Gå til innhold
Hundesonen.no

Min svarte tibbe!


ellish

Recommended Posts

Endelig! Nå har jeg ventet på 2 tisper som viste seg å være tomme, men nå er tiden kommet! :rolleyes:

Har snakket en del med noen oppdrettere og fant "drømme kullet" De kom til verden sist søndag, skulle gjerne lagt ut bilder men de ser bare ut som rotter enda, dessuten så er de av mms kvalitet! Men får flere bilder fremover og jeg gleder meg til å dra dit, ikke neste helg men DA!

Takk til crizpo som ledet meg til den rette kennelen :getlost:

Da blir det valpe-sosialisering next da? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :getlost: Ja nå gleder jeg meg skikkelig her! Sitter å ser på ting jeg skal kjøpe også videre.. :rolleyes: Oppdreterne holder til i Odda dette er deres første kull og som "mentor" da så har de driveren av Hill Vaagens i Stavanger, så når tispa hennes var tom så spurte hun om vi ikke ville snakke litt med dem og det lønnet seg jo! (Ville ikke skrive noe her før jeg var sikker, har blitt skuffet to ganger før nå ;)) Men over til saken, dette er da A-kullet deres så det blir vel noe på A da? Men selv har tenkt at mamma skal få bestemme "nick" og da får hun endelig en hund som heter Lady!

Vi er jo ganske spente da, siden dette er deres første kull men de virker som utrolige flotte folk og de har jo en mentor med lang erfaring, så det tenker jeg ikke så mye over. :wub:

Skal vi se de ble født sist søndag så sa fant jeg ut at de er leveringsklare i uke 18-19 Så du har nok litt mindre tid å vente enn meg da! Men det er nå spennende å vente på valp (tiden går bara så sakte!)

Håper ikke alt jeg har skrevet ble tullball nå, har ikke fått så mye søvn i natt og er så spent så det går litt over stokker og stein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Takk for oppmuntringen det skal nok gå bra dette :getlost: Jeg skal gå å låne meg noen bøker så jeg kan komme skikkelig igang, så må jeg bestille, bestille og bestille! Sjekke ut slekta på nettet ;) Ja, hele familien drar til Odda om 2 uker for å besøke dem! Det gleder jeg meg skikkelig til! Men håper oppdretter sender noen bilder før den tid da! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :wub: Er det ikke herlig å gå rundt med en ventespenning? Selv om den er alt for lang <_< Vi har kommet ned i 14 dagers venting igjen, og nå går tiden forferdelig sakte. Tror det har med å gjøre at det meste er lest og ordnet. Og å treffe valpene for første gang er en utrolig følelse :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er jo utrolig spennende da! (de er ialfall født så kun 6-7 uker gjenstår! ;)) Skal gå å låne meg en hel del bøker i morgen, det er ialfall sikkert! Noen som har noen anbefalinger til hva jeg bør lese på? :wub: Tas imot med takk! Ja, det er helt fantastisk å møte valpen for første gang, husker enda når vi hentet Tassen :getlost: Og denne gangen er jeg 6 år eldre og kan en del mer om hund - håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest "fra valp til voksen hund" av Åsa Ahlbom, den var veldig fin! Samt på talefot med hunden (dempende signaler) av Turid Rugås, pluss en masse om beagle generelt. Er så masse å velge i at! Og utrolig mye motsiende informasjon! Vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja ser utrolig mye av det i lydighets bøker! noen for straff andre ikke osv.. Fra valp til voksen må jo låne! På talefot med hunden er allerede lest (men kanskje engang til, for å få tiden til å gå! :getlost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :) Skal gå å låne bøker etter skolen, så skal låne alt jeg får tak i! :P Vet ikke helt enda om vi får en helt svart en, eller en med hvite tegninger. De viste ikke helt om de ville beholde den helt svarte selv. Så vi får jo se når vi drar om 2 uker om hva det blir til! :)

Ja, håper tiden går litt fortere når vi får bøkene i hus! :D Det blir nok mye bildespam de neste månedene ja!

Edit: Valpene er 3 uker når vi drar på besøk. Hvordan er de da? Har kun sitt valper når de var nyfødte og leveringsklare, så lurte litt på det.. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTULERER så masse!

Vet GODT hvordan du har det!

Ventetiden gikk fort i starten, ikke så fort på slutten.

Først så vi frem til å se valpen, og så telle ned henting!

Peico var 24 dager da vi så dem.

Da kunne de så vidt gå i valpekassa. De var små og veldig baby.

En får ikke såå mye kontakt med dem, men sosialisering er jo viktig.

Jeg ville se på de når de var 5 uker også, men pga det var så langt ble det ikke sånn.

Men søte var de, men en ser ikke så godt hvordan de er, sånn personlighet enda.

Men de er ikke som nyfødte rotter altså! De smatter, masse koselige lyder, de vagler litt, kan sitte litt og så har de valpeluk!

Det blir koselig for dere!

Kjempe lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibber er små! vi var å såg på Sokrates første gang da han var 6 uker, og han var liten. Der var 2 andre kull der også, 2 uker og 4-5 uker, og ingen av de var store. De minste såg ut som rotter/hamster, mens de andre på 5 klarte hvertfall å gå og springe litt:) Men de er utrolig herlige. :) Vi skulle ikke ha valp før etter nyttår, men gjett hvem som bestilte en valp allerede samme kvelden ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe blir vel alltid sånt ja.. :rolleyes: Vi skal vel egentlig mest møte familien og bestemme oss for valp så gjør ikke noe særlig, selvom det hadde vært utrolig kjekt med springende tibber overalt! :)

Har lett på forumet nå etter tråden "hva mer trenger jeg til valpen?" Men finner den ikke igjen :/

Så noen som kan fortelle meg om noe jeg har glemt på handle lista mi? (har kjøpt utrolig mye allerede! :) )

- Klotang

- Børster

- Kobbel

- Valpe halsbånd

- Vanlig halsbånd

- Shampoo

- Mat og vannskål

- Hundesele

- Tannbørste m/ tannkrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kan tenke meg du gleder deg, jeg :)

Jeg vet ikke om du har

- soveplass (kurv/teppe)

- reisebur

?? :P

Reisebur det har vi :D og seng og pledd skal kjøpes her i byen! (resten av tingene har jeg allerede kjøpt på internett :) ) Men ja, pledd og seng må jeg gå og se på snart! :P

Takk alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...