Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det ekleste du har spist?

MegaMarie

Recommended Posts

Haha, ok!

Hørte historien på jegerprøvekurset, og den er om en som vi hadde to kvelder :D

I Sverige(?) er det vanlig å få i seg disse duftstoffene(tror jeg det var) til en bever etter endt jakt. Beverkjøtt er biskt, og disse duftstoffene er enda verre! Stakkars mannen, helte det i seg og fikk den ekle smaken i munnen. Smakte seriøst dritt. Middagen denne kvelden smakte bever, kveldsmaten smakte bever, tannkremen smakte bever, frokosten neste morgen smakte bever, tannpussen neste morgen smakte bever, lunsjen smakte bever.

Hva har man lært?

Aldri spis bever!

Kunne godt ha fortalt historien litt bedre, og med litt mer innlevelse, men husker ikke hele,og vet ikke om det er så smart å legge ut :rolleyes:

Fydda :D Minner meg om Borat... Bryter scenen der av en eller annen grunn.. Barten min smaker fortsatt som dine b***er.. Uff.. ot :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Jeg har egentlig ikke spist noe særlig ekle ting jeg da.. Det ekleste må ha vært da jeg spiste noe jeg trodde var løkringer, men som jeg fort oppdaget at var blekksprutringer. ææsj..

Den ekleste kombinasjonen av mat er egg med kaviar og appelsinjuice! Helt grusom blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten.. Jeg kommer fra en familie som ikke tåler skalldyr noe godt, så jeg er liite vant til det.. Klarer hverken reker, krabber, kreps eller hummer. Ekkel konsistens, ekkel lukt og ikke noen god smak. Så mange her som ikke liker melk! Det har ikke jeg drukket siden jeg var fire/fem.. Æsj, er grusomt.

Hmm.. Lurer på om jeg kanskje er bortadoptert fra familien din? hehe - Ødela en klassefest med min avresjon mot skalldyr den gangen jeg var ung i forrige århundre jeg, var ikke klar for å "kose" meg med sånt og rødvin i det hele tatt!

Det ekleste jeg har spist.. Vel, jeg liker jo nesten ingenting :) Husker en gang da vi var små, brodern og jeg, og mamma tvang oss til å spise torsk (jeg liker ikke noe som kommer fra havet.. Bortsett fra fiskeboller og fiskepudding), og vi satt og brakk oss og brakk oss ;) Vi slapp å spise fisk mer etter det, mamma skjønte at vi faktisk ikke likte fisk etter det..

Men melk er godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har spist så mye som kan karakteriseres som ekkelt i den forstand, men jeg har fått en del servert som jeg ikke har LIKT ja :). jeg har en del sånne teite ting jeg ikke liker, som f eks kokte gulrøtter, rødbeter, sylteagurk, grønne erter, potetsalat og en del sånt.

Min brors kone skulle invitere meg på middag en gang - og ville da servere en spesialitet fra sitt fødeland Georgia. Retten inneholdt ALLE de ovenfornevnte ingrediensene i en slags potetsalat-aktig greie... Hva gjør man når man da får servert ALT man ikke liker på en gang, når vertinnen jo har lagt sin sjel i det og gjerne vil gjøre litt stas på gjesten sin ? Ugghhhh... Jeg tygget i meg en porsjon, men må innrømme at det på slutten holdt hardt å ikke brekke seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kresen, og liker det aller meste. Best av alt synes jeg sjømat er, skalldyr, snegler, blåskjell og det meste av fisk. I fjor når jeg var på Svalbard var vi på en superflott restaurant, og jeg bestemte meg for å smake på sjøtunge for første (og siste!) gang.

Fy f... så ekkelt. Det er svært sjelden jeg misliker noe så sterkt at jeg ikke klarer å spise litt engang (når jeg får det servert vel og merke) men dette var bare så utrolig ekkelt både i smak og konsistens (så veldig innbydende ut da, flott dandert med fint tilbehør) og bedre ble det ikke da min bror fortalte meg at det var ål (?) jeg satt der å brakk meg over...

Fikk en helt fantastisk dessert på huset da, siden jeg ikke likte maten, så måltidet var ikke helt bortkastet.

Ellers kan jeg ikke fordra ananas og sukater, men jeg kan ikke akkurat si at det er "ekkelt" da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike sukater som er med i julebrød osv. Det er så kvalmt!

var i kreta og fikk servert deres versjon av lasagne (husker ikke hva det heter..inneholder den der kri-kri sauen). fyttigrisen...gresk mat er ellers godt, men det spiser jeg aldri igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så prippen på mat at jeg tror ikke jeg noen gang har spist noe jeg ikke liker eller er usikker på! ;) Engang smakte jeg pinnekjøtt som vi har her i Haugesund hver jul og det var ikke bitten godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...