kunne luftes faktisk. De stjal hunder - eller som de liker å si det selv "de reddet hunder" fra den ublide skjebnen å bli avlsdyr for forsøk, eller forsøksdyr - istedet endte de opp som avmagrede misshandlede individer i en dyretragedie i Sverige. Lurer på hva hundene selv hadde foretrukket??

Jeg har overhodet ingen respekt for disse organisasjonenes måte å drive dyrevern på. De er fullstendig skrudd og svært lite av det de holder på med har rot i virkeligheten. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg orker ikke å finne igjen alle faktaene om forsøksdyr i Norge og hvilke lover og regler som gjelder. Jeg har fått ny pc siden forrige runde hvor jeg samlet linker i slike øyemed. Blant annet statistikker over hvor mange hunder som ble brukt og hvor mange som ble avlivet osv.

Hvis du finner det igjen eller samler opp på nytt en gang, ville jeg gjerne sett det.

Man (jeg, ihvertfall) kan ikke ta stilling til noe slikt uten å vite hva det dreier seg om, og jeg vet svært lite om akkurat dette. Jeg vet litt om bruken av gris, men det lar seg ikke overføre til hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt imot massevis av dyreforsøkene som blir foretatt i verden i dag - og særlig de som får pressedekningen (de ekstra grusomme).

Men nå er det vel ikke dyreforsøk på selve Løken Gård - er ikke de bare oppdrettere, da? Hadde det ikke vært bedre å "ta" de som faktisk bruker dyrene til dette, og ikke leverandøren?

Dyreforsøk blir ikke borte selv om man får stengt Løken Gård. Det må da bare fraktes inn forsøksdyr fra andre steder (evt andre land). Er det en forbedring for noen?

Joda, selvsag en forbedring for akkurat de hundene som bor på Løken akkurat NÅ - men ikke for de valpene i de 20 kullene som må fødes andre steder, kanskje..

Det var vel ikke så mange år siden det var en varebil som ble stoppet i Sverige som fraktet forsøksdyr (beagler om jeg ikke husker feil). Mange av disse var døde av overopphetning pga enorme transportstrekninger (i meget "tildekkede" biler). De kunne jo ikke engang stoppe noen steder for å åpne bildørene - av frykt for aksjonister..

Jeg har vært på omvisning og hilst på forsøkshundene de har (hadde?) på Ulltuna Dyresykehus. De ble jevnlig brukt, og vet.studentene jobbet med disse for å lære seg å håndtere dyr, gipse, bandasjere, operere etc. Selvsagt ikke et optimalt familieliv for en hund - men personlig synes jeg det er greit at veterinæren min har prøvd på tingene før MIN hund blir det private forsøksdyret hans.

Det er ikke ALLE dyreforsøk som går ut på å skade dyr (tror knapt noen), de aller fleste er ikke slik vi ser på sjokkbildene, og dyreforsøk har gitt oss (menneskeligheten) enorme fremskritt rent medisinsk.

Det er selvsagt greit å tenke at "jeg har jo ikke vært syk - så jeg kan ofre legevitenskapen for å redde dyrene" - men hvis man ser historisk på det så er det nok mange sykdommer som hadde vært dødlige hvis man ikke hadde bedrevet forskning på bl.a. dyr.

Så NEI til smertefulle dyreforsøk av meningsløse ting (kosmetikk?), men en viss bruk av dyr i forskning er bedre og langt mere effektivt enn bruk av mennesker.. Dessverre.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg (uten fortsatt å vite stort om saken) har samme inntrykk som belgerpia beskriver...

Disse organisasjonene's eneste mål er litt som G.W. Bush, å finne noen å hakke på, å når de har funnet offeret er det alle seil for skuta å kjøra på, sannhet eller løyn...

Å som susanne sier, dyreforsøk er ikke ensberettiget med "la oss kappe av denne hundens høyre bakfot å se hva den gjør før den dør av blodmangel.."

