Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store sommerferietråden!


Aya

Recommended Posts

Guest Christine

Det vet jeg ærlig talt ikke!

Iallefall NKK Trondheim, hundefestivalen, trene hund, gå langtur i fjellet med lavvo. Ligge på stranda og bli brun! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Skal så å si jobbe hele ferien :D men det er godt med penger da :)

Ellers skal vi vell den faste turen til Sogn (selv om jeg ikke kaller det ferie).

NKKU-leir håper jeg å få bli med på.

Prøver også å overtale pappa (mamma er villig) til å reise på campingtur i norge og sverige, og stikke innom forskjellige stevner, både hundestevner og andrestevner mamma vil på :) En er aldri for gammel til å feriere med gammlefolket :Laugh:

Stikker sikker bortom en tur og ser på Herøy spelet i år også, er jo så å si en tradisjon det.

Så har jeg selfølgelig BURSDAG midt i ferien :D

Skal se om jeg får gjordt noe med bil lappen også. Ellers så skal vi ha ut båten og dra på holmeturer med grilling og bading. Må fiske også, det hører jo sommeren til. Også må jo alle de store markene her hjemme bli slått. Så skal selfølgeli slappe av kose oss ute og gå turer sent på kvelden og trene mye :D

Hadde visst litt mer på planene en jeg ante :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg jobbe meg ihjel med en årsoppgave (fordypningsoppgave som skal jobbes med i ett år).

Tittel: Suga'babe.

Undertittel: Barn & unge med type 1 diabetes. Hvordan takle og leve med sykdommen. :)

Jodda, blir en kjempegøy sommer! :D

Skal også forhåpentligvis få startet Kite i agility (for det er jaggu meg på tide!)

Ellers skal jeg pugge spansk (Èn dag ... ÈN dag skal jeg snakke spansk flytende) og danse MASSE salsa! :D

Klarer sikkert å putte inn noen besøk på stranda (Selv om jeg ikke føler meg i form til å vises offentlig i bikini :)) og en og annen fest skal jeg nok også få til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerferien min står fortsatt åpen for muligheter :D Så blir nok kanskje noen små-turer hit og dit. Ligge å slappe av med MYE sol (sier vi da). Bade, trene hund. Og rett og slett bare nyte ferien.

Men har ingen bestemte planer ennå, men de kommer nok utover våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg skikkelig til sommeren :) Tenker på det nesten hver dag, det er så koselig med sommer og fri!

Har alltid masse planer i sommerferien... I år skal jeg to uker til Hellas, en uke på hytta i Sandefjord, være litt hjemme, kanskje på hytta til en venninne, spille fotball på Norway Cup, og til slutt skal jeg kanskje være med en annen venninne til Tunisia i to uker! :D Gleder meg også til å gå til "stranda" hver dag med Sara, og selfølgelig til å spise saftis (det gjør jeg egentlig hele året :) ) Hvorfor må sommeren gå så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også forhåpentligvis få startet Kite i agility (for det er jaggu meg på tide!)

Ja, det er det. Foreslår du melder på sommerstevnet og begynner å trene igjen. Så kan du gå klubbmesterskap som konkurransetrening noen uker før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Har faktisk bare planlagt 1 ukes ferie. NBF sitt sommerkurs i sølen.

Ellersblir det jobb-jobb-jobb, men forhåpentligvis noen langhelger også, så kan jeg heller ta litt fri til høsten når bruks sesongen starter igjen.

Blir ikke så mange konkurranser på oss siden Blaze skal få trent seg opp igjen (og med en liten valp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe på hundepensjonat i sommer. Gleder meg, men gruer meg litt også. Har jo ansvaret for hele "skiten", så går noe skeis, så er det mitt problem.. Gikk bra i fjor da, og har bare fått skryt, men nå fatter jeg ikke at jeg klarte det. Jeg ante jo strengt tatt ikke hva jeg gikk til, men nå gjør jeg det, og det er litt skummelt. Har "gardert" meg litt, for jeg ba om at en spesiell hund jeg ikke mestert, om at den ikke skulle få plass der hvis de spurte, og det var greit. Best for alle, både meg, hunden og eierne. (Fikk tilbud om pigghalsbånd, men takket nei. Hadde jeg hatt det, hadde det nok gått bedre, men da mener jeg at noen andre hadde fått det til bedre uten pigghalsbånd.)

