Gå til innhold
Hundesonen.no

Manshow


tuppetroll

Recommended Posts

Foreslår at siste moment utføres på følgende vis:

Eier engasjerer mannen i ..eh... "lek"...

Etter en stund spiller testleder av lyden av bryllupsklokker og/eller barnegråt. Tar mannen opp "leken" igjen, eller flykter han til skogs? :P

Andre momenter kan være en fotball som plutselig triller inn på stien, eller en lettkledd kvinne som dukker opp mellom trærne når mannen er under "på plass"-kommando.

"spøkelsesmomentet" kan erstattes med handlevogner som nærmer seg sakte men sikkert. Reagerer mannen med redsel, aggresjon, kontroll eller nysgjerrighet?

Så får "raseklubbene" finne ut hva som er ønskede verdier... :whistle:

:P Rasende festlig, jeg melder meg øyeblikkelig som testleder! Glad i å legge feller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar
:whistle: Rasende festlig, jeg melder meg øyeblikkelig som testleder! Glad i å legge feller!

Dette lover ikke bra.

Jeg må tydeligvis ta ansvar for at dette vil foregå i trygge former som ikke er for belastende for vår psyke. Dere trenger en adferdsekspert, så dette ikke utarter i mannemishandling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Dette lover ikke bra.

Jeg må tydeligvis ta ansvar for at dette vil foregå i trygge former som ikke er for belastende for vår psyke. Dere trenger en adferdsekspert, så dette ikke utarter i mannemishandling :P

Kanskje du burde vært ansatt som konsulent :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en meget god ide.. :whistle:

Skulle det vise seg at noen av eksemplarene ikke duger til det de var kjøpt inn til (Utstilling vil jeg tro?) og et bedre eksemplar ønskes av Eier.

Så kan gjerne jeg og FOM ( Foreningen for omplassering av Menn) hjelpe dem på vei.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Jeg kan bekrefte at menn - som blir utsatt for stadig omplassering - kan bli bitre og reserverte mot fremmede, men fortsatt i stand til å bli hengivne overfor den rette eieren... :D

Hehe det høres ut som du har god greie på akkurat det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere forslag til moment til mentaltesten:

Skramlet erstattes med lyden av ölflasker som knuses, ev klirrer

Skuddene erstattes av lyden av en fjernkontroll som ramler i golvet

Avstandsleken erstattes med en striptease

Aktivitet: hvor lenge kan han väre med på handletur uten å flippe ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at menn - som blir utsatt for stadig omplassering - kan bli bitre og reserverte mot fremmede, men fortsatt i stand til å bli hengivne overfor den rette eieren... :D

Her er vi vel ved et kjernepoeng: Om en mann utvikler uønsket atferd, er det ikke hans feil - det er eierens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Flere forslag til moment til mentaltesten:

Skramlet erstattes med lyden av ölflasker som knuses, ev klirrer

Skuddene erstattes av lyden av en fjernkontroll som ramler i golvet

Avstandsleken erstattes med en striptease

Aktivitet: hvor lenge kan han väre med på handletur uten å flippe ut

Vi må nesten ha ett moment som viser redsel for hunder, hvilken grad denne redselen er og om dem klarer å avreagere.

Jeg foreslår ett møte i starten av testen med en hoppende gal AK, den er liten og nett og ikke så skremmende av utseende, men nok så intensiv i kontakten. Hvordan håndterer mannene dette?

For å sjekke avreageringen så blir møte mot slutten av testen en stor svart groendal som smiler av glede. Hvordan tolker mannen smile? Er han redd store svarte hunder?

Evt spøkelse av 3 raser. En miniatyrhund, en mellomstor og en stor. Dem kommer imot testobjekte fra 3 firjellige rettninger. Fokuserer objekte på en som potensiel trussel, pendler dem mellom 2 eller 3 av trusslene eller ser testobjekte ikke på noen av dem som noen trussel? Også kontakten på trusslene må kontrolleres. Går han fram alene? Til alle eller bare til 1/2 av trusslene.

Jeg foreslår at dette inngår som flere momenter i testen og bør vektlegges mye under videre avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nesten ha ett moment som viser redsel for hunder, hvilken grad denne redselen er og om dem klarer å avreagere.

