Gå til innhold
Hundesonen.no

Leke og belønne hunden


BcChana

Recommended Posts

Med den ene bruker jeg ofte pinne..han har faktisk fått mindre og mindre kamplyst med årene, noe jeg tror skyldes at han ofte har fått vondt når han leker.Men han liker at jeg fjoller litt med leken, roser og gjør meg til og gjerne har litt brytekamp hvor han får "bite" meg i armen. Men pinne er alltid stas.. han liker best å dra litt og så bytte i mot godbiter. Han foretrekker faktisk godbiter nå, før var aldri godbiter bra nok og måtte lekes med for å være intressant. Nå tar han helt av for en frolic...

Den andre bruker jeg drakamp på, hun har jeg lagt mye arbeid ned i leken på fra hun kom i tileggg til at hun har mye naturlig kamp og lekelyst. Hun kan jeg i praksis bare stå å holde i andre enden av et tau på og hun er lykkelig :rolleyes:

Har Belgiske fårehunder :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan du "arbeidet" for å få topp kamp og lekelyst hos hun minste? Det blir å være noe som står VELDIG sentralt når jeg får neste valp. Det har gjort meg SÅ frustrert med hun jeg har nå, men det går jo faktisk fremover. :ahappy: Hun blir flinkere å flinkere til å leke ute, saaaaaaaakte men sikkert. Og gjett om jeg har lagt sjela i det... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan du "arbeidet" for å få topp kamp og lekelyst hos hun minste? Det blir å være noe som står VELDIG sentralt når jeg får neste valp. Det har gjort meg SÅ frustrert med hun jeg har nå, men det går jo faktisk fremover. :ahappy: Hun blir flinkere å flinkere til å leke ute, saaaaaaaakte men sikkert. Og gjett om jeg har lagt sjela i det... :D

Vi har lekt så og si hver dag siden hun kom... overalt.. Når vi har vært på nye plasser har jeg alltid sørget for å ta en lekeøkt med henne. Jeg har også brukt eldstehunden aktivt (altså, han leker jo..han fikk 5 på lekelyst på MH men han leker ikke bra nok til at det er super belønning)ved å binde henne å la henne se på at jeg leker med han. Jeg har lekt korte økter og passet på å leke når hun er gira etter en lang biltur etc.. Jeg vet det er mange som også "jager" hundene når hunden har leke i munnen for å få opp intressen rundt leken, men det droppet jeg med henne og jobbet heller mer med å komme inn til meg med leken. Det tror jeg er et lurt valg for jeg sliter allikevel med å få tilbake leken til tider :innocent: På en annen hund kunne sikkert det vært smart, men på min lille tøtte har jeg fått veldig mye gratis... Hun har hengt seg fast i absolutt alt siden hun kom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...