Gå til innhold
Hundesonen.no

Gå tur langs Akerselva med Myraløkka på Sagene som møteplass

Terrier

Recommended Posts

Skrevet

Søndag 25.mars klokken 1300 på Sagene er jeg klar for en tur langs Akerselva. Vi kan møtes ved den parken som ligger ved Arendalsgata (buss nr 20, 37, 54 stopper der) og gå oppover mot Maridalen. Vi kan ha base i parken for de som vil ha hundene løse. Noen som er med? :getlost:

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg vil gjerne være med. Hun her er en liten kjeftesmelle for tiden, men tror det skal gå bra(fin trening).

Skrevet
Endelig et treff med praktisk beliggenhet (for meg...) :)

Skal absolutt prøve å komme!

Praktisk for meg også i og med at jeg bor 50 meter unna. Litt privilegier skal man da ha ved å sette i gang noe, hehe! Håper du kommer!

Apropos kjeftesmeller, MJ; ingen grunn til å holde seg hjemme, du er ikke den eneste med en muntlig hund. :)

Skrevet
Jeg vil gjerne være med. Hun her er en liten kjeftesmelle for tiden, men tror det skal gå bra(fin trening).

Eh, Vesla kjeftesmelle? Amatørkjefting! :)

Skrevet
Nah, det er samme dagen vi skal ha treff i Drammen jo :)

Oi, det var det egentlig jeg som skrev :) Var logga inn som Marianne.

Skrevet
Oi, det var det egentlig jeg som skrev :) Var logga inn som Marianne.

Haha! Nå skvatt jeg faktisk litt! Kunne ikke huske at jeg hadde svart på denne tråden! :) Haha!

Skrevet
banana Da får vi endelig møte den sagnomsuste Tequila!

:) Det blir moro å se hvor lik hun er gutta dine i virkeligheten :)

Skrevet
:) Det blir moro å se hvor lik hun er gutta dine i virkeligheten :)

Ja, det blir spennende å se! Desverre tror jeg ikke Isak blir med denne gangen, men Theo er klar for en date med Tequila :D

Skrevet

Kanskje vi blir med også... Må jo få opp gjennomsnittsstørrelsene på hundene litt. :)

Vi fikk konstantert ryggondt hos veterinær i går, håper og tror det kun er stølhet, men må ta litt forbehold om at han er "fit for fight". Er han det, er det hyggelig med en tur mot Mariadalen.

Selv om jeg ikke aner hvor stedet vi skal møtes er, er jo bare født og oppvokst i Oslo :) , men vi finner nok frem...

Skrevet

Det er den parken (myrenløkka) som ligger på en måte mellom Bentsebrua og Myrens Verksted langs med akerselva. Busstoppen heter arendalsgata, og ligger på sagene. :)

Skrevet
Kanskje vi blir med også... Må jo få opp gjennomsnittsstørrelsene på hundene litt. :)

Vi fikk konstantert ryggondt hos veterinær i går, håper og tror det kun er stølhet, men må ta litt forbehold om at han er "fit for fight". Er han det, er det hyggelig med en tur mot Mariadalen.

Selv om jeg ikke aner hvor stedet vi skal møtes er, er jo bare født og oppvokst i Oslo :) , men vi finner nok frem...

Bare fint å få med større hunder også :D

Her finner du Arendalsgata og Myraløkka:

http://kart.gulesider.no/kart/map.c?ps=8&a...0&scrollY=0

Skrevet
Ja, det blir spennende å se! Desverre tror jeg ikke Isak blir med denne gangen, men Theo er klar for en date med Tequila :)

Har det skjedd noe med Isak eller...?

Kanskje vi blir med også... Må jo få opp gjennomsnittsstørrelsene på hundene litt. :P

Snorre! :D Ja syns dere skal ta dere en tur så jeg får flørtet litt med han igjen! :P

Og bare så du vet det så er jeg også vokst opp i Oslo men vet heller ikke hvor det er hen... :P:P

Skrevet
Har det skjedd noe med Isak eller...?

