Gå til innhold
Hundesonen.no

Probiotika til hund (ikke Zoolac eller Biola)


Lemen

Recommended Posts

Sophus har gått på Synbiotic D-C kapsler i 50 dager, med veldig gode resultater (han har betennelser i mage/tarm). Synbiotic D-C er " a highly concentrated Probiotic and Prebiotic powder to help restore the gut microflora".

Men.. denne kuren kom med en veldig stiv pris, og siden Zoolac eller Biola er uaktuelt, vil jeg gjerne ha noen innspill på andre typer probiotika.. (Etter 3 år med daglige doser av Zoolac er virkningen svært liten, og melkeprodukter tåler han ikke). Min(e) veterinærer har kun kunnskap om de produktene de selger, og de er allerede forsøkt.

Jeg har hørt/lest om pulver og tarmbakterier for mennesker, men ut over det har jeg ingen konkrete navn. Jeg hadde satt stor pris på innspill og produkter som kan være et billigere alternativ en det jeg allerede har. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med canikur?

Canicur er spesielt laget for akutt diaré og heldigvis sliter ikke Sohus med det. Sophus får gasskolikk og magekramper. Vi har faktisk forsøkt både Canicur og Pro-Kolin (begge produkter er spesielt rettet mot diaré), men siden sykdomsbildet hans er noe annerledes virker ikke slike produkter på magen hans. Takk for tipset uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk "Lotta"!

Disse linkene var nesten skummel lesning.. Sophus som aldri har vært en graver, har i vinter gravet seg ned til grasset og ned i jorden for så å spise jord. Dette begynte han med ved juletider. Og ingen av veterinærene har hatt noe forklaring på hvorfor han gjør det... Tidligere har han spist grass til den store gullmedaljen, og veterinærene har anbefalt munnkurv som et middel til å få han til å slutte. "Gressingen" ble det heldigvis slutt på da vi begynte på nytt fôr i fjor sommer.

Igjen tusen takk for flotte linker!

Dette skal "forskes" på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk "Lotta"!

Disse linkene var nesten skummel lesning.. Sophus som aldri har vært en graver, har i vinter gravet seg ned til grasset og ned i jorden for så å spise jord. Dette begynte han med ved juletider. Og ingen av veterinærene har hatt noe forklaring på hvorfor han gjør det... Tidligere har han spist grass til den store gullmedaljen, og veterinærene har anbefalt munnkurv som et middel til å få han til å slutte. "Gressingen" ble det heldigvis slutt på da vi begynte på nytt fôr i fjor sommer.

Igjen tusen takk for flotte linker!

Dette skal "forskes" på! ;)

Bare hyggelig ;) Jeg synes det er kjempespennende "materie" - håper du kan finne noe "matnyttig" her! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...