Gå til innhold
Hundesonen.no

Aprilsspøk

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Hehe, ja med en sånn ordning hadde det blitt mange bøter:)

Men jeg må jo si at jeg er rimelig lei av å plukke opp etter hundreogørten bikkjer i tillegg til mine egne...

Har ofte med meg sønnen min når jeg går tur, og da plukker jeg heller opp litt ekstra enn at han eller andre barn som utforsker grøftene skal tråkke i det...

Skrevet

Vi fikk aprilspøken på døren, vi...

Min bror hadde lurt sin halvsøster til å komme hit for å se på valper sammen med dem. Men min bror var jo ikke her...

Stakkars, hun følte seg ikke spesielt lur da hun skjønte at det var en spøk. Men hun fikk jo komme inn og hilse på hundene. Hun har aldri vært her før, men likte hundene godt, så kanskje har vi fått en hundevakt!

Vi vurderte å sende henne i "retur" hjem til min bror med en hund, men de røyter alle sammen...

Skrevet
Er ikke så sikker på det anettex :ahappy:

er nok reel denne... så folk må faktisk passe seg...

http://www.tronderavisa.no/apps/pbcs.dll/a.../0/ABONNEMENT04

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2688757.ece

Jeg lurte også først på om det var en aprilspøk, men med mindre svenskene har 1. april den 12. mars, så er den nok reell, ja: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=627560

Skrevet

Har prøvd å lure alle i hele dag til å tro at jeg har tatt piercing i tunga. Når man drar slike spøker merker man hvem som virkelig kjenner deg altså :ahappy:

De nærmeste trodde ikke på det overhode :)

Skrevet

Jeg har enda ikke blitt lurt, og jeg har ikke lurtnoen! Wow! første gang det har vert 1 april og jeg ikke har blitt lurt maaaangen ganger før det er kveld :rolleyes:

Men det er enda noen timer igjen.

Jeg prøøver meg enda, men jeg begynner bare og le hver gang jeg skal til og lure noen :ahappy:

Skrevet

Var det noen som så reportasjen på nrk om at epost skulle koste penger fra nyttår? :ahappy: Er det kødd eller sant?

Skrevet
Var det noen som så reportasjen på nrk om at epost skulle koste penger fra nyttår? :ahappy: Er det kødd eller sant?

AH! DET lurte jeg også på!! Det kan umulig stemme :shocked:

Skrevet

eu har truet leeenge om å avgiftslegge epost, minst 1år siden første gang jeg hørt om det...

så ikke reportasjen, vet ikke..... (men mener å ha lest at det er praktisk umulig å legge noen form for avgift på e-mail..)

Skrevet

Har blitt lurt en gang i dag, og det var av pappa :P

Fikk tekstmelding av pappa i morres om at det var streik på flyplassene (han er i Afrika), og at han ikke kunne komme hjem før på fredag. Han skal komme hjem på tirsdag. Jeg ropte bare høyt at: "NEEI, får jeg ikke speilrefleks kameraet før på fredag??!?". Mamma ble mer bekymret om den der Sverige turen vil skal på til torsdag, hihi. Vi gikk da der å styra og banna, helt til vi kom på å tenke på at det var 1. april i dag :shocked::)

Skrevet

God fantasi disse avisene må jeg si...

Vil gjerne fortelle om forrige 1.april jeg, da ble jeg og en hel haug kursdeltakere lurt av to småjenter på 8-10 år... :)

Vi var på kurs i ridehall på en gård. Gården lå like i nærheten av riksveien, med ganske god trafikk. Når dette skjedde hadde hundene pause i bilen, og kursdeltakerne var samlet inne i hallen.

Disse to småjentene kom så smygende bort til oss, og sa at det var en løs hund ute. I og med at dette var en gård, der det gikk dyr på forskjellige beiter, riksveien like i nærheten osv var det mange hundeeiere som brått fikk fart på beina og løp ut for å sjekke om det var sin hund som hadde klart å bryte seg ut bilen. Når vi alle var på god vei ut av hallen mer eller mindre stresset ropte den ene jenta "Aprilsnarr!"