Han har jo slitt med bakbeinet/bakparten i halvannet år. Prøver å holde den fysiske aktiviteten hans på et moderat nivå. Sender han på ferie til foreldrene mine innimellom, slik at jeg og Theo kan få gått skikkelige turer, og derfor er ikke Isak i Oslo på søndag. Tror dessuten det er litt i lengste laget for han å gå Sagene-Maridalen for tiden (selv om det ikke er så fryktelig langt).

Skrevet
Da skal jeg nok klare å finne frem... :) Hvordan er det å parkere der?

Det er ikke det enkleste området å få parkert i. Men med tålmodighet og vilje til å gå litt, er det ikke helt umulig (tror jeg...).

Skrevet
Han har jo slitt med bakbeinet/bakparten i halvannet år. Prøver å holde den fysiske aktiviteten hans på et moderat nivå. Sender han på ferie til foreldrene mine innimellom, slik at jeg og Theo kan få gått skikkelige turer, og derfor er ikke Isak i Oslo på søndag. Tror dessuten det er litt i lengste laget for han å gå Sagene-Maridalen for tiden (selv om det ikke er så fryktelig langt).

Åh oki, trodde han var frisk igjen jeg da.. Håper han blir det snart! :)

Skrevet

Heh, tenkt å gå hele veien opp til Maridalen? *kremt* Skal på fest på lørdagen, så jeg snur nok før den tid, men alle kan jo gå så langt de vil og andre kan bli igjen og leke løse? :)

Ang. parkering. Du får parkert i arendalsgata på en søndag midt på dagen, så det går nok fint.

Skrevet
Heh, tenkt å gå hele veien opp til Maridalen? *kremt* Skal på fest på lørdagen, så jeg snur nok før den tid, men alle kan jo gå så langt de vil og andre kan bli igjen og leke løse? ;)

Tenkte at det kunne jo vært ok å gå til Frysja, hvis folk gidder. Er jo ofte veldig folksomt på Myraløkka på søndager. Men vi kan selvfølgelig gjøre akkurat det vi føler for der og da. Jeg skal ikke tvinge med noen på "langtur", og det er ikke så vanskelig å overtale meg til å ta det rolig i parken :)

Men nå er jeg veldig nysgjerrig på hvem du er! Ville være rart om vi ikke har truffet på hverandre før... (Hvis du ikke akkurat har flyttet dit da...)

Skrevet
Tenkte at det kunne jo vært ok å gå til Frysja, hvis folk gidder. Er jo ofte veldig folksomt på Myraløkka på søndager. Men vi kan selvfølgelig gjøre akkurat det vi føler for der og da. Jeg skal ikke tvinge med noen på "langtur", og det er ikke så vanskelig å overtale meg til å ta det rolig i parken :)

Men nå er jeg veldig nysgjerrig på hvem du er! Ville være rart om vi ikke har truffet på hverandre før... (Hvis du ikke akkurat har flyttet dit da...)

Flyttet hit i oktober. Vi treffer ikke så mange, vi. Har ei ordentlig snelle som lider av usikkerhet og overivrighet (noe som slår ut som bjeffing i lek) og det resultererer i at vi som oftest går alene slik at vi kan nyte stillheten og i det hele tatt høre elva. Haha.

Skrevet
Flyttet hit i oktober. Vi treffer ikke så mange, vi. Har ei ordentlig snelle som lider av usikkerhet og overivrighet (noe som slår ut som bjeffing i lek) og det resultererer i at vi som oftest går alene slik at vi kan nyte stillheten og i det hele tatt høre elva. Haha.

Sikkert sunt for snella med hundetreff. Blir morsomt å treffe dere og litt bjeffing overlever vi nok :)

Skrevet
Sikkert sunt for snella med hundetreff. Blir morsomt å treffe dere og litt bjeffing overlever vi nok :)

Det er det! I like måte, aldri møtt noen fra hundesonen, så det skal bli gøy.

Ingen fler som henger seg på? ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...