Jeg foreslår ett møte i starten av testen med en hoppende gal AK, den er liten og nett og ikke så skremmende av utseende, men nok så intensiv i kontakten. Hvordan håndterer mannene dette?

For å sjekke avreageringen så blir møte mot slutten av testen en stor svart groendal som smiler av glede. Hvordan tolker mannen smile? Er han redd store svarte hunder?

Evt spøkelse av 3 raser. En miniatyrhund, en mellomstor og en stor. Dem kommer imot testobjekte fra 3 firjellige rettninger. Fokuserer objekte på en som potensiel trussel, pendler dem mellom 2 eller 3 av trusslene eller ser testobjekte ikke på noen av dem som noen trussel? Også kontakten på trusslene må kontrolleres. Går han fram alene? Til alle eller bare til 1/2 av trusslene.

Jeg foreslår at dette inngår som flere momenter i testen og bør vektlegges mye under videre avl.

Var det så at allergitest (blod- og prikkeprøve) er obligatorisk for avlsgodkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det så at allergitest (blod- og prikkeprøve) er obligatorisk for avlsgodkjenning?

Korrekt - men at de ikke har allergi betyr jo ikke at de ikke er redde, så jeg synes JeanetteHs forslag er utmerket. Resultatet av mentaltesten bør også oppgis i neste påmelding, slik at dommeren vet hvilke individer som må hjem og trene på sikkerhet rundt store hunder :D Med mindre dommer selv kun har små hunder, da er det selvfølgelig godtatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita stilles også til disposisjon med hennes kjente "Lita-angrep" Hvis han gjennomgår et sånt "angrep" og går flirende ut av det, dog litt våtere og litt fullere av hundeslim, da er han virkelig verdt å ta en titt til på! :)

EDIT: Stiller meg også frivillig som handler eller andre oppgaver som jeg måtte trenges til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ingen som har meldt seg frivillig til å foreta testikkelkontrollen, ser jeg... :unsure:

Uansett er det godt å se at patriarkatet tydeligvis lever i beste velgående. Humor som sparker nedover er som kjent ikke særlig morsom, hvilket jo må bety at vitsemakerne i denne tråden respekterer de tradisjonelle kjønnsrollene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ingen som har meldt seg frivillig til å foreta testikkelkontrollen, ser jeg... :unsure:

Slikt utføres i helsekontrollen ved inngangen det :)

Uansett er det godt å se at patriarkatet tydeligvis lever i beste velgående. Humor som sparker nedover er som kjent ikke særlig morsom, hvilket jo må bety at vitsemakerne i denne tråden respekterer de tradisjonelle kjønnsrollene. :)

Nedover, og nedover, herr Blom - kommer helt an på ståsted, det vet du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit - jeg tenkte på bullene jeg... (Men kanskje en webmastersele blir passe nøytral?)

Såklart - min minste kunst! Bare vent til SGT-treffet i juni, da skal jeg ha finpusset teknikken! Promise!

Ja, webmastersele er passe nøytral, tenker jeg :) Og nå gleder jeg meg skikkelig til det SGT-treffet! hehe

Nei altså, den må jeg få protestere på. Eh nedsunket brystmuskulatur (eller forsvinnende) er ikke obligatorisk selv om utstillingsobjektet er passert 30 eller 40. Finnes da nok av eksempler som ikke har det! Jeg mener du må trene han før du tar han med på manshow. Så det så.

Det er ikke obligatorisk nei, men alle veit at det krever mer jobb å holde en 60årig i perfekt utstillingskondisjon fremfor en litt småvilter 25åring, liksom.. Så litt skjønn må påregnes under bedømming av godt voksne/veteran-menner.. :D

Hvorfor ikke slå på stort og arrangere mentalbeskrivning av de på samme dager?? Melder meg frivillig til å väre beskriver eller testleder. Kanskje det er bedre å väre testleder for da får man jo leke med de også

Lurt! Selvsagt skal vi ha mentalttester.. Vi driver jo tross alt og finner perfekte avlsdyr her.. *kremt*

Rasende festlig, jeg melder meg øyeblikkelig som testleder! Glad i å legge feller!