Synes den var knallgod, og snakk om to lykkelige småjenter som hadde klart å lure oss alle... :P

Skrevet

Kan da ikke lure folk i dag, kan jo ikke legge på med en spøk når alle snakker om helgens utstillingsresultater. Jeg fikk 3pr på championhannen (siden han stilte i Veteran og ikke chk) :P

Alle gikk på? Ikke lett midt i uts. helg nei..(Han ble forresten BIS :))

Skrevet
Kan da ikke lure folk i dag, kan jo ikke legge på med en spøk når alle snakker om helgens utstillingsresultater. Jeg fikk 3pr på championhannen (siden han stilte i Veteran og ikke chk) :P

Alle gikk på? Ikke lett midt i uts. helg nei..(Han ble forresten BIS :))

Hææ det skjønte jeg ikke! kan du ikke være mer presis..du bare tuller du...! :P

skjønner ingen ting jeg..... Ble han BIS eller ble han ikke? Jeg orker ikke mer tull fra deg nå Kathrine... :P

Skrevet

Jeg er glad hundesonen ikke hadde en spøk i år jeg :) Den i fjor var langt fra hyggelig! :P

Satt på LP kurs i hele går, ingen husket at det var første april :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
    • Flyttet til Trening og adferd, forumet "Treningsutfordringer" er for  utfordre hverandre til å trene på ulike ting. - moderator Dette er et kjent og vanlig problem. Og det vil IKKE bli bedre av seg selv. Hvis hunden har fått "øve" seg på dette i 18 mnd så har dere en jobb foran dere. Du finner mange tråder om passeringsproblematikk på forumet her, jeg anbefaler å søke opp og lese dem for ulike erfaringer, vinklinger og råd. Generelt. Se an hunden. Noen hunder er sosiale, andre ikke. Uansett har alle, spesielt valper og unghunder, godt av sosialisering med andre, trygge hunder dere kjenner. Dette betyr ikke nødvendigvis hilsing eller lek, men tur, trening, og bare være sammen med og i nærheten av andre hunder. Mitt inntrykk er at bcer ofte er mer opptatte av mennesker enn andre hunder, men de trenger uansett trening på å være rundt andre hunder.  Jobb med kontakt, samarbeid og lydighet generelt. Uten dette grunnlaget kommer man ingen veier. En BC er en aktiv og arbeidsom hund, og hvis de ikke får brukt seg nok blir problemadferden større. Med en bc mener jeg man burde drive aktivt hundesport, med mindre man faktisk bruker den til gjeting. Man må ikke konkurrere, men en bc MÅ ha mental aktivisering utover tur. Bruk kontakt og alternativ adferd i passeringer. Ser han en annen hund, skal han umiddelbart tenke at "jobben" er å gå ved siden av deg. Kanskje bære en leke du har med? Det begrenser også mulighet for knurring og bjeffing, MEN vær sikker på at den andre hunden ikke kan komme for nærme med tanke på ressursforsvar.  Noe jeg brukte mye på en av mine hunder var "søk" og kaste ut en neve godbiter. Da var han opptatt med å finne dem mens den andre hunden gikk forbi. Ikke veldig bra hvis det er en løs hund som kan komme bort, men i andre situasjoner kan det funke fint. Hvis dere jobber konsekvent med dette blir det en del av prosessen med å bli voksen, og vil forhåpentligvis gå over. Men alt arbeidet dere legger ned nå, også som ser ut til å overhodet ikke funke i hormontåka, vil vise seg på den andre siden.
    • Hei. Har en bc hannhund på 18 mnd som har begynt å bli ekstremt vanskelig når det gjelder passeringer av andre hunder. Lydig og lettvin, snill, rolig inne og veldig miljøvant generelt. Er med på det meste. Problemet har blitt merkbart fra ca 16-17 mnd alder. Han piper, drar og er helt vill i bånd når vi møter hunder på tur. Ved ett tilfelle så møtte vi en rottweiler vi kjenner, da var det knurring og han sto i båndet. Han har møtt den rottweileren ett par ganger som valp også, og det har egentlig aldri gått særlig bra. Rottweileren er snill og rolig som dagen er lang, men mye usikkerhet hos min hund. De aller fleste hundemøtene er det bare piping og frustrasjon fordi han ikke får hilse. han har heller aldri vært særlig begeistret for hunder. Om han har vært løs som valp å han har hilst på hund og menneske, så er det ofte menneske han vil gi oppmerksomhet og ble fort irritert på den andre hunden om de snuste mer enn han ville. Han har aldri ved noen omstendigheter fått hilse på tur eller i bånd heller. Jeg skjønner treningsopplegget og at en må trene på avstand. Skjønner at det ofte ikke går over av seg selv, men det er jo en del biologi også. Så vil det blir bedre når han blir noen mnd eldre og hormoner osv blir mer stabilt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...