Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK-Bergen, resultater

vipsen

Recommended Posts

Det var en merkelig helg i sheltieringen.. Hannhundene var jo greit, ingen overraskelser, og Whiskey tok sitt 8. storcert eller noe sånt (mange som jubler når han fyller 2 år ja). Men så dukka det opp en dommerelev, og da begynte moroa :rolleyes: EN enester CK delte han ut til tispene, mot 5 til hannene (og det er flere tisper ja), og det attpåtil til en champ, så det ble ikke noe tispecert! Det var mange snurte fjes rundt ringen den lørdagen ja..

Det ble altså ikke noe gull og grønne skoger på oss, men 1 kval 2 konk på vår siste utstilling i unghundklassen. Satser på å komme sterkere tilbake i Bergen om 5 uker. Kritikken kommer muligens senere.

Ellers gratulerer så mye til alle glade vinnere denne helgen! Jeg sto og så på Kathrine og Amigo over ringen, men fikk ikke med meg resultatet. Kjempebra! Mange som har gjort det godt i helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito fikk Frankly i kritikken, noen som vet hva det betyr? Prøvde å tyde det til "friendly" men det står helt klart "frankly".......

igjen: Hvordan gikk det med pommen i gruppa? :D

VEt kun at en pomme slo oss og ble BIS veteran :)

Men tror den ble uplassert i gruppen

Hvem ble BIS?

Kerry Blue terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen :D

Caroline: jeg tror aldri jeg har sett noen så lang i maska som det du var på lørdag!

Det gikk ikke helt vår vei.. 1kval 1konk og så bråstopp..

Dommeren mente at Foxy hadde for myk pels, og derfor kunne hun ikke gå videre...

Den ni måneder gamle, uferdige Belge-hannhunden som entret ringen etter oss gikk ut igjen med cert, så vi (=griffonfolka som var på Bønes) lurer på om Foxy kunne ha gjort det bedre dersom hun hadde vært påmeldt i junior og ikke i unghund. Men spist er spist!

...så siden vi fremdeles jakter på storcertet ser vi på overnattingsmulighetene ifht kristiansandsutstillingen. Blir takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini ble 2.beste hannhund med res. CACIB :D

Kritikk: 2,5 years,wonderful type,total look compact,very nice face with good expression,good ears-eyes-teeth,very nice front,straight topline,exell.tail carrige,nice straight frontlegs,compact feet,beautiful coat,shows-moves good,lovely temper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke på NKK, men på Norsk rottweilerklubbs utstilling på Myrbø dyresenter. Været var flott og det var mange kjekke folk! Men en uke før utstillingen klarte Oscar å skjære poten sin så ha måtte på en kur med pencellin og bandesjer fra topp til tå! Hehe.... I allefall så hadde han sluttet å halte når han går på "innegulv" og "flatmark" og jeg trodde det skulle gå bra med utstillingen da. Problemet var bare at utstillingen var ute på spiss grus! Han haltet mye og dommeren sa at det var synd for mahn likte hunden godt, men kunne desverre ikke premieres. Han fikk KIP, men kritikken var strålende!

Meget god type, velskåret maskulint hode, velbårne ører, pene øyne, korr bitt, god hals og front, velkropet m god benstamme, velvinklet, halen bæres ringlet, god pels kval, klare tan farger. Bør ikke bli større (67 cm) Hunden er desverre halt og kan derfor ikke premieres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke på NKK, men på Norsk rottweilerklubbs utstilling på Myrbø dyresenter. Været var flott og det var mange kjekke folk! Men en uke før utstillingen klarte Oscar å skjære poten sin så ha måtte på en kur med pencellin og bandesjer fra topp til tå! Hehe.... I allefall så hadde han sluttet å halte når han går på "innegulv" og "flatmark" og jeg trodde det skulle gå bra med utstillingen da. Problemet var bare at utstillingen var ute på spiss grus! Han haltet mye og dommeren sa at det var synd for mahn likte hunden godt, men kunne desverre ikke premieres. Han fikk KIP, men kritikken var strålende!

Meget god type, velskåret maskulint hode, velbårne ører, pene øyne, korr bitt, god hals og front, velkropet m god benstamme, velvinklet, halen bæres ringlet, god pels kval, klare tan farger. Bør ikke bli større (67 cm) Hunden er desverre halt og kan derfor ikke premieres.

