Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det ekleste du har spist?


MegaMarie

Recommended Posts

Haha, ok!

Hørte historien på jegerprøvekurset, og den er om en som vi hadde to kvelder :D

I Sverige(?) er det vanlig å få i seg disse duftstoffene(tror jeg det var) til en bever etter endt jakt. Beverkjøtt er biskt, og disse duftstoffene er enda verre! Stakkars mannen, helte det i seg og fikk den ekle smaken i munnen. Smakte seriøst dritt. Middagen denne kvelden smakte bever, kveldsmaten smakte bever, tannkremen smakte bever, frokosten neste morgen smakte bever, tannpussen neste morgen smakte bever, lunsjen smakte bever.

Hva har man lært?

Aldri spis bever!

Kunne godt ha fortalt historien litt bedre, og med litt mer innlevelse, men husker ikke hele,og vet ikke om det er så smart å legge ut :rolleyes:

Fydda :D Minner meg om Borat... Bryter scenen der av en eller annen grunn.. Barten min smaker fortsatt som dine b***er.. Uff.. ot :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Jeg har egentlig ikke spist noe særlig ekle ting jeg da.. Det ekleste må ha vært da jeg spiste noe jeg trodde var løkringer, men som jeg fort oppdaget at var blekksprutringer. ææsj..

Den ekleste kombinasjonen av mat er egg med kaviar og appelsinjuice! Helt grusom blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten.. Jeg kommer fra en familie som ikke tåler skalldyr noe godt, så jeg er liite vant til det.. Klarer hverken reker, krabber, kreps eller hummer. Ekkel konsistens, ekkel lukt og ikke noen god smak. Så mange her som ikke liker melk! Det har ikke jeg drukket siden jeg var fire/fem.. Æsj, er grusomt.

Hmm.. Lurer på om jeg kanskje er bortadoptert fra familien din? hehe - Ødela en klassefest med min avresjon mot skalldyr den gangen jeg var ung i forrige århundre jeg, var ikke klar for å "kose" meg med sånt og rødvin i det hele tatt!

Det ekleste jeg har spist.. Vel, jeg liker jo nesten ingenting :) Husker en gang da vi var små, brodern og jeg, og mamma tvang oss til å spise torsk (jeg liker ikke noe som kommer fra havet.. Bortsett fra fiskeboller og fiskepudding), og vi satt og brakk oss og brakk oss ;) Vi slapp å spise fisk mer etter det, mamma skjønte at vi faktisk ikke likte fisk etter det..

Men melk er godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har spist så mye som kan karakteriseres som ekkelt i den forstand, men jeg har fått en del servert som jeg ikke har LIKT ja :). jeg har en del sånne teite ting jeg ikke liker, som f eks kokte gulrøtter, rødbeter, sylteagurk, grønne erter, potetsalat og en del sånt.

Min brors kone skulle invitere meg på middag en gang - og ville da servere en spesialitet fra sitt fødeland Georgia. Retten inneholdt ALLE de ovenfornevnte ingrediensene i en slags potetsalat-aktig greie... Hva gjør man når man da får servert ALT man ikke liker på en gang, når vertinnen jo har lagt sin sjel i det og gjerne vil gjøre litt stas på gjesten sin ? Ugghhhh... Jeg tygget i meg en porsjon, men må innrømme at det på slutten holdt hardt å ikke brekke seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kresen, og liker det aller meste. Best av alt synes jeg sjømat er, skalldyr, snegler, blåskjell og det meste av fisk. I fjor når jeg var på Svalbard var vi på en superflott restaurant, og jeg bestemte meg for å smake på sjøtunge for første (og siste!) gang.

Fy f... så ekkelt. Det er svært sjelden jeg misliker noe så sterkt at jeg ikke klarer å spise litt engang (når jeg får det servert vel og merke) men dette var bare så utrolig ekkelt både i smak og konsistens (så veldig innbydende ut da, flott dandert med fint tilbehør) og bedre ble det ikke da min bror fortalte meg at det var ål (?) jeg satt der å brakk meg over...

Fikk en helt fantastisk dessert på huset da, siden jeg ikke likte maten, så måltidet var ikke helt bortkastet.

Ellers kan jeg ikke fordra ananas og sukater, men jeg kan ikke akkurat si at det er "ekkelt" da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike sukater som er med i julebrød osv. Det er så kvalmt!

var i kreta og fikk servert deres versjon av lasagne (husker ikke hva det heter..inneholder den der kri-kri sauen). fyttigrisen...gresk mat er ellers godt, men det spiser jeg aldri igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så prippen på mat at jeg tror ikke jeg noen gang har spist noe jeg ikke liker eller er usikker på! ;) Engang smakte jeg pinnekjøtt som vi har her i Haugesund hver jul og det var ikke bitten godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...