Innvilget - Margrete er testleder.. Mest fordi jeg har hørt rykter om at hun kan bli litt nazi når hun syns det trengs.. hehe

Høres ut som en meget god ide..

Skulle det vise seg at noen av eksemplarene ikke duger til det de var kjøpt inn til (Utstilling vil jeg tro?) og et bedre eksemplar ønskes av Eier.

Så kan gjerne jeg og FOM ( Foreningen for omplassering av Menn) hjelpe dem på vei..

håhåhå - Du kommer til å få det travelt du - omplassering av menn, liksom.. *flirer*

Jeg kan bekrefte at menn - som blir utsatt for stadig omplassering - kan bli bitre og reserverte mot fremmede, men fortsatt i stand til å bli hengivne overfor den rette eieren...

Dårlig til å avreagere, tyder det på.. Det sier ihvertfall de mennene som påstår at jeg ikke burde være bitter og inneslutta og farget av tidligere erfaringer med arten menn :D

Hmm... ingen som har meldt seg frivillig til å foreta testikkelkontrollen, ser jeg...

Jo, jeg? Jeg er best uten ball.. Eller noe.. hehe

Uansett er det godt å se at patriarkatet tydeligvis lever i beste velgående. Humor som sparker nedover er som kjent ikke særlig morsom, hvilket jo må bety at vitsemakerne i denne tråden respekterer de tradisjonelle kjønnsrollene.

Ikke for å være purkete (eller?) men det heter vel matriark når man snakker om hunkjønn? Og vi sparker jo nedover, vi syns til og med at det er morsomt.. Gjør ikke du? :)

Mentaltesting

Her klipper og limer vi litt fra Flash, Imre og JeanetteH's innlegg, og resultatet blir omtrent sånn:

Vi må nesten ha ett moment som viser redsel for hunder, hvilken grad denne redselen er og om de klarer å avreagere.

- I starten av testen møter mannen en hoppende gal AK, den er liten og nett og ikke så skremmende av utseende, men nok så intensiv i kontakten. Hvordan håndterer mannene dette?

* Ønsket reaksjon = mannen syns hunden er sjarmerende og morsom

- Deretter møter mannen Lita til Marianne - hun er både stort og sort og vilter (Lita altså, ikke Marianne.. hehe) Hvordan håndterer mannen dette?

* Ønsket reaksjon = Interesse for hunden, noe avventende er forståelig, men mannen bør ta kontakt med Lita på egenhånd.

- For å sjekke avreageringen så blir møte mot slutten av testen en stor svart groendal som smiler av glede. Hvordan tolker mannen smilet?

* Ønsket reaksjon = At mannen kan lese at hunden er blid og vennelig.

IKKE ønskede reaksjoner:

* Aggressjon

* Synlig redsel

* Kommentarer om manglende oppdragelse

* Kommentarer om hvor møkkete klær om hundene hopper opp

Test av personlighet - bruk av 3 raser. En miniatyrhund, en mellomstor og en stor.

- Hundene kommer i mot testobjektet fra 3 forskjellige rettninger. Fokuserer objektet på en som potensiel trussel, pendler dem mellom 2 eller 3 av trusslene eller ser testobjekte ikke på noen av dem som noen trussel? Også kontakten på trusslene må kontrolleres. Går han fram alene? Til alle eller bare til 1/2 av trusslene.

Ved fokus på en eller to objekter, skal man se hvorfor mannen fokuserer på disse objektene

* Det er ikke ønskelig at mannen hiver seg ned på knær og hviner "næmmen så nusselig" om han fokuserer på miniatyrhunden

* Det er ikke ønskelig at mannen kommenterer hvor "tøff" eller "barsk" den mellomstore eller store hunden er.

* Det er et pluss om mannen nevner bruksområder til samtlige raser, så sant det ikke heller til brumming om machogreier (jepp, her er det skjønn så det synger etter)

Konsentrasjonsevne:

Skramlet erstattes med lyden av ølflasker som knuses, ev klirrer

Skuddene erstattes av lyden av en fjernkontroll som ramler i golvet, samt lyden av landslagskamp i fotball/innspurten på skiskyting/andre omgang av skihopp o.l.