Kjempefin kritikk i allefall. Synd han haltet. Hvor stiller du neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oss gikk det desverre ikke så bra... Fikk blå, dommeren syntes hun var litt for tykk, "prisat pga kondisjon" som det står i kritikken... Enten er man for liten eller så er man jammen for stor <_< Jaja, vi får tynne ut pelsen litt og ikke gi så masse god mat så prøver vi igjen i Kristiansand :D Fire norfolker og ingen ble BIR. Dommeren delte ut en gul, en blå, en rød og den som gikk best ut av det fikk HP.

"Fem, tik av god typ. Presenterad i høgste hold., gir derfu et rultit. (?) helhetsinntr. saknar resn. (?) og balans, bra skalla. Nogot lågt ansatte øran. Ganska bra kjek part. Nogot st.. (?) øron. Bra øvert (?) ståande. Bra pels str. Priset pga kondisjon."

Noen som klarer å tyde hva han mener det jeg har satt (?) ??? Utrolig vanskelig å tyd skriften så det jan være jeg har bommet på noen bokstaver...

Jeg prøvde meg på en oversettelse om søndag, men innlegget må ha forsvunnet i omleggingen av server. Anyway:

"Feminin tispe av god type. Vist i høyt hold, som gir et rullende helhetsinntrykk. Savner reisning og balanse, bra hode. Noe lavt ansatte ører. Ganske bra kjeveparti. Noe store ører. Bra overlinje i stående. Bra pelsstruktur. Premiegraden på grunn av kondisjonen".

BIS:

Kerry blue terrier, afghansk mynde, american akita og engelsk springer spaniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin kritikk i allefall. Synd han haltet. Hvor stiller du neste gang?

Neste gang blir nok i stavaner eller NKK Kristiansand. Oppdertterene som skal ha han med, jeg er opptadd hver helg hele Mai :D Vet ikke om han kommer til Stavanger på den dobbelutstillingen der første helgen i mai, men til kristiansand skal han! Så skal han på dobbermann utstillingen i Bergen og utstillingen i Haugesund (tenkte eg vis oppdrettere og pappa sammarbeide;)) Der stiller jeg han nok selv slik jeg pleier. Slik er planen fram over, tror jeg hverfall. Det blir hard kjør i Mai altså! :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en pomme til Eva som ble Bis Veteran, men vet ikke hva som skjedde i gruppa.

Men Blondie gikk det helt ok.

1 kval, 4 konk og hp.

Kritikk:

21 months,

Typical, could be more compact,

Nice head - ears - eyes - expression - teeth - neck,

staight topline - good tale - forchest - ribs

exellent backhandangelation,

good boone - muscles

very good coat, good showing - moving

nice behavior

Men så skulle vi være med i Junior handling og det irriterer meg sånn at vi ikke fikk vært med på!! :ahappy:

Fordi frampå der som det står info om hunden og nr. til hunden på pm så stod det ikke frammøte tid på junior handling.

Frampå på pm brevet stod det at fra ca kl 15: juniorhandling, big , osv

Bakpå hvor det står hvilken hunder som er i hvilken ring stod det:

Ring 1: Junior handling kl. 09.00

Så da trodde jeg at det som stod bakpå bare var feil, siden jeg bare har sett junior handling i den store ringen!!

Det var vist 5 andre som også ikke hadde møtt opp, så jeg skal klage til nkk, men finner ingen mail addresse...

Noen som vet den eller må jeg sende brev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utplukkingen til finalen og egen bedømmelse i jh begynner kl.9, synd du ikke fikk med deg det, det er kun finalen som er i storeringen kl.15 og det blir bedømt av egen dommer der. Dette er pga. de nye jh-reglene som kom i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med nye regler i JH er noe man er pliktig til å finne ut om selv. Dette sammen med de nye utstillingsreglene har stått lenge på NKK sine sider. Hadde jeg vært deg da jeg så at det var en plass det sto oppmøte kl.09.00 så hadde jeg ringt til dem og hørt hva som er riktig...Man må ikke stole på at "det sikkert bare er en feil" det er tross alt sure penger å tape. Men nå vet du det til neste gang! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det har jeg skjønt nå... :)

Men jeg sliter med ossen jeg kan få sendt mail te dem og klage på dårlig info!

ikke for å være vanskelig, men problemet her er ikke nkk, det er feiltolking fra din side, oppmøtetid står kl.9, juniorhandlingfinalen står kl.15, istedenfor å anta ting og deretter gi nkk skylden for at du tolket det som at det var feil med møtetid kl.9 og møtte til feil tid synes jeg ikke du skal gi nkk skylden for.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en pomme til Eva som ble Bis Veteran, men vet ikke hva som skjedde i gruppa.

