Gå til innhold
Hundesonen.no

Din mening!

Syns du at de har alt du vil kjøpe i dyrebutikkene?  

37 stemmer

1. 1.

• Ja, nesten alt
      13
    • Nei, kun halvparten av alt jeg vil kjøpe selger de i dyrebutikker!
      21
    • Nei, må alltid bestille på nettet
      3

Recommended Posts

Skrevet

Jeg liker ikke så godt pasteller, diamanter og sånt.. Eller, hadde jeg hatt Chi hadde det kanskje blitt noe annet, men jeg har to tøffe gutter jeg. :P

Elsker å ha på dem tøffe halsbånd, sånne som man helst ser på dobberman, Rotweiler osv. :P

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg har kun hatt "tøffe" lærhalsbånd til Cita. Bestefaren min kjøpter et skikkelig kvalitetshalsbånd til henne i lær, men sånne "knapper" som stakk ut (ikke inn mot hunden selvfølgelig!) , så hun lignet på en kraftig hannrottweiler hvor båndet fikk den til å se "farlig" ut, pga knappene liksom.. Så jo ut som pigger, og mange har trodd det er et pigghalsbånd :P Har aldri hatt noe pyntete til henne, men NÅ skal jeg virkelig shoppe fint til henne! Skal bli rosa m/diamanter både halsbåndet og kobbelet! Noe annet jeg syns er kjempefint på noen raser, også labradorer er sånt tørkle rundt halsen... Man kan få kjøpt slik som henger fast i et vanlig halsbånd... Vil kjøpe meg en slik 8) Hehe...

Skrevet
det viktigste er gode resultater i bruks' date=' agility og lydighet. Brains before beauty

Har jeg sagt noe annet....??? :?

Hva man liker å handle av halsbånd og stasj til hunden, har da ingenting å si hva som er i huet på den å gjøre?

Jeg har det meste til min hund.Fordi jeg velger det.

Ingenting av det gjør ham mere dum,eller mindre egnet til det han skal gjøre.

:P

Skrevet

Er jo dyrt..

Kjøpte nettopp ett tøft halsbånd med militær mønster til Diego, og det kosta bare 125 kr elns.. Go kvalitet er det og..

Kjøpte det på tropehagen zoo (?) på kilden..

Også var det tøft. Så hver gang han bruker det (Som regel hele tiden) så kaller jeg han Army boy.. :P

Men nå mista jeg litt av poenget. :P Men syns det er for mye å bruke

600 kr på ett halsbånd.. :P

Skrevet
Er jo dyrt..

Kjøpte nettopp ett tøft halsbånd med militær mønster til Diego, og det kosta bare 125 kr elns.. Go kvalitet er det og..

Kjøpte det på tropehagen zoo (?) på kilden..

Også var det tøft. Så hver gang han bruker det (Som regel hele tiden) så kaller jeg han Army boy.. :P

Men nå mista jeg litt av poenget. :P Men syns det er for mye å bruke

600 kr på ett halsbånd.. :P

Spørs egentlig hvor godt jeg liker det :P Har kjøpt halsbånd til over 1000lappen før, og det blir nok ikke siste gang nå som det er rosa halsbånd med diamanter tilsags :P

Skrevet

Det dyreste halsbåndet de har på Kilden er 800 kr elns.

De har ikke så mye utvalg av dyre halsbånd..

Men nå har jo Diego lang pels og pelsen dekker jo halsbåndet.. :evil:

:P

Skrevet

Jeg vil ha det pastell rosa halsbåndet med diamanter! *trampe i bakken!* har siklet etter det både i åsane og ute på lagunen. men skal jeg ha kobbelet til så blir det over 400 kr tilsammen og det har ikke jeg penger til nå.

Hun har et halsbånd i lær som jeg er MEGET fornøyd med. Er like godt som nytt og det er passe stort og diskré.

Men hadde vært gøy og hatt ETT dilledolle halsbånd da :oops:

Men men vi får se :P

Skrevet
De billigste halsbåndene våre i pastell,koster 198.-

Skal man ha godt lær, så blir prisen litt anderledes.. :wink: -de billigste på rundt 690.- (da med diamanter)

-det finnes også mange andre typer i lær,med forskjellige mønstre og pynt på - fra ca 298.- og oppover.. :wink:

det var de til 690 jeg så på(som samboer på ett eller annet vis synes var fine, for en gang skyld 8) )

Skrevet

hehe...ja...-de er fine! En kan kjøpe sånne en gang imellom om man har EN hund, men skal man så kjøpe til flere, så blir lommeboken kjapt tom..!