Jeg har ikke skrevet under å ser heller ikke den store grunden hvorfor, siden "saken" er bassert på løyn og overdrivelser, det Løken Gård gjør fysisk selv er jo verken ulovlig eller i nærheten av dyremisshandling...

Å selge dyr for dyretesting (uten å vite om det er for å kurerer aids eller parfymetesting) er ikke etisk riktig, men det er vel eneste de gjør som pisser folk off.? er vel pengene som driver dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke hvordan dyrene har det på løken gård som er det værste. Men at de later som om de hundene eller kattene de kjøper skal være selskapsdyr, så senere finner du ut kanskje ut at du har solgt en hund eller valp til dem. De opplyser ikke oppdretter om hva hunden skal brukes som avels hund for forsøk. Det kan jo hende at de selger hunder de selv kjøper eller får til forsøk også. Trodde ikke at noen har hjerte til å bevisst avle frem valper til forsøk. Er ikke sikkert de bryr seg mye om de hundene de har. Det med voldelige forsøk er det jeg har lest regner med at dette stemmer. Det står at løken gård har 150 hunder faktisk. Her er en artikkel

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Det er vel egentlig ikke hvordan dyrene har det på løken gård som er det værste. Men at de later som om de hundene eller kattene de kjøper skal være selskapsdyr, så senere finner du ut kanskje ut at du har solgt en hund eller valp til dem. De opplyser ikke oppdretter om hva hunden skal brukes som avels hund for forsøk. Det kan jo hende at de selger hunder de selv kjøper eller får til forsøk også. Trodde ikke at noen har hjerte til å bevisst avle frem valper til forsøk. Er ikke sikkert de bryr seg mye om de hundene de har. Det med voldelige forsøk er det jeg har lest regner med at dette stemmer. Det står at løken gård har 150 hunder faktisk. Her er en artikkel

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1675

Ehhh... ja??????

Det er jo all grunn til å tro på alt som står i slike artikler liksom. Jeg har vel knapt opplevd å lese en artikkel skrevet av fundamentalistiske dyrevernere som ikke inneholder minst 50% oppspinn.

Jeg aner ikke hvor mange hunder de har på Løken, men da dyrvernerne hevdet det var 50-60 hunder så var det i realiteten i overkant av 30 hunder. Så om man trekker fra halvparten så kanskje liksom........

Det foregår ikke voldelige forsøk på Løken gård, det er ikke de som utfører forsøkene - og om du gidder å lese litt i forskningsrapporter som går på akkurat det (og ikke svadaartikler på dyrevernssider) så kanskje du får ett litt mer nyansert syn på saken.

Eksempelvis så ble det brukt 112 hunder til dyreforsøk i Norge i 2005

Over halvparten av disse ble brukt i forskning innen veterinærmedisin. Og jeg mener å ha lest at flere av disse er i privat eie men er registrert som forsøksdyr fordi det foregår en undersøkelse om kreft hos hund tror jeg....... Men det er kanskje grusomt det også. Vi vil jo ikke at hunder i fremtiden skal kunne bli kurert for sykdom må vite............. eller??

Nei, jeg er ikke for smertefulle dyreforsøk, men jeg vet da for det første at det ikke er Løken gård som utfører det.

Hunden blir også tatt vare på der, og det stilles strenge krav til hunder som skal brukes i forsøk - de skal være sosiale, handterbare osv. - så de bruker også mye tid på hver enkelt hund der. Javel, de er kanskje der en kort stund for så å bli forsøksdyr - men de blir i alle fall tatt vare på den stunden.

Så protester gjerne mot dyreforsøk, men rett det da for søren i rett retning.

Det vil være MYE værre om forskere i Norden må handle inn hunder fra steder hvor hundene IKKE har hatt det noe bra før de selges, og søk litt på google om forsøksdyr i USA så tenker jeg du får litt annet syn på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...