Avstandsleken erstattes med en striptease

Aktivitet: hvor lenge kan han väre med på handletur uten å flippe ut - og hvordan reagerer mannen på handlevogner som kommer mot han?

Siste moment utføres på følgende vis:

Eier engasjerer mannen i ..eh... "lek"...

Etter en stund spiller testleder av lyden av bryllupsklokker og/eller barnegråt. Tar mannen opp "leken" igjen, eller flykter han til skogs?

Andre momenter kan være en fotball som plutselig triller inn på stien, eller en lettkledd kvinne som dukker opp mellom trærne når mannen er under "på plass"-kommando.

Sånn, tror jeg har dekket det meste nå? hehe

PS! Må bare nevne at jeg har fjerna en haug med smiliyes i quoutene, fordi det fancy forumet teller alle ikoner samme pokker hvor langt innlegget er, og gir blanke i hvordan det er plassert.. Jeg skjønner hvorfor den "regelen" er der altså, men er det mulig å få beholde de i quotene uten at det stjeler av de man skriver i innleggene eller noe? *lurer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Mentaltesting

Her klipper og limer vi litt fra Flash, Imre og JeanetteH's innlegg, og resultatet blir omtrent sånn:

Vi må nesten ha ett moment som viser redsel for hunder, hvilken grad denne redselen er og om de klarer å avreagere.

- I starten av testen møter mannen en hoppende gal AK, den er liten og nett og ikke så skremmende av utseende, men nok så intensiv i kontakten. Hvordan håndterer mannene dette?

* Ønsket reaksjon = mannen syns hunden er sjarmerende og morsom

- Deretter møter mannen Lita til Marianne - hun er både stort og sort og vilter (Lita altså, ikke Marianne.. hehe) Hvordan håndterer mannen dette?

* Ønsket reaksjon = Interesse for hunden, noe avventende er forståelig, men mannen bør ta kontakt med Lita på egenhånd.

- For å sjekke avreageringen så blir møte mot slutten av testen en stor svart groendal som smiler av glede. Hvordan tolker mannen smilet?

* Ønsket reaksjon = At mannen kan lese at hunden er blid og vennelig.

IKKE ønskede reaksjoner:

* Aggressjon

* Synlig redsel

* Kommentarer om manglende oppdragelse

* Kommentarer om hvor møkkete klær om hundene hopper opp

Test av personlighet - bruk av 3 raser. En miniatyrhund, en mellomstor og en stor.

- Hundene kommer i mot testobjektet fra 3 forskjellige rettninger. Fokuserer objektet på en som potensiel trussel, pendler dem mellom 2 eller 3 av trusslene eller ser testobjekte ikke på noen av dem som noen trussel? Også kontakten på trusslene må kontrolleres. Går han fram alene? Til alle eller bare til 1/2 av trusslene.

Ved fokus på en eller to objekter, skal man se hvorfor mannen fokuserer på disse objektene

* Det er ikke ønskelig at mannen hiver seg ned på knær og hviner "næmmen så nusselig" om han fokuserer på miniatyrhunden

* Det er ikke ønskelig at mannen kommenterer hvor "tøff" eller "barsk" den mellomstore eller store hunden er.

* Det er et pluss om mannen nevner bruksområder til samtlige raser, så sant det ikke heller til brumming om machogreier (jepp, her er det skjønn så det synger etter)

Konsentrasjonsevne:

Skramlet erstattes med lyden av ølflasker som knuses, ev klirrer

Skuddene erstattes av lyden av en fjernkontroll som ramler i golvet, samt lyden av landslagskamp i fotball/innspurten på skiskyting/andre omgang av skihopp o.l.

Avstandsleken erstattes med en striptease

Aktivitet: hvor lenge kan han väre med på handletur uten å flippe ut - og hvordan reagerer mannen på handlevogner som kommer mot han?

Siste moment utføres på følgende vis:

Eier engasjerer mannen i ..eh... "lek"...

Etter en stund spiller testleder av lyden av bryllupsklokker og/eller barnegråt. Tar mannen opp "leken" igjen, eller flykter han til skogs?

Andre momenter kan være en fotball som plutselig triller inn på stien, eller en lettkledd kvinne som dukker opp mellom trærne når mannen er under "på plass"-kommando.