Skrevet
hehe...ja...-de er fine! En kan kjøpe sånne en gang imellom om man har EN hund, men skal man så kjøpe til flere, så blir lommeboken kjapt tom..!

ja det kan du trygt si, vi har jo bare 4 voksne hunder i hus nå og skulle vi hatt til alle så hadde det blitt rimelig dyrt ja. :wink:

Skrevet
skjønner ikke at dere gidder jeg... hehe :P

Hehe, vi er nok mer jordnære vi to :) det dyreste halsbåndet jeg har kjøpt tror jeg kosta 79,90... Funksjonalitet før utsene for meg gitt :)

Men så har jo jeg langhårede hunder også da, så fancy halsbånd ville ikke ha syns uansett :)

Seler derimot har jeg brukt en del penger på.. blandt annet Webmaster selen som de har på canis... (men den er jo heller ikke fancy med diamanter og slikt bling bling på :) )

Skrevet

ja, sele er nok det dyreste jeg har kjøpt når det gjelder halsbånd og sånt.... men de skal vel være litt dyre?

Skrevet
ja, sele er nok det dyreste jeg har kjøpt når det gjelder halsbånd og sånt.... men de skal vel være litt dyre?

Ja, gode seler pleier å være ganske så dyre... det er hvertfall min erfaring :)

Skrevet
Jeg har kun hatt "tøffe" lærhalsbånd til Cita. Bestefaren min kjøpter et skikkelig kvalitetshalsbånd til henne i lær, men sånne "knapper" som stakk ut (ikke inn mot hunden selvfølgelig!) , så hun lignet på en kraftig hannrottweiler hvor båndet fikk den til å se "farlig" ut, pga knappene liksom.. Så jo ut som pigger, og mange har trodd det er et pigghalsbånd :) Har aldri hatt noe pyntete til henne, men NÅ skal jeg virkelig shoppe fint til henne! Skal bli rosa m/diamanter både halsbåndet og kobbelet! Noe annet jeg syns er kjempefint på noen raser, også labradorer er sånt tørkle rundt halsen... Man kan få kjøpt slik som henger fast i et vanlig halsbånd... Vil kjøpe meg en slik 8) Hehe...

.jpg

Kom ikke her og si at hun ligner på en tispe med det båndet der :)

Skrevet

hehe :) D har rett, Benedicte. Cita ligna itte veldig på ei tispe med det halsbåndet, nei :) Men kult var det!

Det dyreste halsbåndet je har kjøpt kosta 75,- på G-sport i Dala :) Det bruker vi itte da.. Det vi bruker kosta 25,- trur je det var... Kjempe sterkt!

Skrevet

det er jo ganske forskjellig fra butikk til butikk syntes nå jeg. men handler det meste på nettet.

det jeg hadde mest froblemer med o skaffe te hunden min var bur,sæle og retrieverbånd.

dette måte jeg handle på nettet

• 4 weeks later...
Skrevet
Jeg skal hjelpe min mor med å bestille inn noen nye varer til butikken, men trenger litt hjelp fra dere :) Hva syns dere de selger altfor lite av/ikke har av i dyrebutikker som dere gjerne vil kjøpe?

Selv vil jeg gjerne ta inn litt mer LP utstyr som neseprøver, kjegler osv, men det vil bli for få som kjøper det...

agility- hjemme hindere =D> Ikke at jeg har mulighet til å reise til Åsane.., men det er sikkert flere som savner det. :)

Skrevet

agility- hjemme hindere =D> Ikke at jeg har mulighet til å reise til Åsane.., men det er sikkert flere som savner det. :)

Det er ikkenoe problem....-har du små hunder, har vi hindere inne...-har du større, så kan det lett bestilles...

Det er butikk i Lagunen og Oasen i tillegg til Åsane..

Skrevet

Det er ikkenoe problem....-har du små hunder, har vi hindere inne...-har du større, så kan det lett bestilles...

Det er butikk i Lagunen og Oasen i tillegg til Åsane..

Kult. ;) Hvor er butikken? Er det også i Bergen..? Holder til like ved Oslo.. så det er i lengste laget.. :P En liten og en mellomstor/stor. Men det blir vel mest for den lille ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...