Men Blondie gikk det helt ok.

1 kval, 4 konk og hp.

Kritikk:

21 months,

Typical, could be more compact,

Nice head - ears - eyes - expression - teeth - neck,

staight topline - good tale - forchest - ribs

exellent backhandangelation,

good boone - muscles

very good coat, good showing - moving

nice behavior

Men så skulle vi være med i Junior handling og det irriterer meg sånn at vi ikke fikk vært med på! :)

Fordi frampå der som det står info om hunden og nr. til hunden på pm så stod det ikke frammøte tid på junior handling.

Frampå på pm brevet stod det at fra ca kl 15: juniorhandling, big , osv

Bakpå hvor det står hvilken hunder som er i hvilken ring stod det:

Ring 1: Junior handling kl. 09.00

Så da trodde jeg at det som stod bakpå bare var feil, siden jeg bare har sett junior handling i den store ringen!

Det var vist 5 andre som også ikke hadde møtt opp, så jeg skal klage til nkk, men finner ingen mail addresse...

Noen som vet den eller må jeg sende brev?

Tviler på at det er vits, nye reglene har ligget ute lenge og de hadde oppgitt kl 9 og da er det du som må møte kl 9. Så jeg tviler nok på at du kommer noe vei der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hah,vi møtte en helt time forseint vi,både meg og oppdretter.

Vi fikk først beskjed om at vi ikke kunne få annet enn bedømmelse/kritikk.

Noe vi selfølgelig syntes var utrolig trist da vi hadde glemt,eller egentlig ikke visst at klokken skulle stilles..(huff,går det an?!)

Vi fikk faktisk stille likevel,med premie,pga den hunden som var den eneste som møtte opp på tiden gikk rett ut.Derfor kunne vi andre få lov likevel.

De ville være snille med oss,siden vi dret oss ut mht klokken.Var jo meget uheldig.

Vi fikk bare blått...(uhu)

god kritikk da,men oppdretter slo oss med sin tispe..mor til mine valper.

Det var jo kjekt,unner henne det!

Obelix ville ikke stå skikkelig likevel.Han virket for første gang litt uregjerlig og trøtt.Likte ikke opplegget i det hele tatt.Hjalp nok ikke på at jeg var hyperstresset over første beskjed,og ble ultrastresset når vi fikk likevel.Vil tro det smitter...

Jeg er en dårlig handler,vi får skylde på det...hehehe..

Det skjer ALDRI igjen at vi glemmer å stille noen klokke...Det fikk meg så sur og stresset,at jeg følte det ødela hele opplevelsen,for jeg fikk aldri lande...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oss gikk det helt greit. Bajnok fikk 1,1, HP. en liten nedtur fra Bø hvor vi ble BIR med Cert og ck, men det er jo fortsatt bra :) hehe :) Kritikken kan leses her

Med oss gikk det desverre ikke så bra... Fikk blå, dommeren syntes hun var litt for tykk, "prisat pga kondisjon" som det står i kritikken... Enten er man for liten eller så er man jammen for stor Jaja, vi får tynne ut pelsen litt og ikke gi så masse god mat så prøver vi igjen i Kristiansand Fire norfolker og ingen ble BIR. Dommeren delte ut en gul, en blå, en rød og den som gikk best ut av det fikk HP.

"Fem, tik av god typ. Presenterad i høgste hold., gir derfu et rultit. (?) helhetsinntr. saknar resn. (?) og balans, bra skalla. Nogot lågt ansatte øran. Ganska bra kjek part. Nogot st.. (?) øron. Bra øvert (?) ståande. Bra pels str. Priset pga kondisjon."

Noen som klarer å tyde hva han mener det jeg har satt (?) ??? Utrolig vanskelig å tyd skriften så det jan være jeg har bommet på noen bokstaver...

Det er godt å se at det er andre som hadde problemer med å lese kritikken.. Jeg fikk mange med utstillingserfaring til å se på den, men ingen kunne tyde den... :)

Har også lagt ut bilder fra lørdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan - der så jeg jammen meg godingen min også :rolleyes: Du hadde helt rett på bildeteksten - blits = mor som fotograferer og da må jeg stille meg opp :) Flotte bilder du hadde der!

haha, ja, det er visst "Pøh - handler du liksom, godbit eller mamma? Ingen tvil om hva som er best!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...