Gå til innhold
Hundesonen.no

kløv, hvor kan jeg få tak i gode råd ang. tilpasning av utstyr?


Recommended Posts

Min oppdretter nevnte for meg at kløv kanskje kunne være noe for oss og hunden når vi tar turer i fjellet.

Eneste problemet er at jeg ikke kan noe om dette, og hvis vi skulle prøve oss på dette kunne vi tenke oss å snakke med sak-kyndige før vi går til anskaffelse av utstyr.

Jeg bor i Rogaland, men er usikker på om det finnes noen god brukshund-butikk her borte i det hele tatt.

Rasen har også en litt spesiell kroppsfasong som kanskje gjør det litt vanskelig å finne en kløv som sitter perfekt, noe som jo er viktig.

Så har dere noen råd og tips å komme med, når det gjelder butikk (med ansatte som vet hva de driver med), og evt. tilpassing av utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja! Seleverkstedet. De er dyktige og tilpasser kløven bra. Men er ganske dyrt der da. Jeg sendte akkurat en mail og spurte om pris på TOGO-kløven deres og den kosta 2250 kroner i størrelse middels. Den kommer til å gå opp omtrent 100 kroner i pris den nærmeste tida. Men de er virkelig å anbefalle.

http://www.seleverkstedet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
hvis jeg får skikkelig hjelp der og ikke minst en kløv som kan tilpasses min hund er ikke penger et spørsmål :twitch:

Det er jo bare å kontakte dem å spørre og grave. Hyggelige folk og de svarer fort på mail hvis du foretrekker det fremfor å ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også gå innom en dyreforretning og prøve kløven på hunden der dersom du ikke skal ha spesialsydd da.

De fleste hunder passer godt inn i standarden S M L men du snakket om at din hadde en spesiell kroppsfasong? Hva slags rase har du? I så fall er det nok lurt å få en spesiallaget kløv.

Husk at hunden skal være ferdig utviklet før dere begynner skikkelig kløving og bygg opp musklene pent og rolig.

Kløving er kjempeartig og det er noe jeg har gjort med mine hunder i alle år. De elsker det :twitch:

Lykke til med en kjekk aktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min rase/hund har en veldig dyp brystkasse.

Da vi var på let etter vanlig sele til ham oppdaget vi raskt at de fleste "normale" seler ble sittende for høyt oppe på skuldrene, pga hans avlange men dype brystkasse.

Vi får se hva vi ender opp med, men muligens en spesialsydd en er eneste mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Min rase/hund har en veldig dyp brystkasse.

Da vi var på let etter vanlig sele til ham oppdaget vi raskt at de fleste "normale" seler ble sittende for høyt oppe på skuldrene, pga hans avlange men dype brystkasse.

Vi får se hva vi ender opp med, men muligens en spesialsydd en er eneste mulighet.

Hehe nå blir jeg nysgjerrig på hva slags rase du har jeg :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...