*knekker sammen* :Laugh:

Håper virkelig ikke noen utenfor sonen (eller andre uten hunde innteresse) noen gang ser dette. Er redd det blir sporing av ip adresser og folk på døren med hvite frakker og en søt liten frakk med spenner til oss alle :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her kommer til å bli et veldig intressant mansshow, nesten synd at man allerede har valgt ut et avlsdyr. Men til tross for at han er utestet både eksteriört og mentalt så har han gitt meget bra avkom :D

Jeg kan stille opp med en stor svart belger som smilet btw Han låter også som om han har rabies ved förste möte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier engasjerer mannen i ..eh... "lek"...

Etter en stund spiller testleder av lyden av bryllupsklokker og/eller barnegråt. Tar mannen opp "leken" igjen, eller flykter han til skogs?

Andre momenter kan være en fotball som plutselig triller inn på stien, eller en lettkledd kvinne som dukker opp mellom trærne når mannen er under "på plass"-kommando.

Du er usannsynlig morsom til tider! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knekker sammen* :Laugh:

Håper virkelig ikke noen utenfor sonen (eller andre uten hunde innteresse) noen gang ser dette. Er redd det blir sporing av ip adresser og folk på døren med hvite frakker og en søt liten frakk med spenner til oss alle :D:D

En sånn jakke høres kul ut, syns jeg? Er det ikke de som har sånne fine rom med fancy dyne-tapet og?

Det her kommer til å bli et veldig intressant mansshow, nesten synd at man allerede har valgt ut et avlsdyr. Men til tross for at han er utestet både eksteriört og mentalt så har han gitt meget bra avkom :D

Jeg kan stille opp med en stor svart belger som smilet btw Han låter også som om han har rabies ved förste möte

Vel, vi vet jo at det er variabelt hva som faktisk nedarves av egenskaper, så at man har et perfekt eksemplar av arten, er jo ikke nødvendigvis det samme som at det gis perfekte avkom.. Kanskje vi burde hatt avkomsgransking?

Og jeg har ei "lita" svart belgerfrøken som er svært glad i menn, nesten litt amorøs med de, egentlig.. Hun kan nok skremme vannet av en stakkar på flere måter (noen menn er jo redd hengivenhet og nærkontakt, ikke sant? Sånt burde vi luke bort..) Smiler pent gjør hun og, søteste snuppa.. hehe

Du er usannsynlig morsom til tider! :D

Vel..

Foreslår at siste moment utføres på følgende vis:

Eier engasjerer mannen i ..eh... "lek"...

Etter en stund spiller testleder av lyden av bryllupsklokker og/eller barnegråt. Tar mannen opp "leken" igjen, eller flykter han til skogs? ;)

Andre momenter kan være en fotball som plutselig triller inn på stien, eller en lettkledd kvinne som dukker opp mellom trærne når mannen er under "på plass"-kommando.

"spøkelsesmomentet" kan erstattes med handlevogner som nærmer seg sakte men sikkert. Reagerer mannen med redsel, aggresjon, kontroll eller nysgjerrighet?

Så får "raseklubbene" finne ut hva som er ønskede verdier... :D

Skulle mer enn gjerne tatt på meg æren for den der, men det er Flash sitt forslag.. Tenke seg til, en mann med damehumor.. Rart han ikke har svart på om han er singel enda, egentlig? *flirer* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ankomsgranskning er absolutt på sin plass, f eks så får individet ha max 2 avkom med max 2 forskjellige kombinasjoner uten å ha blitt vurdert.

Har man tenkt å gjöre om kombinasjonen eller en lignende kombinasjon må dette tas opp i avelsrådet og en avkomsgranskning må gjöres innen ev godkjennelse kan gies.

Dispansasjon kan ev gis om det har gått mer enn 10 år siden forrige avkom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..

Skulle mer enn gjerne tatt på meg æren for den der, men det er Flash sitt forslag.. Tenke seg til, en mann med damehumor.. Rart han ikke har svart på om han er singel enda, egentlig? *flirer* :D

Å, det har jeg visst gått glipp av!

Haha, ja kjemperart om noen skulle kvie seg for det i denne tråden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...