Benedicte Skrevet 12. April 2007 Rapporter Share Skrevet 12. April 2007 Når er man ens tremenning? Og søskenbarn, er det ditt søsken sitt barn, eller din mor/far sitt søsken sitt barn? (hvis det siste, hva kaller man da sitt søsken sitt barn?) Og når er man ens firmenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. April 2007 Rapporter Share Skrevet 12. April 2007 Søskenbarn er fetter/kusine. Dvs at dine søskenbarn er dine foreldres søskens barn. Tremenning er søskenbarnenes barn. Dvs. at din mor/fars søskensbarns barn er din tremenning. Firmenning er tremenningenes barn osv. Ditt søskens barn vil være niese/nevø... Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 12. April 2007 Rapporter Share Skrevet 12. April 2007 tror man kaller søster sitt barn for tantebarn.. kalles vel kanskje for niese/nevø det ja.. høres logisk ut hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terrier Skrevet 12. April 2007 Rapporter Share Skrevet 12. April 2007 Søskenbarn er fetter/kusine. Dvs at dine søskenbarn er dine foreldres søskens barn. Tremenning er søskenbarnenes barn. Dvs. at din mor/fars søskensbarns barn er din tremenning. Firmenning er tremenningenes barn osv. Ditt søskens barn vil være niese/nevø... Stemmer dette? Ikke helt riktig med tremenning. Din fetter/kusines barn og dine egne barn blir tremenninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 12. April 2007 Rapporter Share Skrevet 12. April 2007 Her i Sverige har söskenbarn en annen betydning. Det er barna til dine sösken. Dvs om min söster fikk (nå har jeg ingen men..) fikk en sönn så ble han mitt söskenbarn. I stedet for söskenbarn så kalles alle kusiner uansett kjönn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 13. April 2007 Rapporter Share Skrevet 13. April 2007 Ikke helt riktig med tremenning. Din fetter/kusines barn og dine egne barn blir tremenninger. Ehm, ja? Det var da det jeg skrev? Muligens på en litt mer innviklet måte men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terrier Skrevet 16. April 2007 Rapporter Share Skrevet 16. April 2007 Ehm, ja? Det var da det jeg skrev? Muligens på en litt mer innviklet måte men... Ja, stemmer - jeg oppfattet det annerledes når jeg leste det. Men da er vi enige, da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar