Gå til innhold
Hundesonen.no

Sitte bamse...


Guest Maritus

Recommended Posts

Det høres jo litt sært ut. Jeg vil tenke meg at hvis det i det hele tatt skulle være skadelig, så må den sitte bamse maaaange timer om dagen før det evt. får noen innvirkning..

Men nå er jeg ikke akkurat veterinær heller :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Det høres jo litt sært ut. Jeg vil tenke meg at hvis det i det hele tatt skulle være skadelig, så må den sitte bamse maaaange timer om dagen før det evt. får noen innvirkning..

Men nå er jeg ikke akkurat veterinær heller :S

Det synes jeg å! Men når jeg var ute med bikkja mi i hagen og hun satt bamse. Så gikk det noen forbi så stoppet de ved gjerder og sa: Du må ikke la bikkja de sitte sånn! Det kan være farlig for ryggen! Og da begynte jeg å lure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Jeg tror nok heller det er motsatt... Å sitte bamse bygger opp ryggmusklene, vil jeg tro. Statisk, utholdene styrke.

Får dem ikke bedre balangse av det å???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sant det som de andre skriver her. Skulle du belaste noe så måtte nok hunden sitte lenge og ofte, men det skal noe til for å få hunden til å gjøre det :ahappy:

Men jeg forstår hvis noen reagerer, fordi det er jo ikke slik en hund sitter, og det kan jo tenkes at det kan skade, men det er da veldig tvilsomt. Jeg er heller ingen veterinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min sitter jo sånn noen ganger han, når han leker med seg selv og får raptus på "byttedyret" sitt (pipeleken)

Så tror ikke han hadde gjort det hvis det skulle være skadelig heller - og da må de søren meg sitte lenge.

Men hvis noen får hunden sin til å sitte slik hvis de har en tung gjenstand i munnen, kan det jo hende det skader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vis det skulle vært skadelig for hunden så hadde ikke det blitt nevnt gang på gang som et morsomt triks man kan lære hunden, både i bøker og på innternett sider?

Jeg tror heller som noen andre sier at det bygger opp ryggmusklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da hørt omvendt jeg da, at det er bra for hunder å sitte bamse. Det styrker hundens rygg, og som mange her sier, er det sikkert også er bra for balansen. Og hvorfor skulle bamse være et populært triks, hvis det var farlig for hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...