Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening 25. mars

Ingvild

Recommended Posts

Jaja, siden vi skulle prøve å gjøre søndagstreninger til en relativt fast greie, har jeg følgende forslag:

Lydighetstrening på parkeringsplassen til NINA/Direktoratet for naturforvaltning/Trondheim Dyrehospital på Tunga klokken 13.30. For de som trenger buss: Buss nr 11 går fra sentrum (nederst i Munkegata) kl 13.15, og fra Trondheim Sentralstasjon to minutter seinere. Stopper ved Iskremfabrikken et kvarter senere ca, da er det bare å gå mot det brune mursteinsbygget og det grå bygget med svarte vinduskarmer.

Høres dette greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Det ligger rett ved kunstisbanen på Leangen...

Ganske stort, ja. Mindre enn parkeringsplassen på Ikea, men mer enn nok plass å trene på, selv om det skulle stå et par-tre biler der. Diplom-is ligger mellom parkeringsplassen og E6 (med sine gjerder osv), så ingen fare for biler. Ligger i det hele tatt skjermet til sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, endelig funka brukeren min!

Veldig morsomt med slike treff, og jeg skulle gjerne ha kommet - men har andre planer med Zorro den 25.mars (Utstilling)

Kommer ikke på treff tirsdagen heller (da har jeg tre timers kurs med zorro)

Garanterer at jeg kommer etterhvert :getlost:

EDIT: KANSKJE (bare kanskje) kan jeg komme. Ikke helt sikkert da, for vi skal jo trossalt på utstilling.

Da tror jeg kanskje Bessie og søskenbarnet mitt kommer også. Det blir spennende det, siden Bessie ikke kan NOE som helst :wub: Bare gå løs liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Regner med vi kommer, selv om jeg skal på 30-årsdag lørdag kveld... ;):)

Pøh! :P I min klasse spilles det fotballkamper dagen derpå..Haha, kan godt være en grunn til at det har blitt mange tap? :rolleyes: Så trening klarer du..(Så lenge du rydder bort alt som heter frolic+hundefôrposer) ;)

Håper flest mulig kommer! Og om dere kjenner noen utenfor hundesonen som vil være med, så bare be de om å komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, hvordan kommer man dit til fots/sykkel fra Ikea? :S

Du går fra parkeringsplassen og mot leangen travbane, i det krysset (når du har nesa mot heste- innhengningen) tar du til venstre og går hele veien opp til neste kryss. Der tar du også til venstre. Da kommer du til rundkjøringen ved Tine Meierier, der tar du til høyre. En liten bit lenger så ser du skiltet for NINA og Trondheim dyrehosital som ligger på venstre side.

ikke så god til å forklare, men blir ikke det riktig da?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et godt forslag til hvor vi skal legge treninga neste gang?

Kan vi ikke bare fortsette å ha det samme sted da (til snøen smelter på mer myke underlag i alle fall)? Synes det funket veldig bra - nesten ingen folk og biler og veldig avskjermet og trygt for hundene.

Artige bilder...

Molly mangler bare et pappkrus og et trekkspill, så kan hun slå seg ned på Nordre... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg synes også vi skal ha den på samme plass! :D

Uhm, seriøst, jeg bør begynne å lære Milo(og meg selv) litt vett når det gjelder den riinga på Tinka! :D

Vi kommer ikke på to uker vi nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, søndag - samme tid og sted da eller? Passer det?

Masse flotte bilder forresten, og artig video. Noen må lære hunden min å si ifra når hun blir ridd på.

Noen bør også lære hunden min at selv om sola skinner, går det an å holde samme intensiteten i treninga som når det er overskyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...