Ellers er det jo verdens mest fantastiske jobb noen dager (og et rent lite ******* andre dager).. men jeg skal være ute hele tiden og gå tur og trimme hundene, og bli brun og fin og sprek. Gruer meg til de store kroppslige forandringene da, som jeg fikk i fjor sommer, pga all trimmen. Så jo ut som en gutt, og har aldri vært så veltrent før.. :shocked:

Ellers skal jeg på en masse kurs før sommeren, og etter sommeren er det 5.års treff for videregående.. :icon_fun: spanande..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg bruke mye tid på å trene opp valpen min! :) valpesosialisering med Maarthee!? :rolleyes: Også skal jeg jo være mye på hytta med hundene og kose meg.. Blir jo også atten år så det blir vel litt festing også.. :D Å kanskje reise litt med typen og sånt :) Men mest av alt; Bruke tid på vovsene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Foreslår du melder på sommerstevnet og begynner å trene igjen. Så kan du gå klubbmesterskap som konkurransetrening noen uker før :)

Jupp, burde det ja ;-)

Problemet er bare at jeg overhodet ikke har lyst :shocked:

Jeg synes det er så kjedelig nå fordi han synes det er noe dritt å gå, så ...

Jeg starter han hvis han får opp maksimal fart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj sommer ja.. hmm... flytter 1 juni.. så skulle jeg til canada men ble tydeligvis ikke noe av <_< så skal jeg jo på country festivalen i seljord i slutten a juli! :ahappy: gå noen strand turer og kose meg med å ha hund tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og familien skal til Skiathos, Hellas 19. juni. Vi skal ta oss noen turer til Skiathos Dog Shelter, som har en ordning hvor turister og andre kan komme innom og lufte hundene deres. Tror det blir kjempegøy!

Ellers skal jeg bare kose meg hjemme med venner, dyra og familien, og finne meg en hybel. <-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Så er det en ukes hundekurs (Hundeferie i Hemsedal) da er det en uke med agility med Aris samt en uke lydighet for Xanto, gleder meg :ahappy:

*klippet*

Hehe, gleeeeeed deg! Hemsedal er supert! Men du var vel der ifjor også, eller?

Uansett, vi skal også på ag kurset! Dvs, jeg kommer vel hovedsaklig til å løpe rundt og hanke inn Sofus så fort han får startkommandoen tenker jeg :) samt banne og sånt, hehe...

Men gøy blir det vel lell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har egentlig ingen store planer for sommerferien i år. Men jeg skal et par ting som jeg gleder meg veldig mye til! 15. juni skal jeg på Norwegian Wood og se Evanescense og Korn og 10. juli skal jeg se Metallica på Valle Hovin... Gleder meg masse! banana :ahappy:

I tillegg kommer vel jeg og Mikey til å ta en langhelg aleine på fjellet og bare gå turer og kose oss... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på Norsk Schäferhundklubb avd Romerike sitt sølen kurs i starten av august. Og NKK Bjerke. Tatt ut ferie til da. Ellers har jeg vurdert å pakke bil og bikkjer og ta meg noen turer i friukene mine. Gjøre noe annet enn å jobbe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være på hytta mi, og på leir.. og kanskje på telt tur med venner og ja ikke så mye mer enn det tror jeg.. Jo også til sverige hvis jeg finner noen blandingshund utstillinger der hehe:P (ja jeg gleder meg til jeg kan få rasehund og stille hehe)

Mine planer har blitt ganske anderledes:P Jeg skal fortsatt være på hytta, jeg dropper å dra på leir og bruker heller de pengene på å reise rundt å gå lydighet med Turbo, dette gjør jeg også istedenfor å dra til sverige. Jo også skal jeg passe ett valpekull i en uke=D også skal jeg kanskje være noen dager alene med noen venner på fjellet å gå tur og kose oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Sommerferien min dreier seg i år om en uke med hundetrening på sølen i juli, en helg med hundetrening på haslemoen i august, starte LP på norsk vinner, starte ett SL stevne og resten av tida skal jeg være hjemme og kline med lille føllet (hvis det kommer noengang!) og henge med bikkjehurven. Hvis jeg er heldig får jeg sett gubben litt innimellom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jo først på "Soneleir" På Bjerkreim! Gleder jeg meg masse til :innocent: Så skal jeg være mye på landet med mamma, pappa og vovvsene! (Vokser aldri fra det jeg.. :rolleyes: ) Så blir jeg jo atten i sommer så en god del festing og sånt blir det nok! :D

+ Masse sosialisering og miljøtrening med Abby såklart. Vurderer å dra på utstilling også. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...